Matzwarte 323I 79' Update 19 Maart.

Beginner E21

Matzwarte 323I 79' Update 19 Maart.

Post by Beginner E21 »

goedemiddag iedereen,

ik wil me graag even voor stellen:

ik ben Sebastiaan en kom uit het brabantse gedeelte van het land dichtbij Eindhoven ongeveer half uurtje daar vandaan, mijn eerste auto die ik had was een range rover classic wat een restauratie project geweest is van mijzelf waar ik zo ongeveer 8 maanden mee bezig ben geweest. hierbij heb ik heel wat laswerk moeten verrichten zoals: dorpels, binnenschermen, wielkasten achter, rechtsachter de bodem vervangen, en de bolling waar het reservewiel in valt. reeds heb ik dit project afgerond en twee weken geleden heeft hij met een nieuwe eigenaar kennis mogen leren maken. en ja dan wil je weer iets anders, dus nu heb ik een beetje rond zitten neuzen op internet, en kwam ik de bmw e21 tegen.(heb altijd wel een zwak gehad voor de oudere 3 series :mrgreen: ) Ik heb zoals vele van jullie al weten een matzwarte e21 hier op het forum gekocht, een en ander al aan veranderd 4 punts gordels eruit(dus als iemand interesse heeft?) lpg tank en aanverwante artikelen moeten ook nog verwijderd worden en al een nieuwe dorpel voor rechts,toen heb ik dus de bodykit eraf gehaald en daar was ik niet zo blij mee wat daar onderuit kwam eigenlijk valt het nog wel mee ik heb auto's erger mee gemaakt. :mrgreen:

Hier 2 foto's van hoe die erbij stond voordat ik hem kocht.

Image
Image

En hier dus was foto's van de plekken die onder de bodykit vandaan gekomen zijn.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

:shock

dus ik heb weer wat te doen haha :shake en deze keer wordt het wel goed gerepareerd, en die bodykit gaat er van zijn leven ook niet meer op.

Groeten Sebastiaan
Last edited by Beginner E21 on Thu Mar 20, 2014 10:58 pm, edited 5 times in total.

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Matzwarte 323I 79'

Post by Jeroen »

Je kunt dus wel weer aan de bak haha, gelukkig heb je er ervaring mee dus weet je wat je te doen staat, en kun je het laswerk zelf doen! :thumbsup
Regards/groeten, Jeroen
Beginner E21

Post by Beginner E21 »

Dat scheelt zeker ja! vind het ook leuk om te doen dus helemaal prima hehe.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Hou ons op de hoogte hoor, mooie foto-updates enzo haha!
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Daar zit nog wat werk aan en is nog wat liefde te geven! Zoals Jeroen zegt: fotoooooosss!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Beginner E21

Post by Beginner E21 »

Vandaag weer een beetje geklust niet veel de tijd gehad ivb met het werk.
Maar waar ik achter kwam niet normaal zeg, de plek waar normaal de stootstrip gemonteerd wordt hadden ze gewoon helemaal dichtgeplamuurd!
dus heb dat helemaal blank gemaakt tot het metaal toe want er moeten natuurlijk weer gewoon stootstrips op.
wielkast ik er toch erger aan toe dan dat ik dacht dus wellicht vervang ik ook de buitenste wielkast rand.
Ook de bumper gedemonteerd en daar wat rotheid weggehaald, zo zie je maar je komt altijd meer tegen dan dat je in eerste instantie denkt...

Maargoed de foto's!

Image
Image
Image
Image
Image
(tot op deze hoogte was die geplamuurd niet normaal gewoon! :hammer
Image

Dit waren de foto's voor vandaag, volgende keer meer!

groeten
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Er is al wel wat meer aan gebakken en geplamuurd denk ik.

Goed bezig en houd a.u.b. vol.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Beginner E21

Post by Beginner E21 »

Komt goed Peter, hij wordt weer helemaal goed!
Beginner E21

Post by Beginner E21 »

laatste tijd niet veel meer gepost maar wel bezig geweest!

Zo heb ik hem nu binnenstaan op een Soort van brug die mijn vader ooit gemaakt heeft met dommekrachten van de Duitse spoorwegen.
Hierbij een fototje,

Image

Eerst heb ik de binnenste wielkastrand van rechtsachter gerepareerd, en onderste gedeelte van de bolling en hoek er opnieuw in geplaatst.
daar is deze foto van,

Image

Toen ben ik alle overige troep van de oude dorpel gaan wegslijpen en schoonmaken voor de nieuwe dorpel, eerst de binnenste dorpel gerepareerd maar daar heb ik helaas geen foto van besef ik me nu...
Toen heb ik dus alles schoon gemaakt en heb ik de dorpel vast een keer test gehangen.

Image

Toen de dorpel dus maar vast gelast, alleen de foto is wat minder:( belichting was niet optimaal en mijn camera heb ik ook enige tijd niet tot mijn beschikking, zal zorgen dat de volgende reeks foto's wel weer zuiver zijn:thumbsup

Image

Daarna verder gegaan met het rotte gedeelte van de wielkast, ik had een complete buitenste vervangings wielkast gekocht maar de rest is eigenlijk nog in prima staat dus dat gaan we behandelen en kunnen we weer door! :mrgreen:
Daarna direct de puntlassen bijgewerkt en maar wat zinkspray erop gespoten, is alleen maar beter!

Image
Image

Nou gaan we verder aan de binneste wielkast voor, ik had daar de bitaq op verschillende plekken eraf gehaald en op sommige plekken was die dus gewoon hard en op andere dus niet...
Daarom heb ik maar ruim het rotte plaatwerk weg gehaald dan ben je in ieder geval zeker dat het niet zo snel meer terug komt! :banana
Hier dus het wegslepen gedeelte...
Image

Ondertussen was ik er dus achter gekomen dat de zijwand gedeeltelijk ook niet zoveel soeps meer is dus die er maar uit geslepen en er opnieuw ingezet, en al zeg ik het zelf, vind het erg netjes gedaan. :oops:
Image

Dus dat is ook weer achter de rug!, heb nog wel een heel beetje te gaan maar het begint toch weer iets van een auto te worden! :boogie

Volgende wat dus op de planning staat is het krikpunt repareren wat jullie hier wel kunnen zien:
Image

Dit was het weer voor zover, als ik weer verder ben zullen jullie best weer wat foto's tegemoet komen te zien!

Groetjes!
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Re: Matzwarte 323I 79' Update 12 oct

Post by uwbuurman »

Goe bezig jungske!!!

Straks weer lekker rijden!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
Beginner E21

Post by Beginner E21 »

Dat is inderdaad wel weer de bedoeling Buurman, wil hem ook nog een complete spuitbeurt geven maar weet nog niet exact welke kleur. .
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

Dat kan er maar 1 zijn en dat is de kleur die er onder dat zwart zit. Oranje. Helemaal de juiste kler! Ik ben dan trouwens erg jaloers op je, want ik vind dat geweldig. De mijne is polaris (grijs dus) en moet dat ook blijven, maar ik wil nog wel eens een inca oranje erbij hebben.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
Beginner E21

Post by Beginner E21 »

Maar volgens mij is oranje niet de originele kleur, hij is namelijk al een keer gespoten heb daar de fotos nog van, gekregen van de vorige eigenaar.

Ik zal morgen is een foto plaatsen met het plaatje waar de naam van de kleur op staat.
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Kijk in ieder geval de serieuze aanpak. Daar houdt ik van.

Kan het zijn dat er op dat plaatje Phonix staat? Dat is ook een oranje.
http://www.e21-board.de/wbb/index.php?p ... leStandard
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Beginner E21

Post by Beginner E21 »

ik doe mijn best! :thumbsup
Locked