323i 1978 Martin
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1978 Martin
Ziet er verder heel erg netjes uit hoor. Vergeet niet te taxeren, ze zijn altijd meer waard dan je denkt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: 323i 1978 Martin
Die ziet er terug helemaal fris uit, mooie wagen!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Taxatie is gedaan. Gelukkig al in november.
Verzekerd is de auto op taxatiewaarde.
Polis voorwaarden geven aan:
Voor auto's met een cataloguswaarde tot EUR 50.000,- inclusief BTW
(inclusief eventuele accessoires) eisen wij minimaal een VbV/SCM startonderbreker met
eigen autorisatie (voorheen startblokkering/SCM klasse 1);
Nou zegt mijn onderbuik dat een e21 dat niet heeft?
Uitlijnen wordt maandag, eindelijk.
Apart topic gemaakt voor de stb filters.
Verzekerd is de auto op taxatiewaarde.
Polis voorwaarden geven aan:
Voor auto's met een cataloguswaarde tot EUR 50.000,- inclusief BTW
(inclusief eventuele accessoires) eisen wij minimaal een VbV/SCM startonderbreker met
eigen autorisatie (voorheen startblokkering/SCM klasse 1);
Nou zegt mijn onderbuik dat een e21 dat niet heeft?
Uitlijnen wordt maandag, eindelijk.
Apart topic gemaakt voor de stb filters.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1978 Martin
Dat gezeur had ik ook, maar bij Univé, waar mijn klassiekers verzekerd zijn, is nu die eis losgelaten, en in plaats daarvan moet er nu een mechanische scm goedgekeurde beveiliging zijn. Dus een wielklem, stuurslot, pookslot oid. Als bet maar scm keur heeft en ik kan aantonen met een bon dat ik dat ding heb.
Veel beter. Univé gaf aan dat mensen met oudjes echt een hekel hebben aan een modern alarm in hen auto, van daar de keuze voor een mechanisch slot. Ik ben daar erg blij mee.
Veel beter. Univé gaf aan dat mensen met oudjes echt een hekel hebben aan een modern alarm in hen auto, van daar de keuze voor een mechanisch slot. Ik ben daar erg blij mee.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29248
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1978 Martin
Klopt, er zijn verschillende verzekeraars die dat niet eisen voor oudjes, ik meen Europeesche en Turien ook niet.
Regards/groeten, Jeroen
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Zit bij Unive inderdaad. Op zoek naar een slot met bon.
En even terugkoppeling van Univé zwart op wit.
Ga de auto zeker niet ombouwen met een nieuwer slot en zeker geen alarm erop.
En even terugkoppeling van Univé zwart op wit.
Ga de auto zeker niet ombouwen met een nieuwer slot en zeker geen alarm erop.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1978 Martin
Europeesche heeft die eis wel maar dan moet de waarde een stuk hoger liggen dan mijn 320/6
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1978 Martin
Staat bij mij gewoon in de polisvoorwaarden van de oldtimerverzekering
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Uitlijnen is gelukt. Met ballast.
Achteras kan na nieuwe rubbers beetje correctie gebruiken. Echt minimaal.
Totaal rechtuit stabiliteit 1 graad ernaast, of hoe dat ook heet. Dus zeker in het groen.
Zit water in de vaten en ze zijn schoon (-;
Uitlaat hangt ook beter nu. Rubbers zijn wat slap.
Diff gaat er weer onderweg. Maakt toch ergens lawaai.
Ingaande as lijkt speling te hebben.
Achteras kan na nieuwe rubbers beetje correctie gebruiken. Echt minimaal.
Totaal rechtuit stabiliteit 1 graad ernaast, of hoe dat ook heet. Dus zeker in het groen.
Zit water in de vaten en ze zijn schoon (-;
Uitlaat hangt ook beter nu. Rubbers zijn wat slap.
Diff gaat er weer onderweg. Maakt toch ergens lawaai.
Ingaande as lijkt speling te hebben.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 81
- Joined: Tue Mar 12, 2019 8:15 pm
- My E21(s): '82 320/6 manual
Re: 323i 1978 Martin
Rij je vaak met meerdere personen? Omdat je de auto zo uit weegt?
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Meestal wel met de familie op pad.
Al weegt de kleine nu nog lang geen 60 kilo.
Had een paar rare geluiden onder de auto.
Ring bij het aandrijfaslager. Opgelost.
Uitlaat. Ben zeker nieuwe rubbers nodig.
Differentieel op tijd erbij, mooie schone olie. De enige bout die goed vast moet, moet nog vaster. Zat bij montage geen speling in, nu 1-2 mm en dat hoort natuurlijk niet. Hopelijk straks met wat hulp nog vaster zetten.
Al weegt de kleine nu nog lang geen 60 kilo.
Had een paar rare geluiden onder de auto.
Ring bij het aandrijfaslager. Opgelost.
Uitlaat. Ben zeker nieuwe rubbers nodig.
Differentieel op tijd erbij, mooie schone olie. De enige bout die goed vast moet, moet nog vaster. Zat bij montage geen speling in, nu 1-2 mm en dat hoort natuurlijk niet. Hopelijk straks met wat hulp nog vaster zetten.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Diff ook gefixt!
Bout van de ingaande as zat niet goed.
Steekassen er uit en alleen de ingaande as gecontroleerd.
Speling was minimaal. Alles los en opnieuw vast. Is nu 1 mm vaster en speling is weg. Draait soepel.
Alles weer opgebouwd en loopt gesmeerd.
Net terug gemonteerd onder de auto en stukje gereden.
Geen rare geluiden!
Wel een stugge auto zo... wat gerammel maar niks verontrustends.
Bout van de ingaande as zat niet goed.
Steekassen er uit en alleen de ingaande as gecontroleerd.
Speling was minimaal. Alles los en opnieuw vast. Is nu 1 mm vaster en speling is weg. Draait soepel.
Alles weer opgebouwd en loopt gesmeerd.
Net terug gemonteerd onder de auto en stukje gereden.
Geen rare geluiden!
Wel een stugge auto zo... wat gerammel maar niks verontrustends.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i 1978 Martin
Alles nagelopen en zit vast!
Ergens nog een boutje van de uitlaat die vaster kon.
Al even een stukje 15-20 km wat meer gang er op en wat meer geslinger en blijft goed.
Hopelijk snel deze buien voorbij en morgen een langer stuk rijden.
Piepen van de ventilator is wel irritant deze eerst eens smeren.
Ergens nog een boutje van de uitlaat die vaster kon.
Al even een stukje 15-20 km wat meer gang er op en wat meer geslinger en blijft goed.
Hopelijk snel deze buien voorbij en morgen een langer stuk rijden.
Piepen van de ventilator is wel irritant deze eerst eens smeren.