Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4215
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by bmw e12 e21 » Sun Apr 20, 2014 10:04 pm

En ik die dacht dat Nederlanders zo zuinig waren.
Daarom heb ik zelf een Nederlandse vrouw getrouwd!
:wha


grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ WEBER 32/36 DGAV
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25511
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Jeroen » Tue Apr 22, 2014 1:28 am

Netjes, ben benieuwd hoe ze bevallen!
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 10995
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by 323baur » Tue Apr 22, 2014 9:01 am

Kom maar een keer rijden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25511
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Jeroen » Tue Apr 22, 2014 9:09 am

:launch :driving
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 10995
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by 323baur » Sun Mar 08, 2015 8:21 pm

Hoogste tijd om dit topic weer eens omhoog te schoppen.
Na een remmen up grade van vorig jaar is er eigenlijk maar weinig gedaan.

Nu had ik al tijden last van wat rammels vanaf het onderstel.
Ik snap er niks van, ik rijd altijd heel rustig en netjes.
Anyway, vanmiddag had ik opeens zin om lekker te prutsen. H
Voorzijde: linker toplager helemaal naar kleuten... Er zat wel 3mm speling op :bag
En natuurlijk ook een hoesje van de fusee stuk, dus ik had lekker alles los.
Sinds dat ik met lucht werk is het allemaal wel erg eenvoudig en leuk geworden.
Veren klem er op en raggen maar.
Al met al een klusje van niks. Aan de achterzijde rammelden de beide veelschotels.
Die beide met een klein pikje vast gelast.

Nu nog een hirtteschild vast zetten en ik, verwacht een stuk stillere auto :loll
Deze week s avonds verder, het is niet te geloven, maar slechts 1 avond is gevuld..de rest is nog leeg :read
...en mijn lijstje is nog erg lang.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15255
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by uwbuurman » Sun Mar 08, 2015 8:50 pm

Lekker bezig, Ite!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25511
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Jeroen » Sun Mar 08, 2015 11:40 pm

Kijk, iedereen komt in beweging... Alpenkoorts komt eraan haha! Mogen we al?!
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 10995
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by 323baur » Mon Mar 09, 2015 7:59 am

De technische keuring komt er aan met 5 zeurende en zuigende mannetjes. Das pas bedreigend.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 6743
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Wondermike » Mon Mar 09, 2015 8:16 am

Klinkt allemaal toch een beetje als achterstallig onderhoud als je het mij vraagt.....
So many cars, so little time

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25511
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Jeroen » Mon Mar 09, 2015 8:37 am

+1 hahaha! Ach, ik moet zelf voorzichtig zijn want behalve brandstofslangen en distributie moet ik nog maar zien of ik nog tijd heb voor meer werkzaamheden. Aan de andere kant denk ik dat de technische basis van veel E21's en zeker van de Alpen-auto's zeer goed is, dat hebben we op onze eerdere technische dag ook wel gezien.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 10995
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by 323baur » Mon Mar 09, 2015 10:10 am

Is ook achterstallig. Ik ben namelijk lui.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11178
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Peter V. » Mon Mar 09, 2015 8:14 pm

Lekker bezig mensen. Ik vind het jammer niet iemand van de controlerende en zeikende groep te zijn die onder de alpenauto's mag kijken.

Ik zal alvast maar een overal klaarleggen zeker :bag
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 10995
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by 323baur » Mon Mar 09, 2015 8:27 pm

Hahahaha. Zonder overall mag jij niet eens mee :)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 10995
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by 323baur » Sun Mar 15, 2015 6:14 pm

Zo..en vanmiddag heerlijk lopen prutsen.
Onderstel technisch is alles weer naar mijn zin. 2 toplagers vervangen. Alle hoesjes gecontroleerd en daar waarnodig vervangen.

Wat me al heel lang ergert en wat nu eindelijk eens gaat gebeuren:
Electra troubles oplossen. Ergens heb ik een lekstroompje en ik vermoed dat het ergens in de neus van de auto zelf zit.
Via Roelof had ik een mooie onverknipte kabelboom van een 320 gekocht en deze heb ik zojuist geheel ontdaan van alle oude linnen om manteling.
Het hele front heb ik uitgebouwd (en blij verrast van de nog immer goede roestvrije staat!). Ik ga een extra kabelboom aanleggen om een paar details goed te kunnen voeden.
Bij mij is het nu een beetje een rommeltje omdat er wat meters en meer van die onzin bijgebouwd zijn.
Van een dikke donor kabelboom (van een e23) heb ik een heel lang stuk afgeknipt. Die ga ik helemaal netjes inbouwen om de diverse wensen goed en mooi aan te kunnen sluiten, zonder dat het een grote spaghetti van draadjes is..

Vraag (..van een dombo op electragebied).
Ik heb een electrische fan. Die schakelt keurig automatisch in bij 87 en 91 graden, maar ik wil dat ook handmatig kunnen met een schakelaar die ik onzichtbaar ergens weg werk bij mij dashboard.
Hoe maak ik dat goed, netjes en betrouwbaar? Ik heb er nu uiteraard 2x relais tussen zitten.
Denk ik goed als ik een geschakelde + op kontaktdraadje 85 erbij zet?

Evenzo wil ik een controle lampje maken, maar dat snap ik nog net..

Volgende keer zal ik eens een paar plaatjes maken.

Inmiddels is het lijstje van de te bestellen onderdelen langer en langer...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15255
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by uwbuurman » Sun Mar 15, 2015 10:04 pm

Lekker bezig, vriend!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

Post Reply