Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

315 M42 Kompressor

Post Reply
User avatar
bartgouda
E21 Fanatic
Posts: 489
Joined: Tue Mar 22, 2011 9:58 am

Re: 315 M42 Kompressor

Post by bartgouda »

Ik heb nog een rechtervoorpoot van een 4-cilinder liggen... maar daar heb je vast niks aan.
Wel heel vet dit project! Als 'ie straks echt goed loopt is het vast genieten geblazen!



User avatar
lennardkvw
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm

Re: 315 M42 Kompressor

Post by lennardkvw »

Het is nu al geblazen genieten!

Ik heb de naaf los kunnen halen en het lager er af kunnen slijpen. Als ik het asje nog kan opknappen hoeven er alleen nieuwe lagers in... fingers crossed!

Daanzeven
Upcoming E21 fanatic
Posts: 52
Joined: Sun Jan 22, 2012 9:56 pm

Re: 315 M42 Kompressor

Post by Daanzeven »

Geef je ook sleutelcursussen?;)

Echt tof wat je allemaal zelf fabriekt man!

User avatar
lennardkvw
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm

Re: 315 M42 Kompressor

Post by lennardkvw »

:) thanks! Gewoon goed nadenken, de functie van alles begrijpen zonder alle opsmuk en marketingpraat eromheen en BEGINNEN. Uiteindelijk is het niet veel ingewikkelder dan LEGO.

User avatar
lennardkvw
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm

Re: 315 M42 Kompressor

Post by lennardkvw »

Eindelijk een filmpje.
Laat helaas niet echt het vermogen zien maar dat heeft te maken met wat er op de openbare weg wordt getolereerd. Mocht ik een mooi terrein vinden (paddock op zandvoort bijvoorbeeld) dan zal ik een paar leuke drift filmpjes toevoegen. Tot die tijd is een keer hard wegtrekken het enige dat ik kan bieden.

In ieder geval is het geluid goed te horen, tegemoetkomend is naast de gierende kompressor ook de echo van de uitlaatbrul te horen....goed luisteren :)

Image

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 26072
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 315 M42 Kompressor

Post by Jeroen »

lennardkvw wrote:paddock op zandvoort bijvoorbeeld
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt maar evengoed zou ik een ander plekje a la industrieterrein, landweggetje of parking opzoeken want dat komt op z'n zachtst gezegd erg frusti over

Met grote regelmaat beginnen mensen raar te doen daar, vaak als er leuke auto's op de baan leuk bezig zijn begint er wel weer een zwakzinnige in een bestickerd Golf of Honda blikje burn outs te doen op het paddock wat ongetwijfeld een uiting is van pure frustratie, teleurstelling, jaloezie en afgunst tesamen, maar ik vind het vooral diep triest.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
lennardkvw
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm

Re: 315 M42 Kompressor

Post by lennardkvw »

Mee eens, roerend mee eens!
Ik ben ook niet zo'n burnout en stoerdoenerij fan. Driften en zien wat die auto kan is echter wel leuk, en kan ook op een serieuze manier. Bijvoorbeeld een parcours op het paddock uitzetten. Gelukkig heb ik een kennis op het circuit die me op een verloren middag (juist zonder 'publiek') best een keer mn gang wil laten gaan.

Let wel, Het gaat me niet om "rookvandebandenjonge", het gaat me om de uitdaging om de auto volledig onder controle, desgewenst in een vierwielsdrift, door een bocht te sturen, en vervolgens de auto te perfectioneren. Op de openbare weg is die grens opzoeken gewoon een wat minder goed plan :)

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11084
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 315 M42 Kompressor

Post by 323baur »

nah, 't gaat wel van ze plek..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 26072
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 315 M42 Kompressor

Post by Jeroen »

Absoluut en 't klinkt ook lekker!
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

Daanzeven
Upcoming E21 fanatic
Posts: 52
Joined: Sun Jan 22, 2012 9:56 pm

Re: 315 M42 Kompressor

Post by Daanzeven »

Wat ontzettend gaaf man!

Geluidje is inderdaad echt lekker, maar die acceleratie! :screwy :mrgreen:

e21bart
Upcoming E21 fanatic
Posts: 173
Joined: Sun Jul 03, 2011 6:19 pm
Location: Winkel, Noord Holland

Re: 315 M42 Kompressor

Post by e21bart »

Zeker mooi geluid inderdaad! Motor staat lekker rijk zo te zien als je wegtrekt :)
Reuze benieuwd naar je volgende filmpje!
1983 e21 315 - Safaribeige - M50B25 rebuild ( in progress... )
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11084
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 315 M42 Kompressor

Post by 323baur »

Heb je er trouwens een sper onder zitten?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
lennardkvw
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm

Re: 315 M42 Kompressor

Post by lennardkvw »

25% sper inderdaad. Een keer een setje tandwielen op de kop weten te tikken :)

User avatar
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1066
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Location: Zuid Holland

Re: 315 M42 Kompressor

Post by pattam2009 »

Goed bezig zo Lennard, ben onder de indruk van je improvisatie.

1:2 met die vlammen uit je uitlaat :launch
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11084
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 315 M42 Kompressor

Post by 323baur »

Echt leuk hoor, en idd het geluid is erg grappig.
DAar kan je leuk straf mee geven aan een dure lease Audi oid.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Post Reply