Page 1 of 8

Verslag Alpentoer 2010

Posted: Sun Jun 20, 2010 7:23 pm
by Jeroen
Ik zal alvast een beginnetje maken, uitgebreid verslag en foto's komen er vanzelf bij denk ik :wink:

Net terug kunnen we terugkijken op een geweldig festijn! Prachtig om met zo'n rijtje E21's op pad te zijn en vooral om te boenderen in de bergen. Ik kan het gecombineerde bezoek aan de Gavia en Stelvio passen het hoogtepunt noemen en hoogtepunten waren dat zeker, maar dan zou ik de rest van de trip tekort doen. Elke pas was weer een feest.

Maar het waren niet alleen de passen, ook het geweldige gezelschap dat het overdag al erg gezellig maakte, maar 's avonds beleefden we (elke keer nóg gezelliger) de dag nog eens opnieuw onder het genot van 1 of 2 biertjes :P

Ondanks dat we met onze oudjes op pad waren was het technisch malheur bijna niet noemenswaardig, of het moeten de remmetjes zijn die het wel knap zwaar te verduren hebben gehad haha! Wel erg leuk om te genieten van de klanken en capriolen van alle E21's en dan met name de auto's van Arnold en Gerrit.

Ik wil alle deelnemers nogmaals bedanken voor een geweldige tijd. Erg jammer dat Michel ons voortijdig moest verlaten, jullie veel sterkte gewenst. Voor nu wil ik afsluiten met een dikke pluim voor onze oude E21's die ons gewoon na een kleine week van mishandelingen zonder wanklank weer thuis hebben gebracht!

Posted: Sun Jun 20, 2010 8:08 pm
by Jeroen
Voorproefje vanaf de Grossglockner...

Image

Posted: Sun Jun 20, 2010 8:27 pm
by Wondermike
owwwww yeahhhhh FAP

Posted: Sun Jun 20, 2010 8:34 pm
by 323baur
Honney I'm home..
Foto's komen maar moeten wel even bewerkt worden.
Voor de rest;
Michel en Rokus, jullie zijn gemist.
Ik sluit me helemaal aan bij Jeroens warme woorden.

Ennuh had ik al gezegd dat ik meer powerrr nodig heb?
Iemand een eta blokje voor mij?

Posted: Sun Jun 20, 2010 8:57 pm
by Peter V.
Hoi,

Ook hier goed thuis gekomen. Al even de foto's bekeken en ik zou zo weer terugwillen.

@Michel, inderdaad veel sterkte toegewenst en we hebben je zeer zeker gemist.

Mijn Baur heeft de 6000 rpm :lol: aangeraakt maar wordt boven de 150 km/h wel wat onstabiel met dit onderstel/banden.
Allemaal bedankt voor de fantastische dagen want ik heb zeer genoten :lol: :launch

Posted: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm
by srtetsuya
Ben er vorig jaar zelf geweest.. moet super geweest zijn in de e21's!! ben benieuwd naar de foto's! :D

Posted: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm
by ac/dennis
Peter V. wrote: Mijn Baur heeft de 6000 rpm :lol: aangeraakt maar wordt boven de 150 km/h wel wat onstabiel met dit onderstel/banden.
Lekker bergje af Peter? :)

Ben benieuwd naar de fotos!

Posted: Sun Jun 20, 2010 9:33 pm
by 323baur
Owkee dan - hier is een eerste fotodump.
Eigenlijk random genomen, wel op volgorde.

Erg mooi gebouw - dito inhoud:
Image

En deze komt naar de sharknose meeting:
Image

Deze niet...
Image

This must be heaven:
Image

Iemand een blauwe baur kopen?:
Image

Zie ik daar nou roest? (ja echt, zat er op!!)
Image

Welke zal ik kiezen:
Image

Een zeer gelukkig mens:
Image

Woorden overbodig:
Image

Something is leaking:
Image

Mooi vies is niet lelijk:
Image

Woorden overbodig 2:
Image

As hard as you can...:
Image

ff afkoelen:
Image

Dat gaat niet vooruit:
Image

De foto van mijn gebroken remblok zal wel snel volgen....:
Image

Zijn ze niet lief voormekaar?
Image

Zelfs mijn vrouw begint het leuk te vinden:
Image

Posted: Sun Jun 20, 2010 9:54 pm
by Jeroen
Fraai werk, ga zo door! Zet een bijdrage mijnerzijds er morgen op!

Posted: Sun Jun 20, 2010 10:03 pm
by Peter V.
Alvast wat foto's van mij erbij dan.

@Dennis, Ik ben bijrijder geweest bij Gerrit dus mijn Baur heeft alleen van Breda naar Brussel gereden en terug. Op de terugweg moest ik even wat opwinding kwijt.

Ons aller M20 motortje.
Image

Maximaal genieten.
Image

KONTJES:
Image

Allerlei bochten wringen om een foto te maken.
Image

I NEED POWER
Image

Image

The Stelvio.
Image

Nog meer kontjes
Image

Image

In volle vaart.
Image

Posted: Sun Jun 20, 2010 11:05 pm
by Arnold D
Wij zijn ook thuis.

Mijn vader en ik hebben heel erg genoten van de geweldige vakantie en het gezelschap.
Lekker boenderen door de bergen zonder regels, het leek wel close racing. Genoten van ieder bocht en het geluid van de Hartge, dat pas na dag 3 want toen kwam Gerrit echt los.

Het benzine verbruik hebben we bijgehouden en moeten nog worden verwerkt.
Wel mis ik een aantal millimeters van mijn banden

Mijn vader heeft de laatste 100 KM gereden. Onverantwoord. Alle regels lapt ie aan z'n laars en de snelheidsmeter is stuk en staat vast op 250 KM/uur 8)

Laatste stuk in Duitsland nog op gereden met een Belgische witte Alpina B7 Bi turbo, we waren beiden blij verrast. En een kerel in een hele dikke mercedes die gebaarde wat de Alpina moest kosten :lol:


Foto's komen nog.

Posted: Sun Jun 20, 2010 11:20 pm
by Lars-Nord
Thanks for a wonderful tour. I am now with gerrit and try to change some photos. Still 5 days to go.

Posted: Mon Jun 21, 2010 8:04 am
by Thegs
Welkom terug heren, dat ziet er geweldig uit! Ik zit er nu al heel hard over te denken om volgende keer gewoon mee te gaan (Weber erop, 5-bak eronder, klein beetje verlagen nog :mrgreen: ).

Gerwin

Posted: Mon Jun 21, 2010 10:00 am
by 323baur
Thegs wrote:Welkom terug heren, dat ziet er geweldig uit! Ik zit er nu al heel hard over te denken om volgende keer gewoon mee te gaan (Weber erop, 5-bak eronder, klein beetje verlagen nog :mrgreen: ).

Gerwin
Don't forget the brakes!! They have a very hard time

Ik mocht ook mee!!!

Posted: Mon Jun 21, 2010 1:33 pm
by Durk D
Als oud BMW-rijder,700 LS, 1800 TI, BMW 316, 323 TI en 324D kon ik de uitnodiging van Arnold om een "toertochtje"door de Alpen te maken natuurlijk niet afslaan. De start was wel spannend , omdat ik het hele demontage- (tot op het laatste parkertje) en opbouwproces van de Alpina heb gevolgd. Voor mij vanzelfsprekend de vraag; zit alles weer op de goede plek, en blijft het daar gedurende de rit ook zitten. :?: Eerst even wat wennen aan de stoeltjes, maar al snel de zit gevonden, en kon de aan mij opgedragen taken uitvoeren;foto's,filmen en kaartlezen. Toen de bergen in zicht kwamen merkte ik een vreemde gloed in de ogen van de bestuurders. Het gevolg hiervan was, dat ik er achter kwam, dat ondanks de Recaro stoel, veiligheidsgordel, twee benen en twee handen deze uitrusting onvoldoende was om bij het ingaan en uitkomen van de bochten, redelijk op de zitplek te blijven. Ondanks dit heb ik onvoorstelbaar veel genoten van de "RIT", het landschap, maar bovenal van het gezelschap!! "Jongens" en vrouwen heel hartelijk bedankt!
Nog even een ritje in mijn eigen Chevrolet 2.5 liter 6 cilinder 24 kleppen automaat gemaakt. Nu weet ik ook hoe een ruiter zich voelt als deze overstapt van een volbloed Arabische hengst op een kameel!!!!!!
Hartelijke groeten:Durk