Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

E21 317

Post Reply
Wilmo
E21 Pro
Posts: 1139
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: E21 317

Post by Wilmo » Sat Apr 20, 2019 8:31 am

BertjeConti wrote:
Fri Apr 19, 2019 11:30 pm
Kwestie van nameten met twee flukes ernaast, en dan weet je het zeker.
Heb ik ook gedaan met zowel koelwater als olie temp sensoren.
Nou, Tunerstudio gebruikt die drie waarden om de 1024 stapjes voor de ADC in een lookup tabel te zetten. Maar verder is het hokuspokus welke curve er gemaakt wordt. Overigen kan die ook niet gewijzigd kan worden als de motor draait, zoals ik nu heb ondervonden, dan staat er echt een hoop bijzondere quatsch in. Maar het lijkt toeval te zijn dat ik de oude IAT tabel heb kunnen vinden :?:



User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 1603
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: E21 317

Post by BertjeConti » Sat Apr 20, 2019 9:16 am

Ga je dan over op Alpha-N?
Of iets brouwselen voor een stabiel MAP signaal?
Image Megasquirted '77 E12 520-6

Wilmo
E21 Pro
Posts: 1139
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: E21 317

Post by Wilmo » Sat Apr 20, 2019 9:28 am

ITB-mode ;D

Combinatie van beide dus.

https://web.archive.org/web/20160818210 ... edansd.htm

User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 755
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: E21 317

Post by Smartie » Thu May 16, 2019 4:31 pm

Loopt het blokje naar wens?

Ivm met weer, warmere temp, nog aanpassingen moeten doen of regelde alles goed bij

Wilmo
E21 Pro
Posts: 1139
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: E21 317

Post by Wilmo » Thu May 16, 2019 7:35 pm

Nee. Ik krijg de thermistors niet goed. Bij wegrijden is wijst de inlaattemperatuurmeter 5 graden aan, op de snelweg in de file maakt die er -15 van, daar komt ook het hogere verbruik vandaan.

Doordat de koelwatersensor ook voor geen meter werkt, is het ook lastig met het inkomen van de ventilator.

Daarop wel een methode gevonden/ontwikkeld alleen ik kwam op dat ik niet goed reken met de weerstanden. Ik zal het vanavond eens uitwerken, misschien dat jullie meteen zien wat ik niet goed doe.

Maar als het loopt, loopt het best ok. Het trekt ook goed en het rijd prima. Wel nog wat gedoe gehad met de stationairloop die soms niet inkomt.

Donderdag naar Italië, naar de Giro, dus we hopen op het beste. Achterremmen doen het ook goed, alleen lijken die soms niet helemaal los te komen, of iets dergelijks. Misschien toch beter nieuw kopen over een tijdje.


Het kettingdeksel is alleen wel olie gaan lekken na de waterpompwissel, dus dat is minder mooi.

Post Reply