Zoals de titel al aangeeft, start mijn E21 niet. Wou afgelopen zondag een stukje sturen, wagen stond toen al 2 weken stil. Na even ronddraaien sloeg de motor aan, ik gaf wat gas bij maar toen viel hij weer stil.
Nog een paar keer proberen te starten maar noppes. Draait mooi rond maar slaat dus niet aan. Misschien had ik hem verzopen dacht ik. Paar dagen laten staan, ook met deksel van carburateur eraf, zodat alle benzine zou verdampen. Tevergeefs.
Al nagekeken:
-Na een startpoging zijn de bougies vochtig dus er komt benzine in de cilinders terecht. Ook ruik ik benzine.
-Contacten verdeler zijn goed, heb ze voor de zekerheid nog eens licht opgeschuurd.
-Batterij en bekabeling tussen verdeler en bougies zijn goed.
-Bougies en luchtfilter zijn recent (<1j en <1000km) vervangen.
-Tank is halfvol

-Choke en gasklep zitten niet vast
-(originele) Solex carburateur
-Wagen staat steeds binnen gestald
-Gaspedaal niet of volledig open tijdens starten geeft geen verschil, ook enkele keren pompen vooraf niet.
-Zekering choke is goed
Hoe kan ik controleren of er effectief een vonk uit de bougies komt?
Wat me wel opviel is dat de aanslag op de bougies van cilinder 2 en 3 iets zwarter is dan de buitenste. Ook viel hij (toen hij wel nog startte dus) soms uit tijdens het opwarmen (maar vooral na langere tijd stilstaan). Valt dat onder #justcarburetorthings?

Tot hiertoe eigenlijk geen startproblemen gehad. Wagen heeft 123000 km, start altijd van de eerste keer. Aangezien het nu 'plots' niet meer lukt, vermoed ik eerder een defect dan een verkeerde afstelling...
Alvast bedankt!