4 pinkers blijven gaan
Re: 4 pinkers blijven gaan
ik heb het zelefde probleem met alarmlichtschakelaar maar kan niks vinden over reparatie, heeft er iemand een link?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 4 pinkers blijven gaan
So many cars, so little time
Re: 4 pinkers blijven gaan
Grazie! mmm maar snap er niet veel van..
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 4 pinkers blijven gaan
Huh, omdat het engels is?
plaatjes staan er bij toch
Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.
Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!
plaatjes staan er bij toch

Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.
Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!
So many cars, so little time
Re: 4 pinkers blijven gaan
[quote="Wondermike"]Huh, omdat het engels is?
plaatjes staan er bij toch
Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.
Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!
Omdat ik het link niet kan openen, ik zie geen tekenig of zo.. Dus is wel jammer, maar dat pinnetje verplaatst zig naar l. en rechts. moet hem dus wat ombuigen naar het andere deel waar in die schruift?
plaatjes staan er bij toch

Het deel met het overbruggen moet je vergeten, kijk naar de post van E21meister waar de schakelaar wordt gesplitst.
Het lastigste gedeelte is om de schakelaar te splitsen zonder hem te slopen. Met beleid dus.
Hij springt dan vanzelf uit elkaar. Hierna kan je het ijzeren pennetje wat omhoog steekt (dus niet het hele dunne pennetje wat daar weer dwars in staat) bijbuigen zodat hij weer recht is.
Dit metaal is vrij zacht dus ook hier weer niet te grof. ik buig hem net even voorbij recht.
Als hij dan recht is kan je hem weer in elkaar zetten. Kan als het goed is maar op 1 manier.
suc6!
Omdat ik het link niet kan openen, ik zie geen tekenig of zo.. Dus is wel jammer, maar dat pinnetje verplaatst zig naar l. en rechts. moet hem dus wat ombuigen naar het andere deel waar in die schruift?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 4 pinkers blijven gaan
E21meister wrote:This is a copy of an article I have on my hard drive That I saved from Bimmerforums (thanks to Jester323):
Here are a few pics to go along with this... I've been meaning to recreate this ever since Fred's site went out of commission... Sorry for the crappy pics, my goo camera just died...
Pop the center grill in the dash out, a smaller flat head screw driver seems to help, then push the hazard switch out from the back side.
Use a pocket knife and a screwdriver to gently seperate the two halves.
seperate slowly & the inner spring will stay near by.
You can see here where the pin on the little metal arm slides in the groove on the opposite half.
This is the pin/arm closer up:
Use a pair of needle nose pliars and bend the arm in a tiny bit so that the pin/arm stay engaged with the corresponding groove.
Then reassemble the pieces and test. No more Bic pen caps stuck in there to keep it turned off...
So many cars, so little time
Re: 4 pinkers blijven gaan
KIJK EENS!!!! TOP nu kan ik het zien, Dankjewel!!! maar dacht ook zoo iets morgen is kijken of ik wat er mee kan fixen!
Grazie

Re: 4 pinkers blijven gaan
KIJK EENS!!!! TOP nu kan ik het zien, Dankjewel!!! maar dacht ook zoo iets morgen is kijken of ik wat er mee kan fixen!Wondermike wrote:E21meister wrote:This is a copy of an article I have on my hard drive That I saved from Bimmerforums (thanks to Jester323):
Here are a few pics to go along with this... I've been meaning to recreate this ever since Fred's site went out of commission... Sorry for the crappy pics, my goo camera just died...
Pop the center grill in the dash out, a smaller flat head screw driver seems to help, then push the hazard switch out from the back side.
Use a pocket knife and a screwdriver to gently seperate the two halves.
seperate slowly & the inner spring will stay near by.
You can see here where the pin on the little metal arm slides in the groove on the opposite half.
This is the pin/arm closer up:
Use a pair of needle nose pliars and bend the arm in a tiny bit so that the pin/arm stay engaged with the corresponding groove.
Then reassemble the pieces and test. No more Bic pen caps stuck in there to keep it turned off...
