Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

E21 320/6 Baur Kashmir 1980

User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 6744
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Post by Wondermike » Fri Jan 25, 2013 1:06 pm

De Baur is inmiddels gesloopt en afgevoerd. Man wat was die rot :bag

Vandaag nog wel het motorblok demonteren om de clinderkop te bewaren en nu kwam ik erachter waarom het blok vast zat.
Image

De afgebroken klepdelen stonden rechtop in de zuiger en zaten vast in de kop.

Image

Kop is naar zijn grootje en dat is zonde want het lijkt alsof hij er later nieuw opgezet is. Tuimelaars e.d zijn nog bijzonder gezond en zien er als nieuw uit.
Zal de nokkenstok nog maar wel demonteren.


So many cars, so little time

User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 6744
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Post by Wondermike » Fri Jan 25, 2013 1:07 pm

RIP nummer 1999 :goodnight
So many cars, so little time

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25526
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Post by Jeroen » Fri Jan 25, 2013 1:14 pm

Dan maar opruimen! Had 'ie een gare distributieriem ofzo?

Is dat waarom we je hier minder zien de laatste tijd, full time autosloper geworden?
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 777
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Post by Smartie » Fri Jan 25, 2013 1:43 pm

:crazy Wat een rotte bak...

Wel benieuwd inderdaad naar de riem ?

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15275
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Post by uwbuurman » Fri Jan 25, 2013 2:22 pm

zo, die foto's doen me denken aan een olieboot in de Ardennen...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 6744
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Post by Wondermike » Sat Jan 26, 2013 8:35 am

De riem zag eruit alsof hij wat tanden is versprongen maar dan over de hele lengte :bag . Ook in de andere zuigers zie je dat de kleppen de zuigers hebben geraakt.
Op de stapel oud ijzer ermee.
Is dat waarom we je hier minder zien de laatste tijd, full time autosloper geworden?
Ik kijk nog steeds en lees mee maar hoef niet op alles te reageren toch. (daar hebben we de buurman voor :mrgreen: )

Als de temperatuur weer oploopt ontwaak ik vast wel weer en heb ik nog wel wat klusjes te doen aan beide Baurs.
So many cars, so little time

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15275
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Post by uwbuurman » Sat Jan 26, 2013 11:17 am

Wie, ik?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25526
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Post by Jeroen » Sat Jan 26, 2013 11:23 am

:mrgreen: toch staat Koos met het aantal posts nog twee plaatsen achter jou :lol: maar de inhaalslag is duidelijk gaande. Ik kijk het nog even aan of het tijd wordt voor een Ban de Buurman topic...

Anyway back on topic, dat is idd wat je ziet bij een oude riem. De riem breekt doorgaans niet door de versterkingen die daarin zitten, maar de tandjes breken ahw af. Heb het zelf nog nooit gezien bij een M20 maar al diverse keren bij een M40. Als je op dat moment weinig toeren draait is de boel op een paar kromme kleppen na meestal nog wel okee, maar op toeren is 't doorgaans wel klaar.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

Post Reply