De voorzijde is geheel klaar nu dus gaan we ons verplaatsen naar de achterzijde van de auto. De voorbereidingen voor de achterwiellagers heb ik klaar (moet nog lagervet kopen). Dus begonnen met de brandstoftanks. Mijn bedoeling is om ze te schuren en opnieuw te lakken maar ze zijn flink in de tectylvettigheid gezet dus deze moet er eerst af. Tijdens het schoonmaken komt er eigenlijk een tank tevoorschijn die in zodanige staat is dat ik twijfel of ik er wel iets aan ga doen.
Nu heb ik al wat foto's op facebook gezet en Michel geeft eigenlijk aan om ze te laten poedercoaten en hierna de naden met dinitrol te behandelen.
Waar ik me wel een beetje aan stoor is het feit dat de tanks best roestig zijn aan de binnenzijde. Heeft iemand ervaring met een vorm van tankcoating? Bij rustbuster is dit te koop maar ik heb geen zin om straks de vellen in mijn leidingwerk en carburateur te krijgen. Ik weet ook dat als straks de tanks weer gevuld zijn met benzine dat ze verder nagenoeg geen roestvorming meer ontwikkelen.
Verder de vraag of er een alternatief is voor de geplakte hittebescherming op de tanks?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Wellicht kan je hier iets mee? http://www.tankcure.nl/aanbreng.html.
Ik ken verschillende mensen die het voor hun bromfiets gebruikt hebben en die zijn er goed tevreden over, zelf heb ik geen ervaring met het product maar ik denk dat er genoeg ervaringen over te vinden zijn.
Hoppelijk heeft dit je wat kunnen helpen!