Page 1 of 18
320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Jan 16, 2012 9:18 pm
by Groentje_me
Hallo Allemaal,
Ik zal me nu eindelijk officieel voorstellen met mn e21
Ik ben Jan Groen en woon in Wapserveen (voor diegene die niet weten waar dat ligt:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&cp=5&g ... a=N&tab=wl) daar dus :p
Een aantal van jullie hebben mij al geholpen met mijn zoektocht naar een e21. Zo heb ik de afgelopen tijd ongeveer 15 e21's bekeken en er zat tot nu toe geen geschikte voor mij tussen. Zondag 08-01-2012 was het dan eindelijk zover en kocht ik mijn eerste e21. Het is een witte 320 6cilinder uit 1981. De auto is in 2001 ingevoerd vanuit duitsland en heeft een 4-bak en een originele BMW Bavaria S radio, de km-stand bedraagd 176.000 km. Verder is het interieur zeer netjes (geen scheuren, rafels of instapschade) en met de roest valt het naar mijn idee heeeel erg mee en heb ik echt geluk gehad, en heeft mijn wekenlange zoektocht wel degelijk zin gehad.
Hieronder een aantal foto's van mijn nieuwe aanwinst.
Bij een vriend voor het huis:
Neusje:
Kontje:
Zijkantje:
Thuis:
Bij de pomp (want drinken doet ie wel):
Interieur:
De motorruimte:
Achter de achterbank (geen roest
):
B-stijl (links en rechts zonder roest
):
Voor de voorruit (ook geen roest
)
Kofferbak:
Sorry voor de grote foto's (als dit een probleem is).
Reacties altijd welkom!
Groeten Jan
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Jan 16, 2012 9:25 pm
by Bempie320
ik zeg: Mooie auto! zeker nog een goed exemplaar
veel plezier ermee!
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Jan 16, 2012 9:30 pm
by Jeroen
Heheh ein-de-lijk!
Nou Jan, we kunnen kort zijn, je hebt een buitengewoon nette en originele auto op de kop getikt! Die zoektocht heeft af en toe wat frustraties gekend en niet in de laatste plaats vanwege bepaalde verkopers, maar nu kun je zeggen dat het de moeite waard is geweest, gefeliciteerd!
En nu, plannen?
Haha ik zal even een bijdrage leveren:
- bij twijfels over de leeftijd van distributie en waterpomp deze maar even vervangen
- gewoon onderhoud als alle vloeistoffen en evt kleppen stellen
- aangezien het roestgevoelige auto's zijn en blijven zou ik de wielen verwijderen en de wielkasten minutieus inspecteren, naden en randjes inspuiten met tectyl oid
- eerstvolgende APK de bodem ook eens goed inspecteren
En vooral... rijden!
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Jan 16, 2012 9:38 pm
by uwbuurman
Van harte Jan, Mooi exemplaar, en zo op de foto's ziet ze er erg goed uit! veel plezier ermee!
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Jan 16, 2012 9:46 pm
by 323baur
Ziet er mooi uit hoor! de basis lijkt zeer fraai!
Maar: als jij gaat sporten eet jij dan ook droog brood?
NOOIT meer naar de witte pomp voor die goedkope troep, deze dame lust graag een beetje beter spul hoor!
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Jan 16, 2012 9:51 pm
by Groentje_me
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Jan 16, 2012 10:04 pm
by Groentje_me
@ Bempie 320, uwbuurman: Dankje, dat zal vast lukken!
@ 323Baur: Dankjewel, maar als ik ga sporten eet ik idd ook geen droog brood, ik zal hem voortaan tanken bij een kwaliteitspomp (sorry). Ik voeg wel loodvervanger toe aan mijn benzine, aangezien de vorige eigenaar dat ook deed. Of is dit geheel overbodig?
@ Jeroen: Dankjewel!
-De 24e moet hij naar de APK, tot die tijd rijd ik er eigenlijk niet mee, een poetsbeurtje kan ook geen kwaad om te beginnen(en met dat zout op de weg wil ik m liever binnen houden) Als hij terug is van de APK, dan ga ik beginnen met de stoelen eruit, even op de brug, wielen eronder vandaan, alles inspecteren en een plan de campagne maken om te starten met de (paar kleine plekjes die ik kan zien en de rest wat ik tegenkom)
-De distributie is met 130.000 vervangen (rekening aanwezig) om de hoeveelduizend doen jullie het hier??
Alvast bedankt,
Gr. Jan
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Jan 16, 2012 10:28 pm
by Peter V.
Hoi Jan,
Je mag je gelukkig prijzen met een E21 in die staat. Netjes hoor. Inderdaad zoals meerdere al aangegeven hebben goed beschermen tegen roest want voor je het weet is het gebeurt.
Wat betreft loodvervanger. Gezien jouw kilometerstand zal er al voldoende loodafzetting zijn bij de kleppen en zittingen dat het niet echt meer nodig is. Ik moet het ook een beetje eens zijn met 323baur dat je moet proberen een zo hoog mogelijk octaangehalte te tanken. De E21 zal daar een stuk lekkerder op draaien. Zuinig is een 320/6 inderdaad niet. De 323i is meestal zelfs zuiniger maar als je daar grote problemen mee heb moet je mijn inziens niet aan een oldtimer beginnen maar zo'n rugzakje rijden.
De distributieriem is een veel besproken iets. Jij zegt 130000km maar hoeveel jaar geleden is dat? Bij twijfel gewoon vervangen want de grootste kosten zijn het niet en zeker niet als je het zelf doet.
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Jan 16, 2012 10:39 pm
by pattam2009
Dit is een mooie originele en zo te zien keiharde E21, gefeliciteerd met je aanwinst.
Veel plezier ermee
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Jan 16, 2012 10:49 pm
by Jeroen
Voor de distributie geldt zo uit mijn hoofd 80.000 km of 6 jaar en met dit soort liefhebbersauto's komt 6 jaar doorgaans eerst. Ernstige issues zoals een geknapte riem of tandjes eraf komen zeker niet zo vaak voor als bij een M40 motor (die je ook nog eens vaker moet vervangen), alleen als het gebeurt zit je gelijk aan een koprevisie vanwege de kromme kleppen. Beter maar op tijd zijn dus.
Met riem, spanrol en koelvloeistof ben je met een paar honderd euro klaar als je het zelf doet dus de kosten zijn het niet. Die kosten ga ik wel even ophogen want als je niet weet hoe oud de waterpomp is, vervang deze ook gelijk, hoef je de boel daar vooraan maar een keer los te halen.
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Fri Jan 20, 2012 3:26 pm
by Groentje_me
Gisteravond een brug gevonden op marktplaats, 2 dorpen verder, een afspraak gemaakt om deze vandaag te bekijken, word ik vanmiddag gebeld dat de (K*T) verkoper hem vanmiddag heeft verkocht :S Wat een waardeloze mensen op deze wereld, verschrikkelijk. Ik dacht dat ik wat mee had gemaakt tijdens mijn zoektocht, maar dit slaat werkelijk alles....
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Fri Jan 20, 2012 4:48 pm
by uwbuurman
Groentje_me wrote:...op marktplaats....
Tja... mooi balen...
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Fri Jan 20, 2012 8:40 pm
by gerrit323
Een hele mooie originele e21 ... proficiat en vooral van genieten
Gerrit
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Sat Jan 21, 2012 8:00 pm
by jamesV
Niets aan toe te voegen... zeer mooie wagen ( en dan nog een witte
)
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Jan 23, 2012 6:54 pm
by Groentje_me
Allen bedankt voor de positieve reacitie's! Afgelopen weekend even begonnen met poetsen (ze was zo dof als t maar kon) en ze gaat weer glimmen (A)
Net naar de APK gebracht, ze word morgen gekeurd en dan kan ik los......