Maargoed, verder met Caspar zijn draadje, dit kunnen we wel ergens anders doen.Illegal to use MS2/Extra on this hardware.
Dutch EFIgnition ECU is a clone of MS2 and uses MS2/Extra illegally.
1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Hmm.
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Mooie discussie wel! Mocht er een andere ontsteking op komen genoeg stof tot nadenken in ieder geval. Vooralsnog lijkt het echter niet aan de ontsteking te liggen.
Gisteren een klein testje uitgevoerd na contact met Ludwig, tijdens constante belasting met gebok de choke wat uitgetrokken (nu een handchoke), en dat bleek een hoop gebok te schelen.
In de reactie gaf Ludwig overigens aan het euvel wel te herkennen, op de dyno bleek dit al een lastige klus omdat niet elk toerengebied optimaal te krijgen is. Resultaat is stationair en op volle belasting een heerlijk blokje, in het cruisegebeidstaat staat ie waarschijnlijk net een tikje te arm.
Op de testbank heeft hij meerdere combinaties van sproeiers getest. Hierbij leek de huidige combinatie, afgaande op de uitlaatgassen, de beste te zijn.
Vrijdag retour om te kijken of het iets vergroten van de sproeier het euvel oplost. We gaan kijken of een oprekkertje helpt, een grotere sproeier zou weer een te rijk mengsel kunnen betekenen. Al met al lijkt het probleem oplosbaar. Zaterdag het vervolg
Gisteren een klein testje uitgevoerd na contact met Ludwig, tijdens constante belasting met gebok de choke wat uitgetrokken (nu een handchoke), en dat bleek een hoop gebok te schelen.
In de reactie gaf Ludwig overigens aan het euvel wel te herkennen, op de dyno bleek dit al een lastige klus omdat niet elk toerengebied optimaal te krijgen is. Resultaat is stationair en op volle belasting een heerlijk blokje, in het cruisegebeidstaat staat ie waarschijnlijk net een tikje te arm.
Op de testbank heeft hij meerdere combinaties van sproeiers getest. Hierbij leek de huidige combinatie, afgaande op de uitlaatgassen, de beste te zijn.
Vrijdag retour om te kijken of het iets vergroten van de sproeier het euvel oplost. We gaan kijken of een oprekkertje helpt, een grotere sproeier zou weer een te rijk mengsel kunnen betekenen. Al met al lijkt het probleem oplosbaar. Zaterdag het vervolg
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Ik ben benieuwd
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Raar, met alle sproeier combinaties moet je hem goed kunnen afstellen.
De mijne is zonder vermogenbank gedaan en bokt niet.
Loopt wel wat vetter maar dat is geen probleem.
Zou je aub eens wat fotos willen posten hoe ze het originele luchtfilterhuis hebben aangepast aan de WEBER?
Ik moet dat nog doen.
De mijne is zonder vermogenbank gedaan en bokt niet.
Loopt wel wat vetter maar dat is geen probleem.
Zou je aub eens wat fotos willen posten hoe ze het originele luchtfilterhuis hebben aangepast aan de WEBER?
Ik moet dat nog doen.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Zorg aub dat ze hem niet gaan afstellen op een CO van 1%. Dat is echt niet de bedoeling.
Onze E21-jes mag je gerust rond de 2,5% zetten. Dan rijden ze een stuk beter en zeker als je straks de alpen in gaat moet je hem gewoon wat rijker hebben staan. APK waarde is dacht ik zelfs max 3,5%.
Onze E21-jes mag je gerust rond de 2,5% zetten. Dan rijden ze een stuk beter en zeker als je straks de alpen in gaat moet je hem gewoon wat rijker hebben staan. APK waarde is dacht ik zelfs max 3,5%.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Natuurlijk Remy! Het zijn niet al te mooiti foto's. Donkere garage en een flitser..
Richard heeft een stukje uit de bodem van het luchtfilterhuis gehaald. Daarop de onderzijde van de luchtfilter die bij de DGV hoort gemonteerd en geseald met kit.
Thanks voor de tip Peter, ik geef het vrijdag door!
Richard heeft een stukje uit de bodem van het luchtfilterhuis gehaald. Daarop de onderzijde van de luchtfilter die bij de DGV hoort gemonteerd en geseald met kit.
Thanks voor de tip Peter, ik geef het vrijdag door!
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Thx voor de pics Casper! Komt de filter niet tegen de motorkapisolatie aan?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Nee, hij is wat ingedeukt en het past. Overigens niet de originele motorkapisolatie maar ik ga ervan uit dat dit niet uit maakt.
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Kleine update.
Afgelopen vrijdag is de sproeier iets opgerekt, het bokken is hierdoor enorm verminderd maar nog niet helemaal weg. Komende vrijdag wordt ie nog iets verder opgerekt waarmee het euvel hopelijk verholpen is..
Verder loopt het blokje wel heel mooi met die weber erop, dikke aanrader!
Afgelopen vrijdag is de sproeier iets opgerekt, het bokken is hierdoor enorm verminderd maar nog niet helemaal weg. Komende vrijdag wordt ie nog iets verder opgerekt waarmee het euvel hopelijk verholpen is..
Verder loopt het blokje wel heel mooi met die weber erop, dikke aanrader!
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Update II: Bokken is zo goed als weg, blokje loopt prachtig en lijkt echt wat meer power te hebben bovenin.
Ik had nog nooit van het oprekken van een sproeier gehoord maar het werk als een tierelier!
Ik had nog nooit van het oprekken van een sproeier gehoord maar het werk als een tierelier!
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Mooi mooi
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29194
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Ha! Super nieuws is dat, daar wordt je driving fun met sprongen groter van!
Regards/groeten, Jeroen
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
Absoluut! Kan eindelijk een beetje genieten onderweg Tot un toe was het vooral irritatie afgewisseld met vlagen liefde
Re: 1976 316 pierburg/solex DIDTA vervangen?
gooi dit er even tussendoor maar zou een Weber 32 dir 104 werken op mijn allegaatje , tis een uitvoering met handchoke