Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Directe links: Kalender en verslagen 2024-2025 ; Verslagen eerdere evenementen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: Verslag toerrit Veluwe 28 april 2012

Post by Peter V. »

Uiteraard vanaf hier ook een dikke pluim voor de dag. Mooie tour en leuk om elkaar weer eens te spreken en zien.

Wij als moeilijke eters waren zelfs zeer verbaasd hoe lekker indiaas eten is. :thumbsup
Aangezien iedereen praat en weinig foto's zet hierbij een paar. :mrgreen:
Image

Image

Image

Image

Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Dank voor alle leuke reacties en de on going discussion over afstelling en optimalisatie van de BMW ///M motoren blijft ook een interessante (de discussie tijdens het diner). Maar idd Peter, tijd voor foto's!

Verzamelen bij het kasteel Cannenburch in Vaassen

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Operatie startmotor.... operatie geslaagd!

Image

De zware jongens bij elkaar: Peter V, Michel (Wondermike), Arnold D, Durk D, Koos (Uw Buurman), Sven (bmw328ie21), Gerwin (Thegs)

Image

Image

Image

Lennard valt op oudere vrouwen :lol:

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Mooie foto's Jeroen!!

Geeft een goede indruk van de dag lijkt mij.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Ruud
Upcoming E21 fanatic

Post by Ruud »

Voor mij de eerste meeting met de 323i en ook de eerste echte rit met de 323i. Dat is toch best spannend. Vroeg in de ochtend nog even de juiste spiegels opgedoken uit het archief en gemonteerd en een goede nooduitrusting van onderdeeltjes, tie raps, duck tape, slangklemmen en gereedschap gemaakt. Rond half tien begon de rit in de stromende Haagse regen. Gelukkig werd het snel droger. Net een kilometer of 50 maar eens even gestopt voor een kleine controle onder de motorkap: alles zag er nog netjes uit, afgezien van wat druppels olie aan de voorkant van de motor. Waarschijnlijk doet de krukaskering niet helemaal wat ie moet doen. Deze is wel vervangen bij de opbouw van de motor in 2005 maar daar lijkt iets niet goed te zijn gegaan.
De A12 was dicht dus de rit voerde via Amsterdam naar de A1 waar al een lekker stukje file stond. Ook zo'n eerste file is toch weer even spannend maar de temperatuur bleef prima onder controle. Bij Nunspeet de snelweg verlaten en vast een stukje binnendoor naar Vaassen. Gelukkig kwam ik al snel achter een stel trekkers terecht waardoor ik gedwongen werd het toerental onder controle te houden. Het blijft moeilijk om in zo'n auto niet even door te trekken. De hele dag ben ik onder de 4.000 rpm gebleven en na verse olie komende week wil ik dat wat gaan opvoeren.
Even na half twaalf arriveerde ik en zat iedereen al lekker aan de koffie. Daar had ik inmiddels ook wel trek in. Vervolgens een leuke kennismaking met een heel stel prachtige E21's en hun eigenaren. Sommige kende ik al van Lelystad een paar jaar geleden (waar ik toen nog met de stratos 318i was die nu bij een forumlid in Belgie woont) maar voor mij ook veel nieuwe gezichten bij bekende forumnamen.
Na de foto's en het overladen van de achterbak van Michel's diesel in die van mij (bedankt Michel!) en Jan, kon de rit beginnen. Ik eindigde achteraan de rij wat betekende dat er hier en daar flink doorgereden moest worden om bij te blijven. Vooral ook door een paar stoplichten die we tegen hadden maar dat ging probleemloos met de 323i. Die had het eigenlijk best naar z'n zin zo tussen alle andere soortgenoten ;)
De rit was prachtig en goed georganiseerd. Veel rust tussen het rijden door en voldoende tijd om te lunchen en banden te trappen. In Harderwijk heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de eerste foto's te maken van een bijna complete Henna tussen een witte en een grijze. Mooi rijtje daar op de parkeerplaats! Ik telde 5 setjes originele Alpina wielen naast elkaar.....hoezo zeldzaam?
Omdat ik 's avonds nog andere bezigheden had, moest ik het eten overslaan en reed ik rond half zes weer terug naar Den Haag. Nog even een keer gestopt om te tanken en een kleine check te doen en daarna met 3.500 rpm en 150 op de teller richting Den Haag. Overigens bleek die 150 op de teller helemaal geen echte 150 te zijn. Volgens de GPS is dat maar een kleine 140. Dat is toch wel een flinke afwijking maar ik kan me zo voorstellen dat dat niet ongewoon is voor een E21.
Rond zeven uur arriveerde ik weer bij het PeperPakhuis en reed ik de Henna met dik 400 kilometers extra op de teller weer de garage in. Eigenlijk onvoorstelbaar dat deze auto sinds 2004 stil heeft gestaan en na een flinke opknapbeurt verspreid over 8 jaar vervolgens gewoon probleemloos z'n eerste 400 kilometer aflegt. Als dat de voortekenen zijn voor de komende tijd, dan doe ik het ervoor! Ritjes als deze smaken naar meer!

Image
L1110679 by PeperPakhuis, on Flickr

Image
L1110685 by PeperPakhuis, on Flickr

Image
L1110691 by PeperPakhuis, on Flickr

Image
L1110698 by PeperPakhuis, on Flickr
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz

Post by pattam2009 »

Wat een mooie plaatjes :thumbsup , en dan heb ik het zeker niet alleen over de omgeving.
Als die van mij klaar is ben ik de eerste die zich aanmeld. :driving
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

U is welkom hoor!

Zat trouwens net nog de foto's te bekijken met een collega, wat opvalt is dat Sven z'n auto net iets uit de toon valt met foto's van de voorzijde. Met voor de rest nog alle chroom op de auto moeten die niertjes eigenlijk ook wel chroom zijn hoor Sven... maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Regards/groeten, Jeroen
Danny043
E21 Pro

Post by Danny043 »

Leuke foto's! Dat ziet eruit als een geslaagde bijeenkomst.
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
bmw328ie21
E21 VIP
E21 VIP

Post by bmw328ie21 »

Jeroen ik zal is kijken of ik een mooie nier op de kop kan tikken
dat zal idd anders staan dan zwart
ik heb deze zwart laten spuiten omdat de nier lelijk was.
bmw328ie21
E21 VIP
E21 VIP

Post by bmw328ie21 »

En Jeroen en tamara een groot compliment voor het organiseren van de veluwe rit
en het eten was ook super helemaal top :thumbsup
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Graag gedaan, en dan doen we gewoon nog een keer zoiets. Maar dan op z'n vroegst in 2014 hoor! Etentje kan natuurlijk eerder haha
Regards/groeten, Jeroen
Groentje_me
E21 VIP
E21 VIP

Post by Groentje_me »

Hallo allemaal,

Aleereerst wil ik Jeroen (en Tamara) bedanken voor de geslaagde dag! Verder wil ik iedereen bedanken voor de gastvrije ontvangst die ik (en mn vriendin) kregen bij onze eerste ontmoeting met de hechte e21 groep! 's ochtends leek het nog een verdrietige dag te worden door de vele regen die er hier viel, maar eenmaal gedoucht en aangekleed, klaar om in de auto te stappen knapte het weer ineens op en werd het droog. Ik heb een super dag gehad afgelopen zaterdag, en (op Michel na) een bijzonder leuke eerste ontmoeting met de groep. Ik had Michel één keer eerder gesproken en gezien toen ik een paar onderdelen op ging halen, maar het leek alsof ik iedereen al tijden kende, super zo'n ontvangst! Top dag gehad en ik heb nu al zin in de SM12!

Genoeg geluld, hier wat plaatjes:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Kleinigheidje hou je :(
Image

Image

Image

Image

Image

Groeten Jan

* Bij deze wil ik nog even mijn excuses aanbieden voor de dubbele doorgetrokken streep :rev (als ik geweten had dat het nog zo kort was naar van der Valk had ik het niet gedaan) Sorry jongens :oops:
Groeten Jan Groen

- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
Wilmo
E21 Mad

Post by Wilmo »

Jeetje, wat heb ik een unieke kont...
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Leuk om jou en je alleraardigste vriendin erbij te hebben. Wees maar zuinig op haar!
Bij deze wil ik nog even mijn excuses aanbieden voor de dubbele doorgetrokken streep
Maak je er niet druk om, jong en wild enzo.....
Geeft niks hoor, je mag volgende keer wel weer mee :thumbsup
Last edited by Wondermike on Thu May 03, 2012 7:02 pm, edited 1 time in total.
So many cars, so little time
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

@Wilmo, zonde van je kontje hoor!

Heee, een ouwe stinkdiesel :driving
Image
So many cars, so little time
Groentje_me
E21 VIP
E21 VIP

Post by Groentje_me »

Idd, een pluimende, rokende, stinkende en walmende diesel die notabene voor me reed, wat niet volgens de :read was. En nu mn hele (net opnieuwe gespoten) keienvanger zwart van de roet :protest

Maar je blijft mn vriend hoor Michel, want ik heb wel een kofferbak vol mooie onderdeeltjes :thnx

Groeten Jan
Groeten Jan Groen

- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
Post Reply