BMW Parts at Partsgeek US

E21 ->M30B34

Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 26825
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 ->M30B34

Post by Jeroen »

Leuk om te zien dat Reinier z'n oude auto nog immer gekoesterd wordt, was idd al even geleden Aldo haha!


Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!
Aldo
Upcoming E21 fanatic
Posts: 121
Joined: Mon Aug 22, 2011 6:37 pm

Re: E21 ->M30B34

Post by Aldo »

Inmiddels ook een beter vloertje in de garage gemaakt en even goedkope vloerbedekking gekocht om daar lekker op te liggen.
Achteras was toe aan een opfrisbeurtje, deze er compleet onderuit gehaald:
Image
Benzinetanks ook nagekeken en weer voorzien van verse lak:
Image
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 2110
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: E21 ->M30B34

Post by BertjeConti »

Super nette garage hoor :thumbsup
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 26825
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E21 ->M30B34

Post by Jeroen »

Prima de ruimte daar ook, en goed bezig!
Regards/groeten, Jeroen

We want your contributions in our E21 Facebook Group! Join, like, post & share!
Aldo
Upcoming E21 fanatic
Posts: 121
Joined: Mon Aug 22, 2011 6:37 pm

Re: E21 ->M30B34

Post by Aldo »

Dankje :thumbsup !

Toen begonnen met de volgende uitdaging, opbouw van een sperdifferentieel. Ik heb hiervoor een net differentieel huis gekocht en dan een "dikke"variant. Deze zijn te herkennen aan de dikkere randen en tevens aan de ingaande asdeksels die voorzien zijn van 6 boutjes i.p.v 4. Qua sperklok heb ik een klok van een e36 gebruikt en deze een klein beetje aangepast. De verhouding die ik gebruikt heb is een 3.45 en past beter bij mijn 3.5L. Sperklok is voorzien van standaard sperplaten en een versterkt deksel, 25% dus.

Alles is uiteraard gefatsoeneerd, slijtdelen nieuw gemonteerd en afgesteld binnen de juiste toleranties in combinatie met het juiste contactpatroon :thumbsup . Wel een aardig klusje om uit te voeren al met al.

Het klokje
Image

Speciale tool gemaakt voor het opsluiten van de crushring en het vasthouden van de ingaande as tijdens het meten van bijvoorbeeld de speling:
Image

Montagebokje en een toonbaar differentieel:
Image

Omdat mijn auto aan de voorzijde al voorzien is van camberplates en dus volledig instelbaar is, vond ik dat het ook tijd was om de achteras instelbaar te maken. Hiervoor heb ik excentrische bouten geplaatst en de nodige plaatjes op de achteras gelast die verstelling mogelijk maken.

Excentrische bouten:
Image

Geheel:
Image

Image

Image
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 16423
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E21 ->M30B34

Post by uwbuurman »

Mooi werk hoor!! Zie pm.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply