Page 40 of 43

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Tue Jan 29, 2019 9:48 pm
by bmw e12 e21
BertjeConti wrote:
Tue Jan 29, 2019 6:05 pm
Ziet er op de plaatjes niet verkeerd uit, hoe zijn de klepgeleiders?
Klepgeleiders inlaat zijn ok. Uitlaat wat speling.
Net als de vorige kop.

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Tue Jan 29, 2019 9:49 pm
by bmw e12 e21
Caspar wrote:
Tue Jan 29, 2019 8:54 pm
Ik zoek in dit draadje best vaak naar de 'like' knop. Wat een mooi project zeg. Wauw!
Thx Casper!

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Tue Jan 29, 2019 9:51 pm
by bmw e12 e21
Hier even een vergelijk tussen de originele nokkenas (264gr) en de SCHRICK 284gr. Je ziet duidelijk dat de SCHRICK bredere nokken heeft om de kleppen langer open te laten.
Image
Image
Image

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Tue Jan 29, 2019 10:25 pm
by Jeroen
Nice, leuk om te zien zo!

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Wed Jan 30, 2019 10:46 pm
by Nick1984
:launch :thumbsup

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Fri Feb 08, 2019 8:58 pm
by Smartie
Gaaf. Goed bezig. Leuke hommage. En helemaal van deze tijd. Downsizing en dikke striping op de lichtste uitvoering.
Alleen is je 1.5 straks wel top of the line

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Sat Feb 09, 2019 9:18 am
by bmw e12 e21
Thx mannen!
op de 315 leef ik me lekker uit. Niet alles 100% origineel, maar probeer er wat leuks van te maken.
Ik heb een proefmodel gekregen voor mijn M-striping. Maar nu is het wat koud om die te plakken.
Dus nog even wachten.

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Sun Feb 17, 2019 9:16 am
by bmw e12 e21
Nieuw onderdeel van het project is binnen. :D
De voorontsteking en vacuum is te programeren vie een app op de gsm.
Goed voor fijntunen.
Image
Image
Image
Image

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Sun Feb 17, 2019 9:34 am
by ronaldo
Dat ziet er leuk uit zeg, ben benieuwd

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Sun Feb 17, 2019 10:58 am
by BertjeConti
Snelle nokkenas, 2 dubbele webers en nu ook nog electronische ontsteking, dat gaat straks :launch :launch :launch

Ga je nog iets aan de compressie verhouding doen? die moet natuurlijk ook een beetje omhoog om alles in verhouding te krijgen

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Sun Feb 17, 2019 11:27 am
by Wilmo
Aan wat voor compressieverhouding zit je dan te denken?

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Sun Feb 17, 2019 11:31 am
by BertjeConti
Wilmo wrote:
Sun Feb 17, 2019 11:27 am
Aan wat voor compressieverhouding zit je dan te denken?
kweet niet wat zo'n M10B18 blokje nu heeft, maar zeker meer dan 10:1 is wel nodig voor een beetje extra grunt

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Sun Feb 17, 2019 3:50 pm
by bmw e12 e21
Het blokje heeft standaard 10:1, dus met een gevlakt kopje net iets meer. :)

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Sun Feb 17, 2019 4:33 pm
by Jeroen
Ik kan met voorstellen dat zo'n ontsteking ook op een 323i het rijden nog wat leuker maakt. Niet in overweging genomen? Zou dat kosten voor een 6 cyl?

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983

Posted: Sun Feb 17, 2019 7:31 pm
by bmw e12 e21
Jeroen wrote:
Sun Feb 17, 2019 4:33 pm
Ik kan met voorstellen dat zo'n ontsteking ook op een 323i het rijden nog wat leuker maakt. Niet in overweging genomen? Zou dat kosten voor een 6 cyl?
Klopt Jeroen, dan gaat ie nog beter. Maar de e12 M535i en de e21 323i hebben beide een BOSCH NOS stroomverdeler.
De kosten zijn ook vrij hoog. 535euro :oops: voor de M10motor. Maar hier moest ik dat wel doen omdat de vacuum wegvalt icm de dubbele webers.
Hb ze even gemaild wat de kosten voor een e21 323i zijn. Dan laat ik het weten voor de geinteresseerden.