Mijn rempedaal is vrij hard, de eerste cm gaat nog maar nadien moet je best wel veel kracht gebruiken om te stoppen. De remmen zelf doen het op zich wel maar het vereist meer kracht dan normaal. Ik merk ook dat de motor soms afslaat bij hard remmen. Waarschijnlijk valse lucht.
Ik ben begonnen met het meten van het motorvacuüm aan het uitlaatspruitstuk. Daar haalde ik 0.55bar. Volgens het werkplaatshandboek heb je minimum 0.4bar nodig. De terugslagklep is ook nog ok, ik kan slecht langs 1 kant blazen richting het inlaatspruitstuk. De vacuümslangen zien er oud uit maar op zich lijken ze ook nog in orde te zijn aangezien ik aan de andere kant, waar de slang aansluit op de bekrachtiger ook 0.55bar vacuüm meet.
Dit weekend heb ik dus de rembekrachtiger gedemonteerd en eens van naderbij bekeken. Veel valt daar natuurlijk niet aan te zien maar hoe weet ik zeker of deze lek is? Ik heb een kleine testopstelling gemaakt met een vacuümmeter. Omdat ik geen vacuümpomp heb moest de stofzuiger maar even dienst doen

Klopt mijn redenering? Graag jullie ideeën meningen, feedback