Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25827
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Jeroen » Mon Mar 16, 2015 12:09 am

Idd goed bezig! Ik meen dat 85 de massa is, en 86 de schakelspanning (+). Dus dan zou je met een schakelaar spanning naar pin 86 moeten brengen volgens mij. Als je dan een 3-standen schakelaar gebruikt kun je kiezen voor uit/lage stand/hoge stand. Waar je die spanning ook vanaf tapt (maakt niet zoveel uit, is uitsluitend schakelstroom dus geen stroomvreter), ik zou iets nemen dat over het contact staat en evt extra zekeren. Voor de zekerheid :P


Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3526
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Arnold D » Mon Mar 16, 2015 12:45 am

Goed bezig Ite.



Image
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier
e46 320i touring

User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3526
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Arnold D » Mon Mar 16, 2015 12:48 am

De schakelaar waar je de balans voor de speakers mee kunt regelen, vervangen voor die van een mistlichtschakelaar.

Image
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier
e46 320i touring

User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3526
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Arnold D » Mon Mar 16, 2015 12:52 am

Controle lamp.


Image
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier
e46 320i touring

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25827
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Jeroen » Mon Mar 16, 2015 1:03 am

Dat zijn handige schema's. Wat je dus wel even moet uitdokteren is wat er geschakeld wordt, dat is ofwel massa (85) ofwel plus (86). Die moet je dan handmatig gaan schakelen. Weet eerlijk gezegd niet zeker welke 't is, dacht juist de plus maar kan 't fout hebben.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11035
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by 323baur » Mon Mar 16, 2015 7:50 am

Een grote merci heren!

Dit stukje even knippen en plakken als technitopic?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11035
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by 323baur » Mon Mar 16, 2015 9:14 pm

Ff een snel vraagje; waar kan ik dat linnentape kopen om de kabelbomen opnieuw in te wikkelen?
Voor de fan schakeling heb ik idd een e21 mistlampen schakelaar in gedachten, die met de dubbele stand.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1523
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Nick1984 » Mon Mar 16, 2015 9:25 pm

Ik vind die van TESA de beste.

Image
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25827
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Jeroen » Mon Mar 16, 2015 9:44 pm

Yep, werkt prima, gewoon bij Brezan oid
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2800
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by loentje » Tue Mar 17, 2015 4:37 pm

tesa idd, gewoon via webshop.

Bij de Brezan is het nogal erg kostbaar.


Groeten loentje

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11035
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by 323baur » Sun Mar 22, 2015 8:06 pm

Jeroen wrote:Dat zijn handige schema's. Wat je dus wel even moet uitdokteren is wat er geschakeld wordt, dat is ofwel massa (85) ofwel plus (86). Die moet je dan handmatig gaan schakelen. Weet eerlijk gezegd niet zeker welke 't is, dacht juist de plus maar kan 't fout hebben.

Dank voor deze posting. Ik was vandaag met bovenstaande schema aan het prutsen, maar liep idd vast op massa geschakeld zoals hier wordt voorgesteld. Het was geschakeld over de plus, en dat laat ik ook zo.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25827
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Jeroen » Sun Mar 22, 2015 11:08 pm

Dat meende ik me ook te herinneren, dat bij de E21 het meeste geschakeld staat over de plus, bij de E30 is dat juist de massa. Maar geregeld dus! :thumbsup
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11035
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by 323baur » Mon Mar 23, 2015 7:38 am

Yup! Alle kabelbomen vanaf de zekeringkast opnieuw gewikkeld en waarnodig vervangen. Teven een klein beetje roest gevonden en behandeld. Deze week weer opbouwen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11238
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by Peter V. » Mon Mar 23, 2015 10:54 am

Goed bezig Ite.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15451
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Post by uwbuurman » Mon Mar 23, 2015 2:19 pm

Top! Moet ik ook nog eens mee aan de slag, de mijne heeft in de fik gestaan...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport

Post Reply