Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

e21 318 koral red

janimati
Upcoming E21 fanatic
Posts: 153
Joined: Fri May 27, 2016 12:16 pm

Re: e21 318 koral red

Post by janimati » Mon Mar 05, 2018 9:48 pm

zit geen radio in ,klokje had ik er al uit , binnenverlichting staat uit , kofferbak en dash nvt , heeft al meting gehad voor stroom afname maar uitslag was 0.00 , accu is nieuw ( 3x) 2keer voor garantie.

wat me wel op viel als ik rij is dat ik een soort geknetter ? ratel hoor achter me klokkenunit ,dacht eerst de tellerkabel die ratelt maar dus niet ,een +draad die tegen massa aankomt en klettert maar dan zou er een zekering uit moeten springen , ook niet het geval.

en er zit weinig wat voor het kontakt is geschakeld wat stiekem aan kan blijven.



User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15417
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: e21 318 koral red

Post by uwbuurman » Mon Mar 05, 2018 11:14 pm

Ik zet mijn geld op het contactslot zelf. Had Jan Groen ook.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

janimati
Upcoming E21 fanatic
Posts: 153
Joined: Fri May 27, 2016 12:16 pm

Re: e21 318 koral red

Post by janimati » Tue Mar 06, 2018 7:50 pm

je bedoelt zeker het contactblok met de kabels ,hou het in de smiezen

ben nu met de afstelling en chokehuis bezig

inmiddels de stelnokken van de achtervoering gangbaar gekregen en met toevoeging van nieuwe schoentje,s

weer 5 tandje,s totdat de handrem vast staat , is beter dan elke keer de hemel aanraken :loll

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15417
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: e21 318 koral red

Post by uwbuurman » Tue Mar 06, 2018 8:35 pm

Ik bedoel het contactslot zelf.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1512
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: e21 318 koral red

Post by Nick1984 » Thu Mar 08, 2018 6:23 pm

Alternator kan ook nog een dader zijn, die kunnen ook stroom afnemen met een defecte diodebrug...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]

janimati
Upcoming E21 fanatic
Posts: 153
Joined: Fri May 27, 2016 12:16 pm

Re: e21 318 koral red

Post by janimati » Sat Mar 10, 2018 8:13 pm

is gereviseerd en nadien toen het probleem zich aandeed nog eens gecontroleerd maar goed bevonden

janimati
Upcoming E21 fanatic
Posts: 153
Joined: Fri May 27, 2016 12:16 pm

Re: e21 318 koral red

Post by janimati » Mon May 27, 2019 3:16 pm

Het is zover , heb er geen puf meer voor .........kan de kracht er niet meer voor opbrengen

De 318 gaat in de verkoop ....

Meer volgt of op verzoek

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15417
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: e21 318 koral red

Post by uwbuurman » Mon May 27, 2019 5:32 pm

Shit man. En eerlijk is eerlijk, je bent zover gekomen.... jammer. Maar ook wel begrijpelijk.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11029
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: e21 318 koral red

Post by 323baur » Mon May 27, 2019 6:01 pm

Laat maar weten!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

janimati
Upcoming E21 fanatic
Posts: 153
Joined: Fri May 27, 2016 12:16 pm

Re: e21 318 koral red

Post by janimati » Tue May 28, 2019 10:26 am

Hierbij een kleine opsomming wat er zoal aan gedaan is :
motor revisie
startmotor revisie
dynamo revisie
koppeling vervangen
achter schokbrekers vervangen
remvoering vervangen
rubbers ophanging achter ( pu) vervangen
tussenlager aandrijfas vervangen
draagarmen voor vervangen
voorbanden vervangen

recent vervangen :
benzinepomp #
benzinefilter #
bobine ( bosch) #
c.punten #
condensator #
gele H4 lampen

Los erbij :
voor schokbrekers in doos ( nieuw)
rep.set hulpkoppelings cylinder
diversen klein spul
diff
diversen ruiten blank

aandachtspunten :
heeft rondom wat lichte roest bobbels
motorkap verkleurd
kofferbak li-re buitenzijde vloerplaat eventueel vervangen
achterremmen afstellen
carb heeft aandacht nodig #

auto heeft me afgelopen maand met pech langs de snelweg gezet wegens het inhouden en schokken ,was niet mee te rijden .
volgende dag brandstofpomp en filter etc vervangen en kon weer met 130 vertrekken , reed weer als een zonnetje ,gisteren het idee om weer te gaan rijden ,even paar druppels brandstof er in maar weer slecht ,afslaan etc toen de knop omgezet en tot dit besluit gekomen .
auto staat ook veel te veel stil en buiten in alle jaar getijden , sta soms in de regen te sleutelen , ben geen 20 meer :screwy

tot zover ,zal een paar foto,s maken van de slechte plekken.

janimati
Upcoming E21 fanatic
Posts: 153
Joined: Fri May 27, 2016 12:16 pm

Re: e21 318 koral red

Post by janimati » Thu Jun 13, 2019 3:20 pm

Hij is niet meer in ons midden ,heb afscheid genomen net ,even slikken maar het leven gaat verder.

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15417
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: e21 318 koral red

Post by uwbuurman » Thu Jun 13, 2019 3:57 pm

Jammer, maar gefeliciteerd met de vlotte verkoop. Aan een bekende??
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

janimati
Upcoming E21 fanatic
Posts: 153
Joined: Fri May 27, 2016 12:16 pm

Re: e21 318 koral red

Post by janimati » Thu Jun 13, 2019 4:03 pm

nou , kwam hier op de zaak verleden jaar en had interesse gaf een kaartje ,gebeld afgelopen dinsdag en net opgehaald.
Komt uit Zwaagdijk ofzo.

User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 6759
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: e21 318 koral red

Post by Wondermike » Wed Aug 28, 2019 12:38 pm

Auto staat vandaag bij BMW Dusseldorp in Alkmaar zegt mijn zoon :thumbsup
So many cars, so little time

HvD
Newbee
Posts: 1
Joined: Sun Sep 01, 2019 4:41 pm
My E21(s): BMW E21, 1976, 318, manual, Koralrot

Re: e21 318 koral red

Post by HvD » Thu Sep 12, 2019 8:07 pm

Beste forumleden, ik breek even in op dit topic.

Na enig speurwerk ben ik hier terecht gekomen. Bijdeze stel ik mijzelf even voor: Ik ben Hugo, 23 jaar en kom uit Heiloo en ben vanaf 17 Augustus de nieuwe & gepassioneerd eigenaar van het in dit topic besproken specifieke exemplaar. Ik moet vooraf zeggen dat ik me toch enigszins bezwaard voel, na het lezen van dit topic. Mijn voorganger heeft na zo flink z'n best gedaan te hebben en na de vele inspanningen te hebben geleverd, toch het stokje overgedragen. Het voelt dan ook een beetje alsof ik instap in iemand anders z'n project. Ik kan daar natuurlijk zelf weinig aan veranderen, maar ik kan jullie wel vertellen dat de BMW in goede handen is en ik van plan ben om door te pakken waar mijn voorganger gestopt is en de BMW in topconditie te krijgen.

De mensen op dit forum kennen de auto wellicht nog beter dan ik en het zal dan ook duidelijk zijn, dat er absoluut werk aan de winkel is. Zo loopt de motor nog niet 100%, Carb is al uit elkaar geweest waarna al snel bleek dat de 2e trap niet mee deed. Dit was vrij eenvoudig verholpen door een nieuw membraan te installeren. Vervolgens (dit hebben we al eerder kunnen lezen) kreeg ik te kampen met stilvallen van de auto. Na de auto 2 weken niet aan de praat te hebben gekregen, toch nogmaals naar de stroomverdeler gekeken en geconstateerd dat er wel erg veel speling zat op de vervroeging van de ontsteking. Al met al bleek hier een borgring te missen, waarna de speling voor een zeer groot deel verholpen kon worden. Nu nog last van wat kleine backfires, ik vermoed dan ook dat de timing nog niet helemaal juist staat, wellicht in combinatie van een te rijk mengsel, dus dat wordt de volgende klus. Daarnaast zojuist toch wel aardig wat roest tegengekomen in de achterbak (linkerzijde). Deze blijkt al door te zijn (kan er doorheen kijken helaas). Geen dragende delen, maar hierdoor absoluut niet meer waterdicht en dient spoedig te worden aangepakt.

Als laatste, om op de post van hierboven terug te komen, inderdaad! Ik deed een wilde gok door naar de BMW dealer te gaan, aangezien de rubberen strip rondom het parafan ontbrak. (overal gezocht en niet kunnen vinden). Laatste redmiddel bleek officieel BMW te zijn, deze hadden maar liefst 750 op voorraad. Geluk bij een ongeluk dus. Leuk detail overigens, ik werd zeer warm ontvangen, men vond dit de mooiste BMW van de dag 👍🏻

Tot zo ver, een nieuwe update. Het project gaat door!

Post Reply