Zo te lezen hebben jullie al kennis gemaakt met mijn nieuwe BAURtje, wat waarschijnlijk ook z'n laatste redding is!
Om het verhaal af te maken, de eigenaar van de BAUR heeft een VW Kever cabrio gekocht bij een bruidsauto verhuurder, daar heeft hij de BAUR achtergelaten waar ik hem dus heb overgenomen.
Gelukkig was in de tussentijd de prijs al flink gedaald. 3500 euro is voor de auto te veel van het goede, ik heb er 1425 euro voor betaald, wat mij niet teveel lijkt, maar dat mogen jullie beoordelen.
Auto is daadwerkelijk getaxeerd in 2008 op een waarde van 8500 euro.
Voor het kopen van de auto had ik me al flink verdiept in de pijnpunten van de carroserrie van de e21. De wielkasten rondom en natuurlijk ook aan de onderkant zijn slecht.
Daarnaast is de lak ook in een verschrikkelijke staat. Het dak daarintegen is nog erg goed en ziet er nog mooi uit, ook de motor en de automaatbak zijn erg goed. De motor zou volgens de verkoper bij 180.000km zijn gereviseerd, heeft nu 212.000km gelopen. Auto rookt niet bij starten en ook niet bij flink gas geven, dat de motor en de bak in orde zijn waren voor mij het belangrijkste. Toch heeft de motor wat werk want bij een koude start loopt hij beroerd totdat de motor warm is (1,5 minuut later). Stationair wil hij afslaan, maar doormiddel van gas bijgeven blijft de motor aan.
We gaan een plan van aanpak maken om alles weer in goede staat te krijgen, de auto wordt in ieder geval geheel gestript en de carrosserie weer hard gemaakt. De auto zal uiteindelijk rood gespoten worden en het interieur zal ook worden vernieuwd om er dan hopelijk nog vele jaren en kilometers mee te kunnen cruisen in de zomer.
Maar voor het zover is heb ik gegarandeerd nog jullie hulp nodig om bepaalde zaken voor elkaar te krijgen.
Groet,
Roy