Page 2 of 2

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Posted: Fri Jan 25, 2013 1:06 pm
by Wondermike
De Baur is inmiddels gesloopt en afgevoerd. Man wat was die rot :bag

Vandaag nog wel het motorblok demonteren om de clinderkop te bewaren en nu kwam ik erachter waarom het blok vast zat.
Image

De afgebroken klepdelen stonden rechtop in de zuiger en zaten vast in de kop.

Image

Kop is naar zijn grootje en dat is zonde want het lijkt alsof hij er later nieuw opgezet is. Tuimelaars e.d zijn nog bijzonder gezond en zien er als nieuw uit.
Zal de nokkenstok nog maar wel demonteren.

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Posted: Fri Jan 25, 2013 1:07 pm
by Wondermike
RIP nummer 1999 :goodnight

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Posted: Fri Jan 25, 2013 1:14 pm
by Jeroen
Dan maar opruimen! Had 'ie een gare distributieriem ofzo?

Is dat waarom we je hier minder zien de laatste tijd, full time autosloper geworden?

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Posted: Fri Jan 25, 2013 1:43 pm
by Smartie
:crazy Wat een rotte bak...

Wel benieuwd inderdaad naar de riem ?

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Posted: Fri Jan 25, 2013 2:22 pm
by uwbuurman
zo, die foto's doen me denken aan een olieboot in de Ardennen...

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Posted: Sat Jan 26, 2013 8:35 am
by Wondermike
De riem zag eruit alsof hij wat tanden is versprongen maar dan over de hele lengte :bag . Ook in de andere zuigers zie je dat de kleppen de zuigers hebben geraakt.
Op de stapel oud ijzer ermee.
Is dat waarom we je hier minder zien de laatste tijd, full time autosloper geworden?
Ik kijk nog steeds en lees mee maar hoef niet op alles te reageren toch. (daar hebben we de buurman voor :mrgreen: )

Als de temperatuur weer oploopt ontwaak ik vast wel weer en heb ik nog wel wat klusjes te doen aan beide Baurs.

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Posted: Sat Jan 26, 2013 11:17 am
by uwbuurman
Wie, ik?

Re: E21 320/6 Baur Kashmir 1980

Posted: Sat Jan 26, 2013 11:23 am
by Jeroen
:mrgreen: toch staat Koos met het aantal posts nog twee plaatsen achter jou :lol: maar de inhaalslag is duidelijk gaande. Ik kijk het nog even aan of het tijd wordt voor een Ban de Buurman topic...

Anyway back on topic, dat is idd wat je ziet bij een oude riem. De riem breekt doorgaans niet door de versterkingen die daarin zitten, maar de tandjes breken ahw af. Heb het zelf nog nooit gezien bij een M20 maar al diverse keren bij een M40. Als je op dat moment weinig toeren draait is de boel op een paar kromme kleppen na meestal nog wel okee, maar op toeren is 't doorgaans wel klaar.