BMW Parts at Partsgeek US

BMW E21 315 Hennarot

Post Reply
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: BMW E21 315 Hennarot

Post by Jeroen »

Bij het facelift model was de linker (kunststof) spiegel altijd elektrisch maar wie weet wat men door de tijd heeft uitgevreten met jouw auto. Misschien is de bekabeling ooit eens verwijderd, sluiting bij de doorvoer in de A-stijl kwam nogal eens voor namelijk.

Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

Jeroen797
Upcoming E21 fanatic
My E21(s): '84 BMW 315

Post by Jeroen797 »

Jeroen wrote:Bij het facelift model was de linker (kunststof) spiegel altijd elektrisch maar wie weet wat men door de tijd heeft uitgevreten met jouw auto. Misschien is de bekabeling ooit eens verwijderd, sluiting bij de doorvoer in de A-stijl kwam nogal eens voor namelijk.
Bedankt voor de tip, van de week dan maar eens goed kijken hoe het bij mijn auto zit.
"If somebody that doesn't know anything about cars just can buy the same car as me, well that's not right. I love cars, so mine should go a little bit faster."
- Matt Leblanc over het customizen van je auto.

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.

geerling
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun

Post by geerling »

Een spiegelschakelaar heb ik nog wel liggen en de bedrading voor de spiegel moet ik even kijken.

Gr. Geerling.

Jeroen797
Upcoming E21 fanatic

Post by Jeroen797 »

Zo, twee weken geleden dik 1300 km gereden om bij Roelof en Geerling wat spullen op te halen (en op de zondag even op Assen bij Viva Italia te kijken). Doordat ik volgende week lekker op vakantie gaat, zullen een aantal klusjes nog een aantal weken moeten wachten. Ook heb ik alvast geshopt op carclean.nl en heb ik spul aangeschaft voor het reinigen van velgen (Monello Non-Ferro) en voor het poetsen van de rest van de auto (AutoGym betaling kit, Colllinite No. 845 Wax en verschillende reinigingsdoekjes en pads).

Image

Wat heb ik afgelopen week al gedaan:

Bij Roelof heb ik een setje 13" Alpina look velgen gehaald. De banden hierop waren versleten en ze waren wat vies. De velgen heb ik zo schoon mogelijk gemaakt en het hart van de velgen heb ik opnieuw gespoten. Ook de naafdoppen waren wat dof maar lang leven Cola en aluminiumfolie en hiermee zijn ook deze weer zeer netjes geworden. Ook een nieuw setje BMW stickers besteld en ik ben redelijk tevreden met het eindresultaat:

Image

Image

Image

Omdat ik toch bezig was met het spuiten heb ik direct de buitenspiegels en plastic plaat aan de achterzijde gespoten en deze ziet er weer uit als nieuw. Ook heb ik het paneel voor mijn elektrisch verstelbare buitenspiegel, die ik van Geerling overgenomen heb, geplaatst en verrek, alles werkt perfect :cheers.

Image

Image

In de auto zelf heb ik het nieuwe deel in de middenconsole geplaatst waar de radio inzit. Bij de mijne waren stukken afgebroken en kon hij met slechts 2 schroeven vastgezet worden. Nu zit de radio weer lekker stevig op zijn plek.

Image

Ook was het schandalig dat ik nog steeds mijn dashcam niet goed gemonteerd had (terwijl ik ze verkoop), dus dit heb ik ook gelijk even gedaan. De kabel heb ik via het dak en de A stijl weggewerkt en heb ik een "Power Magic Pro" geplaatst onder het dashboard waardoor mijn dashcam automatisch start wanneer ik de auto start en dat hij door blijft filmen, zelfs als de auto geparkeerd is en dat de accu niet leeg getrokken kan worden.

Image

Afgelopen week toen ik lekker bezig was, ben ik nog verrast door een buurman van een paar huizen verderop. Zijn zoon is helaas onlangs overleden en die was car audio "gek". Hij had nog een stel speakers liggen welke hij eigenlijk weg wou gooien, maar omdat hij me aan de BMW zag rommelen wou hij ze graag aan mij geven. De speakers die er nu in zitten zijn in een woord bagger en ben zelf redelijk gek op fatsoenlijke audio. Ook is helaas de einddemper lek, dus deze zal ook vervangen gaan worden. Na de vakantie ga ik hier ook mee aan de slag.

To do lijst voor na de vakantie:
- Nieuwe bumpers poetsen/fatsoeneren en monteren
- Roest op o.a. B stijlen aanpakken
- Einddemper vervangen
- Audio aanpakken
- Poetsen, poetsen, poetsen, poetsen (zowel binnen als buiten)
- Nieuwe bestuurdersstoel zoeken (of anders oplossen)
- Grill en andere stukken plastic een verse laag verf geven.

Nog 1 mooie plaat van gisteren. Was aan het werk en toen ik terugkwam, stond de vader Sharknose bijna naast mij geparkeerd. Wat is zo’n M535i toch een vette bak
Image

To be continued in Juli, eerst gaan we de Grieken er economisch bovenop helpen.
"If somebody that doesn't know anything about cars just can buy the same car as me, well that's not right. I love cars, so mine should go a little bit faster."

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.

Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Mooie upgrades weer, en een hele mooie vakantie gewenst!
Regards/groeten, Jeroen

Roelof
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 320 baur

Post by Roelof »

De velgen herken je niet terug na een schoonmaakbeurt zo te zien!

uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Mooie velgen! Lekkere stappen
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

krijn98
E21 Fanatic
My E21(s): '78 bmw 316

Post by krijn98 »

ziet er goed uit Jeroen :thumbsup

RickR
E21 Fanatic
My E21(s): '83 315 Hennarot

Post by RickR »

Kleine klussen, veel voeldoening! :thumbsup

geerling
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun

Post by geerling »

Goed bezig Jeroen!! Enuuuh, Bij mij houdt die "to do lijst" nooit op. :loll

Jeroen797
Upcoming E21 fanatic

Post by Jeroen797 »

Zo, ik ben weer terug in het land en zelfs op Kos een tweetal E21 gezien (een witte 315 die compleet weggerot was en een 320/6 waarvan de lak erg aangetast was). Maar het is gelijk weer tijd om met de mijne te rotzooien en heb hem vandaag naar de garage gebracht omdat mijn einddemper kapot is. Ook trekt de auto naar links bij het remmen en hier zouden ze ook even naar kijken. Helaas net teruggebeld en de rem linksvoor blijkt vast te zitten en niet meer te remmen. Ze hebben geprobeerd om de boel te herstellen maar dit was helaas niet meer mogelijk. Naast een nieuwe einddemper zal de complete rem aan de linkervoorzijde vervangen gaan worden. Ben weer 500 euro armer maar morgen kan ik hem weer ophalen. Dan kan eindelijk de grote poetsbeurt beginnen.

Op de terugweg van Breda naar Goes vrijdagochtend (03:00) heb ik hem wel even op zijn staart kunnen trappen. De kilometerteller was erg optimistisch (190 km/pu!) maar ging volgens Flitsmeister toch 158 km/pu. Valt me niet tegen voor een 315. Wel minder als je dan vervolgens hoort dat je rem niet goed functioneert en het voelde eerder als 250 als je het vergelijkt met 150 in de Peugeot 308 van mijn pa.

Nog even een dagje BMW loos, maar na deze operatie hoop ik weer lekker te kunnen knallen!

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.

Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Mag ik vragen waar jij hem naartoe brengt in Breda?

Als ik die bedragen zie dan kun je daar best wat op besparen door de "simpele" dingen zelf te doen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

Jeroen797
Upcoming E21 fanatic

Post by Jeroen797 »

Peter V. wrote:Mag ik vragen waar jij hem naartoe brengt in Breda?

Als ik die bedragen zie dan kun je daar best wat op besparen door de "simpele" dingen zelf te doen.
Ik woon zelf in Goes en laat daar ook het werk doen bij vakgarage Blankenstijn. Het plan is ook om zelf te leren werken aan auto's met de 315 maar momenteel heb ik geen plaats waar ik lekker kan rommelen (oprit is bezet door de caravan (constructam uit 1970, geinig dingetje van mijn ouders) op het moment) en ontbreekt de kennis (uitlaat lukt mij wel, maar aan de remmen wil ik me nog niet branden) en gereedschap.

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.

Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Einddempertje is 100 euro, ruil-klauw ook, dan de andere remklauw nog even reviseren, zou je incl arbeid normaal gesproken met een honderdje of 4 al een eind moeten zijn
Regards/groeten, Jeroen

RickR
E21 Fanatic
My E21(s): '83 315 Hennarot

Post by RickR »

Een einddemper is eventueel ook wel voor veel minder te krijgen, gewoon in Nederland. Vervangen kun je inderdaad prima zelf! Ik heb vorig jaar de hele uitlaat van voor tot achter vervangen voor iets meer dan €100. Naar mijn idee ga je op een 315 het verschil niet merken tussen een BMW uitlaat of een imitatie setje :) Als je de voorpijp ook vervangt moet je niet vergeten dat je los een pakking bij de dealer moet bestellen voor tussen de pijp en het spruitstuk.

Kijk hier maar eens:
http://uitlaat-winkel.nl/uitlaten/bmw/3-e21.html

Succes!

Post Reply