Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

nieuwe fotos bmw318 E21 (zie restauratie bmw318 1978 )

Post Reply
User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

nieuwe fotos bmw318 E21 (zie restauratie bmw318 1978 )

Post by Kuist318 » Sun Nov 08, 2009 11:26 pm

ik heb nieuwe foto's toegevoegd aan mijn album van de restauratie van mijn BMW318.

http://www.mijnalbum.nl/Album=DZQN6PYY

ik heb enkele vragen;
heb ik een goede koop gedaan?
is dit nog te repareren?(zie laatste foto's)
als dit nog te repareren is wat raden jullie mij aan?
of kan ik hem beter voor onderdelen gebruiken?
vindt dat eigenlijk wel zonde.
dat zou betekenen weer n e21 minder op de weg. :( :(



User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25755
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen » Mon Nov 09, 2009 12:38 am

Misschien handig om dit even onder je eerdere topic te plaatsen, houden we alle info compleet anders blijf je heen en weer klikken tussen verschillende topics. Zal ik daarna dit draadje even verwijderen.

Maar in reactie op je vraag: bekende zwakke punten en als je zelf handig bent met een lasapparaat (of een kennis) is wat ik tot nu toe zie wel te overzien. Ga alleen niet knippen en plakken en koop goed reparatieplaatwerk, voor deze delen nog prima verkrijgbaar, spaart ook een berg werk.

Maar ja, wat ga je nog meer tegen komen, of valt 't verder mee? Houd er iig rekening mee dat een 318 nooit heel veel geld waard gaat worden in vergelijking met een 323.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3526
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D » Mon Nov 09, 2009 9:00 am

Hoi Stefan,

Wat is nog te repareren? Op de laatste foto wordt ie schoongespoten.
Ik vindt het allemaal wel meevallen en is te repareren.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier
e46 320i touring

User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11225
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. » Mon Nov 09, 2009 7:33 pm

Hoi,

Ik zie eigenlijk ook geen hele schokkende zaken. Ik moet wel zeggen dat je een mooie klusruimte heb zo. De spatbordranden zijn heel netjes gelukt zo te zien op de foto's dus de rest moet ook wel lukken.

Gr Peter V
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Post by Kuist318 » Mon Nov 09, 2009 8:30 pm

bedankt voor jullie reacties

ik weet dat de 318 minder waard is dan een 323.maar je moet ergens meebeginnen,en ervaring in opdoen denk ik.
als dit allemaal lukt,dan kan ik misschien aan een volgend project beginnen.

ps ik weet niet hoe ik deze topic in die andere moet zetten.
ben nog niet zo handig met de pc,werk liever met mn handen. :wink:

User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Post by Kuist318 » Tue Nov 17, 2009 11:37 pm

hoi allemaal.

heb nog wat foto's gemaakt van de vorderingen.heb noog een handigheidje gevonden om de aan drijfas aan t diff los te krijgen.met een bandijzer (zie foto)
bandijzer er tussen en dan draai je de bouten zo los.
Heb nog wat hulp middelen gemaakt om straks mijn achter as te demonteren,en de auto ook nog een beetje verplaats baar te maken.
Was ook benieuwd naar het chassisnummer (5906686)of dat ook het zelfde was dan het moternummer(5906686) en dat was nog ook.

p.s weet nog iemand waar je plaat werk kunt halen?
moet de binnen wielbakken hebben.

http://www.mijnalbum.nl/Album=DZQN6PYY

groeten Stefan

User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11225
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. » Tue Nov 17, 2009 11:45 pm

Hoi Stefan,

Altijd mooi om matching numbers te hebben. :wink:
Er zijn al meerdere verrijdbare bokken gemaakt voor de restaurateurs onder ons.

Ik heb de mijne toen een beetje nagemaakt als die van Arnold. Het werkt in ieder geval lekker.

Image

Die wielbakken zijn o.a. bij de dealer te koop. Ook bij Walloth en Nesch en verder bij verschillende automaterialensites. Dat mag geen grote zoektocht zijn.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Post by Kuist318 » Fri Nov 20, 2009 11:42 pm

hoi

kan helaas alleen de rechter kan vinden,weet nog iemand waar ik een linkerkant
kan vinden?

groeten Stefan

User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3526
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D » Sat Nov 21, 2009 12:19 am

W&N hebben ze op de lijst staan en hebben ze dan meestal ook op voorraad.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier
e46 320i touring

User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Post by Kuist318 » Sat Nov 21, 2009 10:26 am

hoi Arnold

ik heb bij w&n gekeken maar kan alleen de rechtse vinden.
doe ik soms iets niet goed dan?
of lees ik het verkeerd. :?

m.v.g. Stefan

User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3526
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D » Sat Nov 21, 2009 1:19 pm

Als je de prijslijst van W&N erbij pakt dan staat ie bij nr. 41/05/08

A 41 14 1 858 141 binnenscherm links
A 41 14 1 858 142 binnenscherm rechts.

Dit zijn de beide binnenschermen voor alle modellen vanaf 7/76, prijs €201,76 p.st.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier
e46 320i touring

User avatar
Cerberus
Upcoming E21 fanatic
Posts: 78
Joined: Thu May 29, 2008 8:26 pm
Location: België
Contact:

Post by Cerberus » Sat Nov 21, 2009 1:33 pm

als ik mij niet vergis heb je het op die dikke platen onderin de achteste wielkasten.

Daarvan is idd alleen de rechtse beschikbaar.

Ik heb bij mijn wagen net hetzelfde probleem en als de hoekjes onder de achterbank geen gaten waren geweest had ik het nooit geweten.

Reden waarom alleen de rechtse beschikbaar is, is denk ik het feit dat er alleen links een verluchtings-sleuf in de koffer zit en zodoende alleen rechts een probleem vormt. het feit dat er een afwateringsgaatje in de wielkast zit zal wel deel van het probleem zijn.

want na nader onderzoek zijn die ijzers enorm dik, en mag er zich wel een roestlaagje op bevinden, na wat kotteren met het zandstraalpistool zagen ze er terug acceptabel uit, spoelen met een sterke ontvetter en daarna een roestomvormer en dan een beetje zink, vettigheid, ...
zal je probleem wel oplossen aangezien het eigenlijk maar wat oppervlakteroest is
greets

User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Post by Kuist318 » Sat Nov 21, 2009 11:45 pm

hoi

ik heb ze gevonden Arnold,bedankd voor de tip.

@ Cerberus; de platen zijn ook niet best meer,en de bovenkant van de wielbakken ook
niet. is volgens mij een amateur (knoeiert) meebezig geweest.
het is allemaal braadwerk(lijkt wel of er vogels op gescheten hebben)
zal foto"s van laten zien .

gr Stefan
Last edited by Kuist318 on Sun Nov 22, 2009 10:04 am, edited 2 times in total.

User avatar
Kuist318
Upcoming E21 fanatic
Posts: 128
Joined: Sun Nov 01, 2009 11:59 pm
Location: St.Willebrord

Post by Kuist318 » Sun Nov 22, 2009 9:58 am

Image

Image

Image

Image


bij deze de foto's

gr Stefan

User avatar
Cerberus
Upcoming E21 fanatic
Posts: 78
Joined: Thu May 29, 2008 8:26 pm
Location: België
Contact:

Post by Cerberus » Sun Nov 22, 2009 1:21 pm

oei :oops:

dat wordt best vernieuwen die handel, precies of iemand wou zijn nieuwe slijpschijf en lasapparaat eens uitproberen :roll:

Het plaatwerk uit een donorauto snijden zou ik afraden, hebben meestal al wat roest en hangen vol sjieklet.
greets

Post Reply