BMW Parts at Partsgeek US

316 zal het klaar zijn voor Sharknose

mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

Hi all
Na een geweldige dag op de 2013 Sharknose Ik dacht dat ik zou u al de reden waarom ik kwam een kijkje nemen.
Ik kocht een E21 van een vriend die zou gaan om het te gebruiken om een trike te bouwen, maar hij zei de engel van de motor zou de motor aan te brengen in brede dus ik gaf hem de achterkant uit een E36 compact.
De compacte ik had voor een vriend afgelopen zomer gebouwd was het zonnig geweest voor een paar weken toen het regende en hij kreeg te levendig met de rechter voet en zet het op de top van een betonnen paal. Het gebogen alle eronder en het chassis.
Dus ik dacht dat ik zou terug te kopen en zet in de 21 hier is de laatste keer werd gereden voordat ik gestript.

De motor is M44 met nokken lighned vliegwiel chip highflow uitlaat k & n.
De converion heeft lang geduurd als hebben niet de tijd gehad.
Zoals ik al zei ik ga mijn uiterste best om naar de sharknose2014.
Hier zijn een aantal foto's en een kleine video van mij krijgen het begon voor het eerst afgelopen zondag

Image
Image
Image
Hopen u allen volgend jaar :driving



User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 26727
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by Jeroen »

Google translate is always good for a laugh! But I get the message Howard so no problem, and I hope that you'll be able to attend the Sharknose Meeting again!
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

Zou u antwoorden in het Nederlands neem dus ik kan hebben lachen alsjeblieft

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 26727
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by Jeroen »

haha jij wilt een antwoord in het Nederlands eikel zodat jij ook kunt lachen ballen, nu neem ik je in de maling misschien heb ik wel last van Latourette
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

De man naast me heeft Latourette en hij maakt me aan het lachen Ik denk dat hij gewoon verkeerd begrepen?

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 26727
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by Jeroen »

8)
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 16325
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by uwbuurman »

Godsamme, je stuur zit aan de verkeerde kant, kerel!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

Het is goedkoper om hier te verzekeren.
Ik zal in staat zijn om te zien waar ik lol ga.
Hopen te worden uitgevoerd op deze R1 carburateurs wanneer op bezoek komen
Image

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 26727
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by Jeroen »

Ach nog een paar touwtjes vastknopen en rubber verbranden maar!
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2863
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by loentje »

rembekrachtiger zit toch wel op een vreemde plek, hoe is deze gangbaar gehouden?

groeten loentje

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 26727
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by Jeroen »

Is een UK versie, daar wordt de hoofdremcylinder en dus de bekrachtiger bediend middels een stangenstelsel vanaf het pedaal. Daarom remmen rechtsgestuurde E21's aanzienlijk slechter, heel indirect.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

joyeux Noël
Had een blik gisteren om nieuwe injectoren in de motor zetten.
De standaard injectoren zijn dan er limiet op een standaard motor.
Werd verteld aan VOLVO S60 SEDAN 2.0 TURBO BENZINE injectoren gebruiken 9186340 0280155831
Ik kon 5 bar brandstofdrukregelaar zetten in maar op veilig spelen met 4 bar.
Moest een beetje hakken van links doen
1 gesneden onder in de standaard een
2 oem m44 injector
3 standaard volvo injector ongeveer 5 mm korter
4 afgehakt kop met o ring in voor volvo injector met injector
5 volvo injector met kop
Dan moest brandstofrail verlagen door te snijden ongeveer 6 mm uit spruitstuk.
Image
Hier is een foto van de MAF conversie van links naar rechts
1 318is m44 MAF
2 323i M52 MAF
3 1998 M3 Maf
Image


Alles wat ik wilde was meer stroom door de injector om meer benzine te krijgen
Als ik de brandstofdruk op standaard injectoren zouden ze worstelen
is het verkeerd om cosworth pomp met volvo injectoren en een subaru 5 bar brandstof drukregelaar of de 4 bar gebruikt wordt uit een vw / Audi / Seat 1.8 turbo Ze passen heb er een op mijn 2.8 moest hebben een gaan met de molen te zetten.
Zolang je veel lucht veel brandstof kan krijgen in de motor te krijgen dan uit zo snel mogelijk zijn allemaal goed voor mij.
Dus ging ik voor de m3 MAF met een 2,8 inname rubber MAF connector is hetzelfde van motor weefgetouw.
Zal een update van 24 mei is niet ver weg

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 26727
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by Jeroen »

Een flinke puzzel! Mooi werk en jouw benadering is grondig. leuk om te zien!
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

oentje
Ik heb niet de auto had op de weg met deze motor dus heb geen idee hoe de remmen zal er veel informatie op het web dat ik op later zal uitzien.
Kan een externe rem servo zetten van een porche.
Image
Deze 2 hebben remote servo onder passinger voetenruimte het blauwe busje is Anglia bestelwagen met Cosworth en Cortina 1600E heeft 1700 crossflow motor

Ben het oppakken van automatische 316 cardanas in het nieuwe jaar zal dus het verplaatsen dan gewoon uitlaat.
Hij zei dat hij zou kijken voor 323 naven en schijven.

mt500ish
Upcoming E21 fanatic
Posts: 44
Joined: Sun Aug 26, 2012 9:05 pm

Re: 316 zal het klaar zijn voor Sharknose

Post by mt500ish »

Had een paar uur veranderen schroefas lager.
Ik kwam erachter dat de automatische cardanas is ongeveer 100 mm korter dus zal een gemakkelijke pasvorm.
Image
Hoeft alleen uitlaat en tijd als de tijd is mijn vijand hopen een paar dagen op de auto snel te krijgen.

Post Reply