Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

E21 318i (ITB)

Post Reply
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 1700
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: E21 318i (TB)

Post by BertjeConti » Mon Sep 09, 2019 8:35 pm

Foto op pagina 1 is foetsie, titel is wel vreemd geworden "(TB)" zou ik aanpassen in ITB, elke standaard injectie motor heeft namelijk al een "TB", en daar wilde je net vanaf.

Wil het wel al een beetje lopen?


Image Megasquirted '77 E12 520-6

Wilmo
E21 Pro
Posts: 1207
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: E21 318i (TB)

Post by Wilmo » Mon Sep 09, 2019 10:43 pm

Ow ja, ik probeerde een woordlinkje te leggen tussen de i en de (TB).


Het rijdt maar het is wel heel lastig te tunen. Die autotune is zijn 50 dollar ook niet echt waard, ik doe het nu weer met de hand. Ik heb de hele VE-tabel omgegooid met stapjes van 5% tot aan 50 en dan met stappen van 10%, ik hoop dat het daar beter tunebaar van wordt. Het gaat best soepel, de overgang van SD naar alpha-n merk ik niet echt en als ik bruut op het gas ga staan dan schokt het inmiddels niet meer. Gas los geeft een heel erg laag ITB-load-signaal, dat heel erg interfereert met het rijdende gedeelte waardoor ik de ondergrens in de tabel nu op 5% heb staan, waar dat voorheen 25% was. Het gaspedaal is wel enorm gevoelig, zelfs met de hefboom constructie die ik gebruik. Door de slag van het gaspedaal kan ik de kleppen niet helemaal openen, ik mis iets van 20%.

Dit is wel erg interessant trouwens:
Image

Bij zo'n 5600 toeren gaat de MAP van ~95 naar 100 bij 6350 toeren.... Beide in de eerste versnelling en in de tweede.


Iets anders wat ik me afvraag is dat de motor heel snel op het gaspedaal intrappen reageert, maar totaal niet op het loslaten. Dan loopt die heeeel langzaam weer terug in toeren, heeft dat met het vliegwiel te maken?

Post Reply