Tankmeter / binnenverlichting werkt niet

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
User avatar
dirk van raalte
Upcoming E21 fanatic
Posts: 135
Joined: Mon Jul 01, 2013 3:23 pm
My E21(s): 316 E21 5 Speed.

Tankmeter / binnenverlichting werkt niet

Post by dirk van raalte »

Hallo,

Aangezien ik weer bijna kan bouwen en ik al lang met deze dingen zit heb ik besloten toch maar een topic te openen.

Een jaar of 3 geleden is mijn tankmeter ermee opgehouden. Nou is dit normaal niet zo'n probleem, kwestie van de simpele dingen controleren componenten wisselen en contactjes opschuren. Niet dus :mrgreen:

Sindsdien heb ik een stuk of 4/5 tankmeters geprobeerd, nieuwe kabels gelegd en de meter doorgemeten / verangen en alles lijkt prima! Sterker nog de tankmeter werkt prima maar zodra deze in de tank wordt geplaatst en het metaal van de zender raakt de tank slaat deze volledig uit. 3 jaar later doet deze het nog steeds niet dus, gelukkig doet het reserve lampje het wel en ben ik nooit stil komen te staan maar het is we vervelend.

Zelf ben ik niet zo'n elektronica held en heb ik besloten niet meer aan de originele kabels te gaan prutsen maar ik wil dit toch wel graag oplossen, zijn er mensen die mij in de goede richting kunnen sturen?

Ook doet de hemel verlichting (en die in de kofferbak) het niet meer, ik denk zelf dat er ergens een kabelbreuk zit maar waar vind ik de kabels precies terug in de auto?

Mvg,

Dirk


User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18654
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Tankmeter / binnenverlichting werkt niet

Post by uwbuurman »

De hemelverlichting loopt vanaf de kabelboom bij de bstijl links omhoog. Achterbank eruit, zijpaneel eruit en ziet m zo zitten.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Tankmeter / binnenverlichting werkt niet

Post by Peter V. »

Wellicht eens kijken of het niet bij je vlotterunit zit. Massa geeft inderdaad vol aan.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
dirk van raalte
Upcoming E21 fanatic
Posts: 135
Joined: Mon Jul 01, 2013 3:23 pm
My E21(s): 316 E21 5 Speed.

Re: Tankmeter / binnenverlichting werkt niet

Post by dirk van raalte »

Dank buurman het zijpaneel is een van de weinige dingen die ik nog niet los gehad heb, ik zal eens een kijkje nemen.

@Peter V.

Vlotterunit is klokje in dashboard? Wat ik me wel meen te herinneren is dat het printje achterop de tellerbak niet helemaal lekker was maar loopt de tankmeter hier langs?
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Tankmeter / binnenverlichting werkt niet

Post by Jeroen »

Vlotter zit in je tank volgens mij. Maar als ik het zo hoor heb je een sluiting, wellicht juist idd in die flexibele print achterop je dashboard. Is ook erg kwetsbaar spul natuurlijk.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply