pierburg op 316
pierburg op 316
Auto start koud slecht, meestal even paar keer 'tot de bodem trappen' en dan start hij vrij snel maar blijft niet stationair lopen.
Loopt koud dus te laag stationair.
Warm loopt hij veel te hoog stationair.
Ook als ik soms accelereer uit de bocht en het gas vol intrap dan hapt hij even naar Benzine/Lucht (houd even in)
Voor op de carburateur zit 1 stelschroef (grote schroef) ik vermoed mengsel/co schroef.
Aan de rechterzijde van de auto (passagierskant) zit een ding op de carburateur, onder het luchtfilter met een slang, die slang is eraf gehaald en afgedopt, de vacuumvervroeging van de ontsteking zit hier ook op volgens mij.
Ik ben bekend met een carburateur (2 takt) maar hoe deze choked (electrisch?) en hoe ik het stationair toerental kan beinvloeden zonder aan de Co schroef hoef te draaien gaat mij te ver.
Niemand hier in de buurt kent deze carburateur of zeggen direct al beginnen we niet aan
Met de winter op komst begin ik me al wat zorgen te maken (auto word dagelijks mee gereden)
Loopt koud dus te laag stationair.
Warm loopt hij veel te hoog stationair.
Ook als ik soms accelereer uit de bocht en het gas vol intrap dan hapt hij even naar Benzine/Lucht (houd even in)
Voor op de carburateur zit 1 stelschroef (grote schroef) ik vermoed mengsel/co schroef.
Aan de rechterzijde van de auto (passagierskant) zit een ding op de carburateur, onder het luchtfilter met een slang, die slang is eraf gehaald en afgedopt, de vacuumvervroeging van de ontsteking zit hier ook op volgens mij.
Ik ben bekend met een carburateur (2 takt) maar hoe deze choked (electrisch?) en hoe ik het stationair toerental kan beinvloeden zonder aan de Co schroef hoef te draaien gaat mij te ver.
Niemand hier in de buurt kent deze carburateur of zeggen direct al beginnen we niet aan
Met de winter op komst begin ik me al wat zorgen te maken (auto word dagelijks mee gereden)
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: pierburg op 316
Peter meldt zich wel..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: pierburg op 316
OK, Ik kan uit je verhaal niet echt halen welke pierburg/solex je heb. We hebben de DIDTA of we hebben de 2B4. Wellicht dat een foto iets gaat helpen, zeker ook over die slang die afgedopt is.
Eerst je koude start. Mocht je de DIDTA hebben dan moet je een keer het pedaal intrappen om de chokeklep te sluiten, Bij een 2B4 hoort deze koud gesloten te staan. Het meest belangrijk is toch om eerst te weten of alles is aangesloten wat ook zo hoort voordat ik allerlei zaken ga noemen terwijl die wellicht niet van toepassing zijn.
Je vertelt dat je niet aan de CO schroef wilt gaan zitten. Ik denk dat het toch wel belangrijk is om te weten hoe je afstelling staat.
Het inhouden tijdens gasgeven kan betekenen dat je acc.pomp niet goed werkt. Even kijken in de carb als je gasgeeft of je een straaltje brandstof ziet spuiten.
Verder is het bij de 2B4 nogal eens fout met de voetpakking van de carb, deze zijn van rubber en willen nog weleens scheuren met als gevolg dat ze valse lucht trekt, Het zelfde idee kun je bij de DIDTA hebben maar dan als luchtlekkage langs de centrale as als gevolg van slijtage.
Je ziet het er zijn nogal wat zaken die echt eerst wat duidelijkheid moeten krijgen voordat ik er iets zinnigs over kan zeggen.
Eerst je koude start. Mocht je de DIDTA hebben dan moet je een keer het pedaal intrappen om de chokeklep te sluiten, Bij een 2B4 hoort deze koud gesloten te staan. Het meest belangrijk is toch om eerst te weten of alles is aangesloten wat ook zo hoort voordat ik allerlei zaken ga noemen terwijl die wellicht niet van toepassing zijn.
Je vertelt dat je niet aan de CO schroef wilt gaan zitten. Ik denk dat het toch wel belangrijk is om te weten hoe je afstelling staat.
Het inhouden tijdens gasgeven kan betekenen dat je acc.pomp niet goed werkt. Even kijken in de carb als je gasgeeft of je een straaltje brandstof ziet spuiten.
Verder is het bij de 2B4 nogal eens fout met de voetpakking van de carb, deze zijn van rubber en willen nog weleens scheuren met als gevolg dat ze valse lucht trekt, Het zelfde idee kun je bij de DIDTA hebben maar dan als luchtlekkage langs de centrale as als gevolg van slijtage.
Je ziet het er zijn nogal wat zaken die echt eerst wat duidelijkheid moeten krijgen voordat ik er iets zinnigs over kan zeggen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: pierburg op 316
Hallo Peter,
Ik heb een 2B4 denk ik.
Ik heb net nog van een motorfiets de volledige Carburateurs gereinigd/gereviseerd maar zoals ik al aangaf heb ik van een Auto weinig verstand als het op Carburateurs aankomt.
Vwb het starten, ik heb het idee als ik het gas een paar keer tot de bodem trap het werkt als een Choke (net als bij oude opels) dat er meer brandstof in de kamer komt.
Misschien zit ik fout.. maar dit dacht ik ooit gezien te hebben met het filter eraf.
Deze slang is afgedopt :
Zie de slang met de schroef erin, deze zit oa ook op de vervroeging van de ontsteking.
Als je recht vooruit kijkt zit er die aluminium opbouw met die 3 platte schroeven, daar zit dus geen slang aan.
Als ik deze aansluit, doet de auto niks meer.
De voetpakking heb ik gecontroleerd met een Deo bus/remmenreiniger deze zit volgens mij dicht, al ziet hij wel wat vet.
Vwb de Co2 schroef deze staat relatief ver uitgedraaid.
De kleppen heb ik recent gesteld en alle ontstekingsdelen/uitlaatdelen zijn nieuw.
Auto lekt ongetwijfeld wel wat olie langs de geleiders, maar niet overmatig.
Ik heb een 2B4 denk ik.
Ik heb net nog van een motorfiets de volledige Carburateurs gereinigd/gereviseerd maar zoals ik al aangaf heb ik van een Auto weinig verstand als het op Carburateurs aankomt.
Vwb het starten, ik heb het idee als ik het gas een paar keer tot de bodem trap het werkt als een Choke (net als bij oude opels) dat er meer brandstof in de kamer komt.
Misschien zit ik fout.. maar dit dacht ik ooit gezien te hebben met het filter eraf.
Deze slang is afgedopt :
Zie de slang met de schroef erin, deze zit oa ook op de vervroeging van de ontsteking.
Als je recht vooruit kijkt zit er die aluminium opbouw met die 3 platte schroeven, daar zit dus geen slang aan.
Als ik deze aansluit, doet de auto niks meer.
De voetpakking heb ik gecontroleerd met een Deo bus/remmenreiniger deze zit volgens mij dicht, al ziet hij wel wat vet.
Vwb de Co2 schroef deze staat relatief ver uitgedraaid.
De kleppen heb ik recent gesteld en alle ontstekingsdelen/uitlaatdelen zijn nieuw.
Auto lekt ongetwijfeld wel wat olie langs de geleiders, maar niet overmatig.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: pierburg op 316
OK, duidelijk verhaal nu.
Het basisidee van een carburateur is niet anders als bij een motor of brommer, er zitten alleen wat andere zaken aan.
* als eerste je afgedopte slang. die zit inderdaad aan dat membraanventiel met de drie schroeven. Dat is een luchtschuif (TN starter) die nodig is bij de koude start. Hoogstwaarschijnlijk is het membraan lek.
* De grote schroef die jij vertelde is de stationairschroef en niet de CO schroef, dat is een kleinere en zit aan de andere kant.
* Het enkele keren trappen resulteert alleen dat je de vlotterkamer leeg maakt richting je inlaatspruitstuk, omdat de E21 316 een mechanische brandstofpomp heeft wordt de vlotterkamer niet bijgevuld zolang de motor niet draait.
De 2B4 is geen makkelijke carburateur, Dit was eigenlijk het eerste waar BMW ging proberen om de emissie eisen wat scherper te zetten, Er zijn dus best wel wat aanbouwdelen die het gewoon moeten doen om een goed functionerende carburateur te hebben.
We hebben een topic waar de beschrijvingen van alle carburateurs in staat, met elektrische schema's en ook hoe dat de vacuümslangen moeten zitten.
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=60&t=23486
Lees deze even door en wellicht worden er al wat vragen beantwoord.
Het basisidee van een carburateur is niet anders als bij een motor of brommer, er zitten alleen wat andere zaken aan.
* als eerste je afgedopte slang. die zit inderdaad aan dat membraanventiel met de drie schroeven. Dat is een luchtschuif (TN starter) die nodig is bij de koude start. Hoogstwaarschijnlijk is het membraan lek.
* De grote schroef die jij vertelde is de stationairschroef en niet de CO schroef, dat is een kleinere en zit aan de andere kant.
* Het enkele keren trappen resulteert alleen dat je de vlotterkamer leeg maakt richting je inlaatspruitstuk, omdat de E21 316 een mechanische brandstofpomp heeft wordt de vlotterkamer niet bijgevuld zolang de motor niet draait.
De 2B4 is geen makkelijke carburateur, Dit was eigenlijk het eerste waar BMW ging proberen om de emissie eisen wat scherper te zetten, Er zijn dus best wel wat aanbouwdelen die het gewoon moeten doen om een goed functionerende carburateur te hebben.
We hebben een topic waar de beschrijvingen van alle carburateurs in staat, met elektrische schema's en ook hoe dat de vacuümslangen moeten zitten.
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=60&t=23486
Lees deze even door en wellicht worden er al wat vragen beantwoord.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: pierburg op 316
Is dit membraan nieuw te bestellen? Zoja waar?
Dit verklaart de koude start, ze start wel en direct maar moet even gas houden.
Ik kan deze schroef echt niet ontdekken, mijn inziens hapt de auto naar lucht.
Lees.. wanneer ik hem rond de 800 rpm stationair zet en gas indruk sloekt hij even om daarna op toeren te komen.
En blijft iets natoeren
Mijn ervaring met de brommers is als hij te arm Loopt als ik deze verschijnselen heb.
Ik ben in ieder geval blij dat er dus eigenlijk weinig aan de hand is.
Omtreft de slang, functioneert mijn ontsteking ook als koud start systeem (verlaat vervroegt?)
En functioneert deze nu wel?
Dit verklaart de koude start, ze start wel en direct maar moet even gas houden.
Ik kan deze schroef echt niet ontdekken, mijn inziens hapt de auto naar lucht.
Lees.. wanneer ik hem rond de 800 rpm stationair zet en gas indruk sloekt hij even om daarna op toeren te komen.
En blijft iets natoeren
Mijn ervaring met de brommers is als hij te arm Loopt als ik deze verschijnselen heb.
Ik ben in ieder geval blij dat er dus eigenlijk weinig aan de hand is.
Omtreft de slang, functioneert mijn ontsteking ook als koud start systeem (verlaat vervroegt?)
En functioneert deze nu wel?
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: pierburg op 316
Bijna alles is nieuw te bestellen. Dealer kan het in ieder geval leveren en eventueel Walloth and Nesch maar die prijzen zijn nagenoeg gelijk.
Je ontsteking zal als het goed is gewoon functioneren. De CO schroef zit aan de zijde waar ook de gasklep bediening zit volgens mij. Een kleine verzonken schroef.
Het wat later oppakken bij gas geven kan ook de afstelling van de acc.pomp zijn maar dat is allemaal moeilijk de beoordelen vanuit de computer.
Je ontsteking zal als het goed is gewoon functioneren. De CO schroef zit aan de zijde waar ook de gasklep bediening zit volgens mij. Een kleine verzonken schroef.
Het wat later oppakken bij gas geven kan ook de afstelling van de acc.pomp zijn maar dat is allemaal moeilijk de beoordelen vanuit de computer.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: pierburg op 316
Ik ga het membraan bestellen.
Tevens de voetpakking, deze kijkt toch wat vet.
Vwb de Co schroef, gevonden verzet, en terug gezet, geen/weinig verschil.
Ik vermoed dat de accelaratiepomp bijgesteld moet worden, hij reageert 'te laat' .
Hij slikt even in de lucht.
Hoe stel ik deze/waar vind ik deze (slecht Duits)
Tevens de voetpakking, deze kijkt toch wat vet.
Vwb de Co schroef, gevonden verzet, en terug gezet, geen/weinig verschil.
Ik vermoed dat de accelaratiepomp bijgesteld moet worden, hij reageert 'te laat' .
Hij slikt even in de lucht.
Hoe stel ik deze/waar vind ik deze (slecht Duits)
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: pierburg op 316
Met alle respect.
Begin even echt bij het begin. Als schroeven totaal niet reageren dan moet je echt bij de basis gaan beginnen.
Eerst luchtfilter eraf en kijken of alles functioneert. Het bewuste membraan even een slang op aansluiten en met je mond bijvoorbeeld vacuüm trekken, als je de schuif ziet reageren dan is die gewoon goed en moet je het uitvallen etc ergens anders gaan zoeken.
Zoals ik al zei, bij de 2B4 moet echt alles kloppen en werken anders is een een kloteding om goed te krijgen.
Als bijvoorbeeld je CO schroef niet werkt kan het zomaar zijn dat je gasklep niet goed afgesteld staat. Als deze met de aanslagschroef te ver open staat sluit je een klein spoelkanaal af of kun je zelfs beiden openen zodat er geen drukverschil meer ontstaat welke je normaal wel heb.
Blindelings dingen vervangen/verdraaien resulteert vaak in geld weggooien terwijl het misschien niet eens nodig is.
Ik kan vanuit thuis van alles roepen maar ik heb de motor niet eens gehoord dus het is alleen maar opsommen wat het potentieel kan zijn.
PS: Als Duits je ding niet is dan even een vraagbaak kopen, de basis staat daar in het Nederlands. Als je 2 takt carburateurs kunt reviseren en afstellen dan moet je hier ook uit kunnen komen. Principewerking is echt hetzelfde.
Begin even echt bij het begin. Als schroeven totaal niet reageren dan moet je echt bij de basis gaan beginnen.
Eerst luchtfilter eraf en kijken of alles functioneert. Het bewuste membraan even een slang op aansluiten en met je mond bijvoorbeeld vacuüm trekken, als je de schuif ziet reageren dan is die gewoon goed en moet je het uitvallen etc ergens anders gaan zoeken.
Zoals ik al zei, bij de 2B4 moet echt alles kloppen en werken anders is een een kloteding om goed te krijgen.
Als bijvoorbeeld je CO schroef niet werkt kan het zomaar zijn dat je gasklep niet goed afgesteld staat. Als deze met de aanslagschroef te ver open staat sluit je een klein spoelkanaal af of kun je zelfs beiden openen zodat er geen drukverschil meer ontstaat welke je normaal wel heb.
Blindelings dingen vervangen/verdraaien resulteert vaak in geld weggooien terwijl het misschien niet eens nodig is.
Ik kan vanuit thuis van alles roepen maar ik heb de motor niet eens gehoord dus het is alleen maar opsommen wat het potentieel kan zijn.
PS: Als Duits je ding niet is dan even een vraagbaak kopen, de basis staat daar in het Nederlands. Als je 2 takt carburateurs kunt reviseren en afstellen dan moet je hier ook uit kunnen komen. Principewerking is echt hetzelfde.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: pierburg op 316
Inderdaad stap voor stap volgens de vraagbaak, dat is een letterlijke vertaling van het werkplaatshandboek van de dealer en klopt precies. En als je in de afstelling ook maar één stapje overslaat of de volgorde wijzigt dan ga je het doorgaans ook niet goed krijgen.
Regards/groeten, Jeroen
Re: pierburg op 316
Hallo Peter,Peter V. wrote:Met alle respect.
Begin even echt bij het begin. Als schroeven totaal niet reageren dan moet je echt bij de basis gaan beginnen.
Eerst luchtfilter eraf en kijken of alles functioneert. Het bewuste membraan even een slang op aansluiten en met je mond bijvoorbeeld vacuüm trekken, als je de schuif ziet reageren dan is die gewoon goed en moet je het uitvallen etc ergens anders gaan zoeken.
Zoals ik al zei, bij de 2B4 moet echt alles kloppen en werken anders is een een kloteding om goed te krijgen.
Als bijvoorbeeld je CO schroef niet werkt kan het zomaar zijn dat je gasklep niet goed afgesteld staat. Als deze met de aanslagschroef te ver open staat sluit je een klein spoelkanaal af of kun je zelfs beiden openen zodat er geen drukverschil meer ontstaat welke je normaal wel heb.
Blindelings dingen vervangen/verdraaien resulteert vaak in geld weggooien terwijl het misschien niet eens nodig is.
Ik kan vanuit thuis van alles roepen maar ik heb de motor niet eens gehoord dus het is alleen maar opsommen wat het potentieel kan zijn.
PS: Als Duits je ding niet is dan even een vraagbaak kopen, de basis staat daar in het Nederlands. Als je 2 takt carburateurs kunt reviseren en afstellen dan moet je hier ook uit kunnen komen. Principewerking is echt hetzelfde.
Ik begin ook bij de basis.
Ik werk altijd stap voor stap mijn inziens wil ik eerst alles proberen alvorens hem helemaal over de kop te gaan trekken.
-Compressie -> Goed
-Kleppen gesteld in/uitlaat -> Goed
-Rotor/verdelerkap/bougie's/ bougiekabels vervangen -> Goed
-Uitlaat dicht -> Goed genoeg een miniscule lekkage bij 1 de pakkingen van het uitlaatspruitstuk
-Olieverbruik/gebruik-> ik durf hem zonder schaamte te verkopen
-Mechanische brandstofpomp -> Gereviseerd
De auto loopt mijn inziens eigenlijk prima maar ik weet dat hij beter kan lopen, en vooral beter kan starten.
Wellicht als ik het iets beter onderbouw komt het allemaal wat duidelijker over.
-Koud start hij matig, moet ik gas bijhouden.
Maw ik mis dus een Choke/werking van een choke, als de TN-Starter inderdaad afgedopt staat verklaart dit een hoop. (dankzij jou info).
Zodra ik de schroef uit de afgedopte slang haal en deze op de TN-starter aansluit start de auto niet.. of als ik dit tijdens het draaien van de auto doe valt de auto uit.
Dit zou een lek kunnen zijn waardoor de rest geen vacuum meer zuigt (het een niet funtioneerd, problemen met de rest is duidelijk)
Als ik jou goed begrijp, als ik hieraan zuig (met een slangetje aan de TN-starter) moet er dus een klep losgaan.
Welke klep is dit precies?
Dat was het koude start gedeelte.
Nu het Hikje!
-De auto hikt als hij stationair draait en ik het gas in 1x tot de bodem in trap, of als ik iets te snel op het gas ga na een drempel (na het overschakelen) hij houd heel even in (1 seconde) om vervolgens mooi op toeren te komen.
Ik durf te wedden als ik mijn hand boven de carburateur houd (luchtinlaat) hij in 1x op toeren gaat komen, ergens heb ik een tekort/vertraging in de aanvoer van brandstof zitten.
Voor mijn gevoel 'stikt' de auto even in de lucht.
dit is gevoelsmati.
Met de stationairschroef heb ik de auto zo staan dat hij Koud net stationair blijft lopen/start, en zo min mogelijk hikt.
Een tijdelijke oplossing, met als resultaat een motor die warm vervelend hoog stationair draait.
De Stationairschroef reageert prima, Co schroef kan ik niet over oordelen, ik heb niet het idee dat hij er VEEL beter of slechter van gaat lopen dus terug gezet hoe hij stond.
Mijn idee was om dit weekend de luchtfilterbak eraf te trekken, te kijken of alles inderdaad functioneert zoals het hoort en er niet iemand enorm aan heeft zitten sleutelen, om het ene probleem op te lossen en ergens anders weer een nieuw probleem te creëren.
Je woont helaas niet om de hoek, ik had u er graag naar willen laten kijken.
Ik vind het onnodig een vraagbak te kopen omdat er 1 hikje in zit en de choke niet werkt, het is een carburteur... mechanisch en de basis is zoals je zegt hetzelfde.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: pierburg op 316
Hoi, ik snap je wel hoor. Geen probleem verder.
Als je in de beschrijvingen kijkt (die in het duits) dan zie je ook opengewerkte tekeningen en kun je herleiden welke klep er open gaat. Het is een ronde schuif die een rijker mengsel verzorgt maar dat kun je alleen zien als je de luchtfilter eraf haalt.
Waar ik op doel bij de vraagbaak is bijvoorbeeld dat je alles gewoon goed kan nakijken omdat je dan precies weet hoe het moet staan en hoe het hoort te werken. Je heb bijvoorbeeld ook nog een verrijkingsventiel voor de opwarming, een koudstartklep op koelwater en een bimetaal voor de chokeklep. Deze heeft ook nog een zwarte vacuumklep . Het is niet zomaar een enkel item wat het moet doen. Het kan dus zomaar zijn dat als iets van die zaken het niet doet of blijft hangen dat dit ook die hik kan veroorzaken omdat je een verstort mengsel heb.
Verder staat natuurlijk de rest van de E21 ook in die vraagbaak en gezien jouw plannen in de toekomst met de auto is het misschien wel handig. Verder geen probleem natuurlijk.
Succes.
Als je in de beschrijvingen kijkt (die in het duits) dan zie je ook opengewerkte tekeningen en kun je herleiden welke klep er open gaat. Het is een ronde schuif die een rijker mengsel verzorgt maar dat kun je alleen zien als je de luchtfilter eraf haalt.
Waar ik op doel bij de vraagbaak is bijvoorbeeld dat je alles gewoon goed kan nakijken omdat je dan precies weet hoe het moet staan en hoe het hoort te werken. Je heb bijvoorbeeld ook nog een verrijkingsventiel voor de opwarming, een koudstartklep op koelwater en een bimetaal voor de chokeklep. Deze heeft ook nog een zwarte vacuumklep . Het is niet zomaar een enkel item wat het moet doen. Het kan dus zomaar zijn dat als iets van die zaken het niet doet of blijft hangen dat dit ook die hik kan veroorzaken omdat je een verstort mengsel heb.
Verder staat natuurlijk de rest van de E21 ook in die vraagbaak en gezien jouw plannen in de toekomst met de auto is het misschien wel handig. Verder geen probleem natuurlijk.
Succes.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.