Ik ben bezig aan een 1.8i(k-jet blokje) en deze gaat draaien op een weber 32/36 voor in mijn 315.
De 1.8i blok heeft grote kleppen van een 2.0 en compressieverhouding 10:1 dus dat lijkt me een leuk uitgangspunt.
Ik hoop hier toch een +100pk uit te halen.
Nu ben ik opzoek naar een waardige electrische benzinepomp daar de 1.8i cilinderkop geen mechanische benzinepomp aansluiting heeft.
Ik heb deze gevonden van HARDI, druk 0.2bar en debiet 120l/h. (staat bij tot 100pk)
http://www.benl.ebay.be/itm/Universal-P ... SwUKxYb-Rc
Het voordeel van deze pomp is dat ze automatisch stopt met pompen als de druk bereikt is.
Dat is handig daar de 315 geen retourleiding heeft.
Is het debiet van 120l/h genoeg? En de druk van 0.2bar?
Hoeveel druk levert een standaard mechanische benzinepomp?
Ik vind nl. niet duidelijk terug hoeveel bar een weber 32/36 aankan. Sommigen zeggen 2 bar, anderen 3.5bar...
Deze HARDI pomp is er ook: 0.38bar n debiet 130l/h. (staat bij +100pk)
http://www.befr.ebay.be/itm/Universal-P ... SwUKxYc-fE
Mij lijkt die 10l/h nu ook niet veel verschil in pk te maken...
Wat is jullie mening?
WEBER 32/36 op 1.8i M10 Blok
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
WEBER 32/36 op 1.8i M10 Blok
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: WEBER 32/36 op 1.8i M10 Blok
De standaard mechanische pomp levert 0,3 bar en minimaal 55 L/H bij 4000 rpm.
Dit volgens het blauwe boek van BMW.
Dit volgens het blauwe boek van BMW.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: WEBER 32/36 op 1.8i M10 Blok
Bedankt voor de info Peter.
Ik heb net een mailtje terug van het bedrijf waar ik de WEBER gekocht heb.(www.dellorto.com in Engeland)
Die zou op max 3Psi mogen draaien, dit is 2bar.
Nu draait die in de 315 dus op 3bar van de mechanische benzinepomp.
Ik heb net een mailtje terug van het bedrijf waar ik de WEBER gekocht heb.(www.dellorto.com in Engeland)
Die zou op max 3Psi mogen draaien, dit is 2bar.
Nu draait die in de 315 dus op 3bar van de mechanische benzinepomp.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: WEBER 32/36 op 1.8i M10 Blok
Pardon.....3 bar????? 0,3 bar Remy!bmw e12 e21 wrote:Bedankt voor de info Peter.
Ik heb net een mailtje terug van het bedrijf waar ik de WEBER gekocht heb.(http://www.dellorto.com in Engeland)
Die zou op max 3Psi mogen draaien, dit is 2bar.
Nu draait die in de 315 dus op 3bar van de mechanische benzinepomp.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: WEBER 32/36 op 1.8i M10 Blok
Oeps, Het is idd 0.3 bar... Zit duidelijk met de L-jet van de M535i in men hoofd.
Ik heb net een mailtje terug van het bedrijf waar ik de WEBER gekocht heb.(www.dellorto.com in Engeland)
Die zou op max 3Psi mogen draaien, dit is 0.2bar.
Nu draait die in de 315 dus op 0.3bar van de mechanische benzinepomp.
Ik heb net een mailtje terug van het bedrijf waar ik de WEBER gekocht heb.(www.dellorto.com in Engeland)
Die zou op max 3Psi mogen draaien, dit is 0.2bar.
Nu draait die in de 315 dus op 0.3bar van de mechanische benzinepomp.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: WEBER 32/36 op 1.8i M10 Blok
pak een red top van facet en je bent het mannetje. Tip ga niet voor een vergelijkbaar alternatief, ik heb er daarvan al 3 kapot gehad na een jaar.
Je kunt een lpg relais gebruik om je pomp uit te laten schakelen zodra de motor stopt met draaien.
Je kunt een lpg relais gebruik om je pomp uit te laten schakelen zodra de motor stopt met draaien.
Gr Mich
----------------------------
BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs
----------------------------
BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs