Charlotte, 315 '83
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 493
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
Hmm, moet me toch dat driften op de openbare weg eens gaan afleren. 't Gaat makkelijk, maar ook makkelijk mis.
Stel even voor: hele grote wijde bocht naar rechts. Veel asfalt. Maar weg loopt naar buiten toe af.
Jeroentje komt aan, geeft dot gas, Charlotte kwispelt, slaat terug, schiet nogmaals terug en begint over 4 wielen naar beneden te glijden. Gras in geeft nog iets meer vaart...toek.
Boompje gekopt.
-Golvende bumper
-Linkerspatbord iets naar binnen (1/2 cm tov grill)
-ronde bluts voorop motorkap net boven koplamp
-zeer grote deuk in ego...
Gr Jeroen
Stel even voor: hele grote wijde bocht naar rechts. Veel asfalt. Maar weg loopt naar buiten toe af.
Jeroentje komt aan, geeft dot gas, Charlotte kwispelt, slaat terug, schiet nogmaals terug en begint over 4 wielen naar beneden te glijden. Gras in geeft nog iets meer vaart...toek.
Boompje gekopt.
-Golvende bumper
-Linkerspatbord iets naar binnen (1/2 cm tov grill)
-ronde bluts voorop motorkap net boven koplamp
-zeer grote deuk in ego...
Gr Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Welkom in het land der achterwielaandrijvers
Vervelend, maar in dit jaargetijde wel een bekende. Gelukkig valt de materiële schade mee
Zorg dan ook dat schokdempers en bandjes fris zijn. En met frisse bandjes bedoel ik niet alleen genoeg profiel, maar ook goed rubber en niet te oud. Met een jaar of 5 gaat rubber al flink achteruit en na 8 jaar is het echt wel over... zo vertelt de eigenaar van een kwispelende 320iS. Belangrijk bij minder goed weer maar bij een sportieve rijstijl zelfs bij goed weer.
Uiteindelijk ligt het niet aan de leeftijd van het rubber natuurlijk, maar wordt er gewoon te weinig gereden...
Vervelend, maar in dit jaargetijde wel een bekende. Gelukkig valt de materiële schade mee
Zorg dan ook dat schokdempers en bandjes fris zijn. En met frisse bandjes bedoel ik niet alleen genoeg profiel, maar ook goed rubber en niet te oud. Met een jaar of 5 gaat rubber al flink achteruit en na 8 jaar is het echt wel over... zo vertelt de eigenaar van een kwispelende 320iS. Belangrijk bij minder goed weer maar bij een sportieve rijstijl zelfs bij goed weer.
Uiteindelijk ligt het niet aan de leeftijd van het rubber natuurlijk, maar wordt er gewoon te weinig gereden...
Regards/groeten, Jeroen
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 493
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
AAAARRRGHHHH *geeft trap tegen toch al gedeukte spatbord*
En nu wil de trut natuurlijk niet starten...
@Jeroen: toch al een jaar met een 129 pk sterke achterwielaandrijver gereden...ben blij dat mn Baur niet achterwielaangedreven is, had ik me allang dood mee gereden.
Maar de schade was zo gering dat mijn pa 't vanmorgen nog niet is opgevallen, tijdens het zoeken naar een sleepoog (waarom heeft een E21 geen sleepoog voorop?).
Maar wel een reden om het roestige spatbord toch te vervangen (op termijn )
Gr Jeroen
En nu wil de trut natuurlijk niet starten...
@Jeroen: toch al een jaar met een 129 pk sterke achterwielaandrijver gereden...ben blij dat mn Baur niet achterwielaangedreven is, had ik me allang dood mee gereden.
Maar de schade was zo gering dat mijn pa 't vanmorgen nog niet is opgevallen, tijdens het zoeken naar een sleepoog (waarom heeft een E21 geen sleepoog voorop?).
Maar wel een reden om het roestige spatbord toch te vervangen (op termijn )
Gr Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Een E21 heeft wel degelijk een sleepoog aan de voorkant. Deze zit aan de hoofdbalk voor gelast en komt onder je keienvanger uit.
Zonde van het uitstapje maar gelukkig geen echte schade behalve je ego.
Wij willen natuurlijk wel een foto zien
Mijn 320/6 had er zelfs twee.
Zonde van het uitstapje maar gelukkig geen echte schade behalve je ego.
Wij willen natuurlijk wel een foto zien
Mijn 320/6 had er zelfs twee.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.