Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

Baur 323i

Post Reply
User avatar
Stef 02
Upcoming E21 fanatic
Posts: 124
Joined: Sun Nov 08, 2009 9:35 pm
Location: Leeuwarden

Re: Baur 323i

Post by Stef 02 » Thu Sep 22, 2011 11:15 pm

Voor de zekerheid heb ik de kop bij Ferwerda gebracht voor reiniging, afpersen en evt vlakken. Fingers crossed
Image
de welbekende sludge



User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25511
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Baur 323i

Post by Jeroen » Fri Sep 23, 2011 12:41 am

Ondanks die koppakking toch een leuk relaas! Nu maar duimen dat de kop het heeft overleefd.

Wat de verloren gegane info van je eerder getypte bericht betreft: helaas is dat een 'bug' van Internet Explorer. Dat programma moet je gewoon zo snel mogelijk vergeten en overstappen op Mozilla Firefox of Google Chrome bijvoorbeeld.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 6743
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Baur 323i

Post by Wondermike » Fri Sep 23, 2011 7:13 am

Het is niet leuk maar je brengt het wel leuk :mrgreen:

Zit er nou zo veel sludge aan de kleppendeksel?
Ik hoop dat je kop nog heel is.
suc6
So many cars, so little time

loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2762
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Baur 323i

Post by loentje » Fri Sep 23, 2011 9:17 am

Idd hoop ik ook voor je, ben nu met hetzelfde werkje bezig met mijn e12!

groeten loentje

User avatar
Danny043
E21 Pro
Posts: 758
Joined: Tue May 15, 2007 4:16 pm
Location: Delft, The Netherlands

Re: Baur 323i

Post by Danny043 » Fri Sep 23, 2011 10:03 pm

Met Firefox heb ik er ook wel eens last van dat ik na het submitten een time out krijg. Maar wanneer ik terug ga naar de vorige pagina, staat de tekst er meestal weer. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om voor het submitten de tekst even snel te kopiëren. FF snel control + a en dan control + v. Dit doe ik ook met emails. Ik heb een paar keer geleerd :bag Hele lulverhalen kunnen zo in een time out verdwijnen :goodnight


Sterkte met de opbouw van je motor. Bekijk het maar zo, straks is die weer fris :mrgreen:
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15255
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Baur 323i

Post by uwbuurman » Sat Sep 24, 2011 10:46 pm

das behoorlijk balen, Stefan, maar je bent op de goede weg om de 323i weer topfit te maken!
Last edited by uwbuurman on Tue Sep 27, 2011 12:46 am, edited 1 time in total.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

User avatar
Stef 02
Upcoming E21 fanatic
Posts: 124
Joined: Sun Nov 08, 2009 9:35 pm
Location: Leeuwarden

Re: Baur 323i

Post by Stef 02 » Mon Sep 26, 2011 5:13 pm

Zaakje is afgeperst en gelukkig is de kop nog prima. :boogie
Image

User avatar
Stef 02
Upcoming E21 fanatic
Posts: 124
Joined: Sun Nov 08, 2009 9:35 pm
Location: Leeuwarden

Re: Baur 323i

Post by Stef 02 » Mon Sep 26, 2011 5:25 pm

Toch ook iets minder nieuws. :( Men gaf aan dat de nokkenas iets ingelopen is en er 2 scheurtjes zichtbaar zijn. Het gaat hier om de plaats (gat) waar het nokkenastandwiel in past.
Image
Mocht het stukje verder inscheuren of afbreken dan kan het nog niet echt kwaad doen volgens hen, maar toch.
Is er iemand hier op het forum die dit probleem kent, advies heeft of misschien nog goede een as heeft liggen ?

Het betreft een nokkenas waar enkel de cijfers 2140 op staan. Weet niet wat dat betekent.

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15255
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Baur 323i

Post by uwbuurman » Mon Sep 26, 2011 8:10 pm

Das een vervelende constatering. Uit mijn oude blok is een nokkenas vrijgekomen. Weet niet of die past, maar als m wilt hebbenof bekijken, doe me dan maar een pm!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25511
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Baur 323i

Post by Jeroen » Mon Sep 26, 2011 8:15 pm

Jammer, maar niet vreemd en ook niet onoverkomelijk. Als je al door de geharde laag heen bent en hij is al ingelopen dan kun je 'm idd beter vervangen. Controleer ook de tuimelaarassen op inslijten en of de raakvlakken van de tuimelaars nog mooi bol zijn, anders wil je daar ook verse in voordat 'ie op de tuimelaars gaat tikken of er zelfs een tuimelaar eens breekt.
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
Stef 02
Upcoming E21 fanatic
Posts: 124
Joined: Sun Nov 08, 2009 9:35 pm
Location: Leeuwarden

Re: Baur 323i

Post by Stef 02 » Mon Sep 26, 2011 9:22 pm

Jeroen wrote:Jammer, maar niet vreemd en ook niet onoverkomelijk. Als je al door de geharde laag heen bent en hij is al ingelopen dan kun je 'm idd beter vervangen. Controleer ook de tuimelaarassen op inslijten en of de raakvlakken van de tuimelaars nog mooi bol zijn, anders wil je daar ook verse in voordat 'ie op de tuimelaars gaat tikken of er zelfs een tuimelaar eens breekt.
Ik ga het checken
Tot nu staan al de volgende zaken gepland voor vernieuwing:
distributieriem (grappig trouwens 127 tands terwijl in hetzelfde jaar ook 128 tands bestaat)
spanrol
pakkingset
kopbouten
Klepseals
slangenset
bougies

User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 25511
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Baur 323i

Post by Jeroen » Mon Sep 26, 2011 9:39 pm

Oh en nog twee tips: pak gelijk de waterpomp mee en vergeet niet de gaten van de kopbouten goed droog te maken. Aandraaien op een laag vloeistof is lastig, dan lijkt het vast te zitten maar binnen een dag ligt je koppakking er weer uit...
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!

User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 10995
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Baur 323i

Post by 323baur » Mon Sep 26, 2011 10:15 pm

idd, even met de compressor en een doek (anders word je zelf redelijk vies :)) alle gaten uitspuiten!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15255
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Baur 323i

Post by uwbuurman » Tue Sep 27, 2011 5:37 pm

op het oog ziet mijn nokkenas er prima uit, ligt hier thuis klaar voor je, kun je die laten controleren.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3526
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Baur 323i

Post by Arnold D » Wed Sep 28, 2011 1:14 am

Jammer van de pech Stefan.

Ik ben ook met een andere kop bezig en heb de tuimelaars naar ESA gebracht om ze even lichtjes te slijpen.

Succes.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier
e46 320i touring

Post Reply