Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

320/6 1978 Martin

Post Reply
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11241
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 320/6 1978 Martin

Post by Peter V. » Sun May 22, 2011 5:45 pm

:oops: :bag


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11039
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 320/6 1978 Martin

Post by 323baur » Sun May 22, 2011 7:14 pm

Wondermike wrote:Kijk dat bedoel ik nou:
De 320/6 is nooit een zuinige motor geweest met de 4A1 erop. De 323i loopt zuiniger dan de 320/6 hoor. Als je in de buurt van 1 op 9 komt doe je het goed. Zeker met een vierbak.

Let goed op met afstellen dat je twee CO-schroeven heb! de voorste 3 cylinders en de achterste drie.
Schut tie zo uit zijn mouw :thumbsup
Peter V. for technisch president!
Full agree! (sterker, 1;8 is al heel netjes met 4bak, automaat is nóg erger..)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2257
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: 320/6 1978 Martin

Post by Thegs » Sun May 22, 2011 9:53 pm

Ik ben al blij met 1:5 :bag
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1997 BMW E39 520iAT in Vermontgruen
1999 BMW E36 316i Compact in Avusblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15464
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 320/6 1978 Martin

Post by uwbuurman » Sun May 22, 2011 10:45 pm

ha, maar de rechtervoet is ook van belang bij het verbruik ;-)
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25851
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 320/6 1978 Martin

Post by Jeroen » Sun May 22, 2011 11:10 pm

En die is bij Gerwin duidelijk zwaaaarrrrr 8)
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2257
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: 320/6 1978 Martin

Post by Thegs » Mon May 23, 2011 9:17 am

Haha daar zit een kern van waarheid in...

Maar buiten de kleine ritjes nu, heb ik ook wel "dagelijks" gebruik gemaakt van de auto. En dan reed ik normaal met af en toe een sprintje, zelfs dan is 1:5 of 1:6 een hele uitdaging! Wil je een redelijk verbruik halen dan moet je onder de 2000 rpm blijven en echt afstanden rijden op max 100 km/h ofzo. Anders zijn betere cijfers niet haalbaar. Moet je maar in een micra gaan rijden ofzo :bag
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1997 BMW E39 520iAT in Vermontgruen
1999 BMW E36 316i Compact in Avusblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz

Leonidas
E21 Fanatic
Posts: 341
Joined: Sun Jun 13, 2010 10:00 am
Location: Genemuiden

Re: 320/6 1978 Martin

Post by Leonidas » Mon May 23, 2011 9:20 am

Heb een M535i van '85 gehad en tankte voor 400 euro in de maand... En dan reed ik niet eens echt heel veel... Sportbak erin en een koppel!! Dan lust ie wel een slok natuurlijk... :bag

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25851
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 320/6 1978 Martin

Post by Jeroen » Mon May 23, 2011 9:25 am

Thegs wrote:Moet je maar in een micra gaan rijden ofzo :bag
Staat je goed! :lol:
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

Leonidas
E21 Fanatic
Posts: 341
Joined: Sun Jun 13, 2010 10:00 am
Location: Genemuiden

Re: 320/6 1978 Martin

Post by Leonidas » Mon May 23, 2011 9:28 am

Jeroen wrote:
Thegs wrote:Moet je maar in een micra gaan rijden ofzo :bag
En dan richting Sauerland.... :nah

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11039
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 320/6 1978 Martin

Post by 323baur » Mon May 23, 2011 9:59 am

Nee, dan is zo'n handgeschakelde 735 veeeeel zuiniger!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15464
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 320/6 1978 Martin

Post by uwbuurman » Mon May 23, 2011 12:07 pm

per strekkende meter wel ite ;-)
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11039
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 320/6 1978 Martin

Post by 323baur » Mon May 23, 2011 6:54 pm

nee echt, handgeschakeld is 1:10 heel realistisch!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 808
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: 320/6 1978 Martin

Post by Smartie » Tue May 24, 2011 3:40 pm

Nou heb ik op de lange rit gewoon 1 op 10 / 1 op 10,5 gehaald.
Begrijp mij niet verkeerd, dat was met 130 / 140 en 3 man erin. Wel bij elkaar 4 uur op de snelweg.
Dus het kan wel met een 4 bak en een solex 4a1.
Maar ik zit nu altijd op 1 op 7 a 8. Dus moet nog een beetje bij tunen.
Zo ie zo de kleppen weer stellen en de bougies met afstelling controleren.

Ps bij de nieuwjaarsrit zat ik ook op 1 op 10, dit was met de afsluitdijk.
Mij hoor je niet zeuren, ik hou wel van een warmer klimaat.
Hoe zei jij dat ook alweer Ite, opwarming van de aarde oorzaak; e21 met te rijke co!

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11039
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 320/6 1978 Martin

Post by 323baur » Tue May 24, 2011 7:50 pm

:mrgreen:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 808
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: 320/6 1978 Martin

Post by Smartie » Tue Jun 14, 2011 8:59 pm

Op en neer naar Gelderland gister, maar waarvoor....
Half 5 gebeld, tien uur weer thuis.
Wat rijdt dat toch fijn een 6 in lijn op snelheid, en gewoon 1 op 9,5.

Geen velgen of een motorblok maar een ander zwaarbevochten extra. :shake
Morgen komt de foto.

Post Reply