320/6 1979
-
- E21 VIP
- Posts: 210
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: 320/6 1979
Bedankt voor de reacties, de baur is voorlopig nog niet aan de beurt, eerst deze helemaal klaar.
Deze week weer even bezig geweest, de dorpel zit er bij de achteras ook weer in, nu in de wielkast rechtstachter bezig, boven bij de bekende plek bij de veerpoottoren op bekende plek roest tussen de platen. Nog niet doorgerot maar toch maar gerepareerd. Auto heeft vroeger ook wel is schade gehad wat je nu ook weer tegenkomt. Verder bij de benzinevulpijp ophangbeugel waar ze ook bijna altijd roesten. Nu nog bij de vulpijp doorvoer in de koffer en dan is deze kant van de auto klaar.
2 weken vakantie nu, een poging om een flinke slag te slaan met het laswerk, een hele dag kun je toch veel meer doen dan op een avondje.
nog een paar plaatjes
Deze week weer even bezig geweest, de dorpel zit er bij de achteras ook weer in, nu in de wielkast rechtstachter bezig, boven bij de bekende plek bij de veerpoottoren op bekende plek roest tussen de platen. Nog niet doorgerot maar toch maar gerepareerd. Auto heeft vroeger ook wel is schade gehad wat je nu ook weer tegenkomt. Verder bij de benzinevulpijp ophangbeugel waar ze ook bijna altijd roesten. Nu nog bij de vulpijp doorvoer in de koffer en dan is deze kant van de auto klaar.
2 weken vakantie nu, een poging om een flinke slag te slaan met het laswerk, een hele dag kun je toch veel meer doen dan op een avondje.
nog een paar plaatjes
Re: 320/6 1979
Mooi laswerk! ziet er goed uit!
-
- E21 VIP
- Posts: 210
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: 320/6 1979
Ik zit hier een beetje te twijfelen over of ik de originele carburateur wil behouden of voor een weber ga, deze carburateur moet in ieder geval gereviseerd worden maar je blijft eigenlijk regelmatig problemen hoorde ik. Hij loopt momenteel alleen op euro 98 en koud slaat hij eerst af.
Heeft ook iemand tips waar ik beste een weber kan kopen om te kijken wat voor prijskaartje er aan hangt?
Heeft ook iemand tips waar ik beste een weber kan kopen om te kijken wat voor prijskaartje er aan hangt?
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 320/6 1979
Een weber ombouw kost zo ongeveer 300 - 400 euro nieuw dacht ik. Je heb zat leveranciers.
De originele carburateur werkt op zich goed maar onderdelen worden steeds schaarser en vooral duurder. Dat is voor een weber nog wat beter te doen.
Het is helemaal persoonlijk. Ik had eerste de weber en nu ik de originele 4A1 weer terug heb gezet ben ik ook zeer tevreden.
De originele carburateur werkt op zich goed maar onderdelen worden steeds schaarser en vooral duurder. Dat is voor een weber nog wat beter te doen.
Het is helemaal persoonlijk. Ik had eerste de weber en nu ik de originele 4A1 weer terug heb gezet ben ik ook zeer tevreden.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
-
- E21 VIP
- Posts: 210
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: 320/6 1979
Oke, bedankt Peter, eigenlijk moet de auto nu straks klaar zijn en voorlopig geen problemen meer geven. Heb gehoord dat de webers minder problemen zouden geven. De beslissing is hier nog niet genomen, de huidige reviseren of een webertje.
Ondertussen wel leuke vorderingen gemaakt met het laswerk, de onderzijde het laswerk klaar en vanmiddag in de epoxyprimer gespoten. De bedoeling de onderzijde nu eerst verder af te werken, kitten en in de coating. Daarna het onderstel alles weer netjes monteren nieuwe brandstof en remleidingen zodat daar voorlopig ook geen omkijken meer naar is.
Nog enkele plaatjes
Ondertussen wel leuke vorderingen gemaakt met het laswerk, de onderzijde het laswerk klaar en vanmiddag in de epoxyprimer gespoten. De bedoeling de onderzijde nu eerst verder af te werken, kitten en in de coating. Daarna het onderstel alles weer netjes monteren nieuwe brandstof en remleidingen zodat daar voorlopig ook geen omkijken meer naar is.
Nog enkele plaatjes
-
- E21 VIP
- Posts: 971
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: 320/6 1979
Lekker bezig Roelof!
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
-
- E21 VIP
- Posts: 210
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: 320/6 1979
Een kleine update:
De onderzijde in de coating gezet en daarna in kleur gezet, geeft weer een frisse blik.
Planning nu eerst de onderzijde af te werken, nieuwe brandstofleiding en remleidingen, de brandstoftanks en nog paar dingetjes liggen bij de straler in Wapserveen. Achteras er weer onder zodat hij weer op de wielen komt te staan en weer lopend maken zodat hij wat makkelijk te verplaatsen is
De onderzijde in de coating gezet en daarna in kleur gezet, geeft weer een frisse blik.
Planning nu eerst de onderzijde af te werken, nieuwe brandstofleiding en remleidingen, de brandstoftanks en nog paar dingetjes liggen bij de straler in Wapserveen. Achteras er weer onder zodat hij weer op de wielen komt te staan en weer lopend maken zodat hij wat makkelijk te verplaatsen is
Re: 320/6 1979
Zelfs de brug in de grondverf nee, ziet er goed uit!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: 320/6 1979
Mooi werk Roelof, weer een mooie 320 op de Sharknose Meeting dit naar
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
-
- E21 VIP
- Posts: 210
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: 320/6 1979
En hier tijd voor een kleine update, de auto is vorige week naar de spuiter gegaan, hij stond al een tijd klaar voor de spuiter maar die had het nog erg druk. Maar hij staat er en ik vermoed dat hij er nog wel een tijdje staat. Maar dan staat hij hier niet in de weg in ieder geval.