Niek. Update p5 '82 316
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Als je voor zuinigheid gaat moet je geen 315 nemen maar inderdaad een 318i.
De gril met lampen die jij omschrijft is een optie van Hella toendertijd dus niet origineel BMW. Voor dat bedrag is wel wat te koop maar je zult altijd wat werk hebben om ze echt in hele nette staat te krijgen.
De gril met lampen die jij omschrijft is een optie van Hella toendertijd dus niet origineel BMW. Voor dat bedrag is wel wat te koop maar je zult altijd wat werk hebben om ze echt in hele nette staat te krijgen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Dat het een Hella grill is las ik idd ergens. Wel jammer want dan komen ze niet veel voorbij als ie vervangen moet worden.
Ik heb nog wat rond gekeken en moet zeggen dat ik toch echt die blauwe graag wil hebben. Ik weet niet wat het is.
Hopelijk komen we er uit want de vraagprijs ga ik niet betalen. Werk zit er idd altijd aan en dat is ook niet erg.
Qua verbruik zou een 315 in theorie lager moeten zitten. Scheelt niet veel maar dat zegt de folder uit 1982.
Aan de andere kant zal je met een 315 meer gas moeten geven om mee te komen in vergelijk met een 318i.
Edit:
Ik heb vorige week ook nog contact gehad met deze verkoper:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... html?q=e21
Alleen is er een motor probleem:
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... e+verbruik
Hij heeft er dikkere olie in gedaan zegt ie en nu is het minder maar feit blijft dan dat er werk aan de motor zit.
De auto zou strak zijn maargoed dat is ook relatief heb ik gemerkt
I
Ik heb nog wat rond gekeken en moet zeggen dat ik toch echt die blauwe graag wil hebben. Ik weet niet wat het is.
Hopelijk komen we er uit want de vraagprijs ga ik niet betalen. Werk zit er idd altijd aan en dat is ook niet erg.
Qua verbruik zou een 315 in theorie lager moeten zitten. Scheelt niet veel maar dat zegt de folder uit 1982.
Aan de andere kant zal je met een 315 meer gas moeten geven om mee te komen in vergelijk met een 318i.
Edit:
Ik heb vorige week ook nog contact gehad met deze verkoper:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... html?q=e21
Alleen is er een motor probleem:
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... e+verbruik
Hij heeft er dikkere olie in gedaan zegt ie en nu is het minder maar feit blijft dan dat er werk aan de motor zit.
De auto zou strak zijn maargoed dat is ook relatief heb ik gemerkt
I
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Ik heb zelf een enkele 315 gereden en het grootste probleem met het verbruik is de automatische choke. Deze blijft er best wel lang op en dan is het duur rijden. Alles is relatief bekeken natuurlijk. Mijn E21's zijn voor erbij en zijn dus geen hoofdauto dus over het verbuik ga ik niet al te moeilijk doen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Ik ga de auto ook niet voor woon werk verkeer gebruiken dus zo heel moeilijk ga ik er ook niet over doen.
Is iemand toevallig bekend met deze:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... html?q=e21
Het interieur is niet mooi maar er schijnt niet al teveel roest aan te zitten. Dat ga ik woensdag wel zien want ik ga m even bekijken. De eigenaar heeft hem nu 2 jaar op naam staan. Er zit nog apk op tot februari 2011.
Hoewel ik die 315 wel erg mooi vind is dit ook intressant mits het niet te erg gesteld is met de auto. Ik vraag me ook af of de verkoper van de blauwe zoveel wil zakken in prijs. Ik ga hem morgen even bellen.
Is iemand toevallig bekend met deze:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... html?q=e21
Het interieur is niet mooi maar er schijnt niet al teveel roest aan te zitten. Dat ga ik woensdag wel zien want ik ga m even bekijken. De eigenaar heeft hem nu 2 jaar op naam staan. Er zit nog apk op tot februari 2011.
Hoewel ik die 315 wel erg mooi vind is dit ook intressant mits het niet te erg gesteld is met de auto. Ik vraag me ook af of de verkoper van de blauwe zoveel wil zakken in prijs. Ik ga hem morgen even bellen.
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Hoi.
Ik ben (ook) door schade en schande wijs geworden qua E21. Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet of ik wel wijs genoeg ben, maar de 315 die ik ooit gekocht heb, had ook dezelfde plekjes als deze.
Dat is in 1 jaar buitenstaan flink verergerd. Ik heb er in de winter niet mee gereden, maar toch.
Ik zou ook voor de 318i gaan, qua verbruik en wellicht meer opties ?
Binnenstaan is echt een pre, maar dat ga ik vanaf heden ook doen, de garage is af !
Succes met de aankoop van je E21.
O ja, ik heb toentertijd 1500 betaalt voor mijn 315, maar dat vond ik ook eigenlijk teveel ( 3 jaar geleden). Enige optie die er op zat was een 5 bak eco. Verder een heel slecht interieur en standaard velgjes.
Groet,
Zavit.
Ik ben (ook) door schade en schande wijs geworden qua E21. Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet of ik wel wijs genoeg ben, maar de 315 die ik ooit gekocht heb, had ook dezelfde plekjes als deze.
Dat is in 1 jaar buitenstaan flink verergerd. Ik heb er in de winter niet mee gereden, maar toch.
Ik zou ook voor de 318i gaan, qua verbruik en wellicht meer opties ?
Binnenstaan is echt een pre, maar dat ga ik vanaf heden ook doen, de garage is af !
Succes met de aankoop van je E21.
O ja, ik heb toentertijd 1500 betaalt voor mijn 315, maar dat vond ik ook eigenlijk teveel ( 3 jaar geleden). Enige optie die er op zat was een 5 bak eco. Verder een heel slecht interieur en standaard velgjes.
Groet,
Zavit.
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Hoi Zavit,
Ja door schade en schande wijs worden is waarschijnlijk ook hoe het hier gaat maar toch hoop ik het een beetje te beperken door bijvoorbeeld dit topic.
Ik heb contact ook met een aantal Bmw fanaten die zelf ook druk sleutelen en met de tips die hier staan kan ik denk ik wel een redelijk beeld maken.
Al kan het dan nog tegenvallen.
Ik kreeg ook nog de tip om een magneetje mee te nemen om bij twijfel te checken of er plekken zijn waar dikke lagen plamuur zitten. Ook handig.
De 315 is rijker uitgerust dan de 318i uit de link (zonnedak en electrisch spiegels)
#bel bel bel#
De 315 is van de baan aangezien hij niet wil zakken qua prijs. Hij vind de auto het waard. Ik had best wat meer dan 1750 willen betalen maar zeker niet veel meer. Toch wel jammer want ik was er wel gecharmeerd van.
Nou morgen maar eens goed kijken naar die 318i .
Ja door schade en schande wijs worden is waarschijnlijk ook hoe het hier gaat maar toch hoop ik het een beetje te beperken door bijvoorbeeld dit topic.
Ik heb contact ook met een aantal Bmw fanaten die zelf ook druk sleutelen en met de tips die hier staan kan ik denk ik wel een redelijk beeld maken.
Al kan het dan nog tegenvallen.
Ik kreeg ook nog de tip om een magneetje mee te nemen om bij twijfel te checken of er plekken zijn waar dikke lagen plamuur zitten. Ook handig.
De 315 is rijker uitgerust dan de 318i uit de link (zonnedak en electrisch spiegels)
#bel bel bel#
De 315 is van de baan aangezien hij niet wil zakken qua prijs. Hij vind de auto het waard. Ik had best wat meer dan 1750 willen betalen maar zeker niet veel meer. Toch wel jammer want ik was er wel gecharmeerd van.
Nou morgen maar eens goed kijken naar die 318i .
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Dan is het jammer voor hem. Ik denk dat je er goed aan doet. Je moet echt heel erg goed kijken of iemand meenemen die ervaring met E21'jes heeft, anders betaal je al snel teveel.
Die E21 komt er heus wel. Geduld.
Groet,
Zavit.
Die E21 komt er heus wel. Geduld.
Groet,
Zavit.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Zoals Zavit zegt, geduld is een schone zaak.
Heb ik ook niet dus betaal je wel eens te veel maar dat zie je later pas.
Er komen nog steeds "wilde" E21's op MP en speurders en daar zitten soms hele leuke tussen.
Als je geduld kan opbrengen koop je gelijk een leuke voor de juiste prijs.
Heb ik ook niet dus betaal je wel eens te veel maar dat zie je later pas.
Er komen nog steeds "wilde" E21's op MP en speurders en daar zitten soms hele leuke tussen.
Als je geduld kan opbrengen koop je gelijk een leuke voor de juiste prijs.
So many cars, so little time
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Geduld is idd een schone zaak.
Even een update: Afgelopen week zou ik gaan kijken naar die 318i maar heb het afgeblazen.
Ik kwam een 316 uit 1981 tegen die ik leuker vind. Interieur is netjes. De stoelen zijn nog niet doorgesleten en er zit een dakje en een toerenteller in.
Ook rechts een spiegel. De auto heeft 140.600 gelopen en is in 2008 geimporteerd vanuit Duitsland. Als het goed is zit er een overzicht bij van het onderhoud dat ze in Duitsland heeft gehad. Van de 2 jaar dat ze in NL woont heeft ze de grootste tijd stilgestaan onder een afdak. Er zitten natuurlijk wat plekjes op waaronder ook bij de B stijl maar de prijs is een stuk aantrekkelijker en er is ruimte voor onderhandeling. Ik neem de puntenlijst mee en zal dr eens goed bekijken.
Kleur: Hennarot!
Morgen ga ik er naar kijken en er ook mee rijden. Als het goed is wordt het mooi weer dus kan het dakje ook open.
Ik maak nog weer foto's dus die post ik dan ook nog hier. Wellicht dus van Lapisblau naar Hennarot.
Even een update: Afgelopen week zou ik gaan kijken naar die 318i maar heb het afgeblazen.
Ik kwam een 316 uit 1981 tegen die ik leuker vind. Interieur is netjes. De stoelen zijn nog niet doorgesleten en er zit een dakje en een toerenteller in.
Ook rechts een spiegel. De auto heeft 140.600 gelopen en is in 2008 geimporteerd vanuit Duitsland. Als het goed is zit er een overzicht bij van het onderhoud dat ze in Duitsland heeft gehad. Van de 2 jaar dat ze in NL woont heeft ze de grootste tijd stilgestaan onder een afdak. Er zitten natuurlijk wat plekjes op waaronder ook bij de B stijl maar de prijs is een stuk aantrekkelijker en er is ruimte voor onderhandeling. Ik neem de puntenlijst mee en zal dr eens goed bekijken.
Kleur: Hennarot!
Morgen ga ik er naar kijken en er ook mee rijden. Als het goed is wordt het mooi weer dus kan het dakje ook open.
Ik maak nog weer foto's dus die post ik dan ook nog hier. Wellicht dus van Lapisblau naar Hennarot.
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Als het maar niet charlotje is.....
So many cars, so little time
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Charlotte is het niet al lijkt ze d'r wel op.
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Hoe zou het met haar zijn??? Helemaal uitgewoond denk ik FAP
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Tis efkes stil (ben belgies aan het onderrichten) omtrent de schone dame.
So many cars, so little time
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
charlotte rijdt nog steeds rond!!
groeten loentje
groeten loentje
Re: '83 Lapisblau 315 130.000km +voorstellen
Ik ben druk aan het researchen. Nu wil ik in de toekomst (als ik een e21 heb ) de auto een klein beetke verlagen om de wegligging wat te verbeteren (strakker) en omdat het er ook goed uitziet.
Ik dacht dat er ergens een topic was met foto's van verschillende hoogtes. Ik kan het alleen niet meer vinden. Heeft iemand een idee?
Hoor het graag! Thnx
Ik dacht dat er ergens een topic was met foto's van verschillende hoogtes. Ik kan het alleen niet meer vinden. Heeft iemand een idee?
Hoor het graag! Thnx
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994