Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
Post Reply
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Arnold D »

Jeroen wrote:Even een belangrijke opmerking voor het plaatsen van foto's: op verzoek van meerdere deelnemers gaarne alleen foto's plaatsen waarbij geen kentekens zichtbaar zijn, of waar deze onherkenbaar zijn gemaakt. Zijn er kentekens in beeld zal het betreffende bericht worden verwijderd.
Hoe doen we het dan met de filmpjes ?


e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Jeroen »

Moeten met de filmpjes maar even kijken, anders eerst even voorbeschouwen en mogelijk de volledige versie alleen verspreiden onder de deelnemers. Wel zo netjes toch?
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Peter V. »

Leuke foto's mannen. Op de olieperikelen van Koos na een geslaagd weekend.

Jammer dat ik het heb moeten missen :(
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by 323baur »

EEh Arnold - brilletje kopen??
Mijn 7 is toch echt Bronzit.
De allermooiste kleur voor een dikke 7.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Arnold D »

Oh ja, dat is waar ook :oops:
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3568
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Arnold D »

Ik zal ook even een paar foto's posten en zie dat de camera de beste tijd gehad heeft.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Jeroen »

Zal ik ook het 'restje' even plaatsen dan...

Op het eindpunt van de zaterdagrit nog 1x allemaal op een rij...

Image

Image

Image

Bij het hotel, fraaie stek maar helaas niet voor herhaling vatbaar...

Image

Image

Image

Image

Verzamelpunt voor de zondagrit...

Image

Image

Image

Hier nam Raymond afscheid

Image

Stop bij de abdij van Orval

Image

Kon Gerwin z'n uitlaat nog even vastzetten

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Jeroen »

Overigens ook nog even een dikke veer voor Gerwin. Die heeft bewezen met een 320/6 op standaard onderstel, dito remmen en 13" wielen prima mee te kunnen komen met de 'snelle' (ahem) boys en dat vraagt best wat van mens en machine. Een beheerste rijstijl en dan evengoed... thumbs up!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by gerrit323 »

Jeroen wrote:Overigens ook nog even een dikke veer voor Gerwin. Die heeft bewezen met een 320/6 op standaard onderstel, dito remmen en 13" wielen prima mee te kunnen komen met de 'snelle' (ahem) boys en dat vraagt best wat van mens en machine. Een beheerste rijstijl en dan evengoed... thumbs up!

Dikke +1 :!:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by raymondw »

Het was ook voor ons als vreemde eend in de bijt een zeer geslaagd weekend. Het is erg leuk om gelijkgezinde mensen te treffen, en dan maakt het model/type gewoon niet uit. Vanmorgen was mijn hoofd leger dan na drie weken vakantie, dus dat zegt genoeg lijkt me. :mrgreen:

Vrijdag:

Omstreeks 16:30 zijn we uit Nijverdal weggereden. Het was in het dorp al gezellig druk vanwege de Hellendoorn Rally dus wegkomen was wat lastig met al die verkeersregelaars bij het service park in Rijssen. Ik had eigenlijk vier uur gepland voor de reis naar Laforet, maar daar zat ik echt naast. Een beginnersfout die mij niet had mogen overkomen, maar ja. In werkelijkheid hadden we ruim zes uur nodig en dat mag gezien de verkeerssituatie nog een wonder genoemd worden. Niet dat het nou zo’n drama was, maar wegwerkzaamheden en verkeersdrukte gaan niet samen en de rest is 1+1.

Dus tegen een uur of tien waren we in Laforet. Uiteraard eerst ingecheckt en kennis gemaakt met al die nieuwe gezichten. Met wat moeite kregen we ook nog eten, dus onze eerste ervaring met het hotel was eigenlijk best goed. De rest van de avond hebben we als groep gezellig staan na te praten en het werd nog behoorlijk laat.

Zaterdag:

Na een korte nachtrust stond ik omstreeks een uur of zeven al weer buiten. Eerst maar eens de gebruikelijke controles aan de auto uitvoeren en daarna ontbijten. Zo langzamerhand kwamen er wat meer mensen buiten en dan blijf je ook wat langer hangen totdat er vanuit de ontbijttafel toch echt vriendelijk werd gewenkt dat we moesten gaan eten.

Na het ontbijt zijn we in optocht naar het startpunt in Cugnon gereden. De navigatie van Jeroen toverde een heel leuk weggetje uit de hoge hoed van bits en byte. Dit was binnen mijn toertochten met de BMW’s de tweede keer dat ik op een gravelweg kwam met een van de M5’s. De andere keer was in September 2006 op de Colle delle Assietta, een uiterst riskante 36km lange kamweg tussen Susa en Sestiere in het noorden van Italie.

Gerrit die achter mij reed was zo verstandig om bij de gravelweg rechtsomkeert te maken waardoor hij met zijn volgelingen eerder in Cugnon aankwam. Daar waren inmiddels ook de andere deelnemers aangekomen zoals Han en Martijn die ik al een aantal jaren van diverse E34 M5 meetings ken. Dit keer waren zij met Han zijn prachtige 323i welke ik al een keer eerder tijdens de E34 M5 voorjaarsmeeting in 2008 mocht bewonderen. Ook maakte ik kennis met o.a Arnold en zijn prachtige Alpina B6.

Na de koffie met Croissant bij Hotel des Roches konden we beginnen aan de toertocht. Het tempo zat er van meet af aan behoorlijk in en ik moet toegeven dat ik er wat moeite mee had om in mijn rijritme te komen. Na de eerste stop ging dat veel beter en kon ik mijn E28 met de nieuwe motor echt goed testen. Na de uitstekend georganiseerde en uitgevoerde Lunch reden we richting de derde stop bij een Fiat verzamelaar waar we diverse schitterende klassiekers mochten aanschouwen. Onder het genot van het natje en het droogje dat door gastheer en gastvrouw was verzorgd bewonderden we o.a de schitterende Topolino, 500 en diverse andere auto’s die toen hun tijd ver vooruit waren. Vandaar uit reden wij door naar het eindpunt. Voor sommigen was dit het eindpunt, voor anderen waaronder ikzelf nog niet.

Het avondeten was weer een avontuur. Nadat alle bestellingen waren opgenomen presteerde de pizzeria het om vijf pizza’s niet te leveren. Dankzij Gerwin zijn doortastendheid werd dat ook gecorrigeerd, maar toch presteerden ze het om een pizza verkeerd te leveren.

Zondag:

Eigenlijk had ik de bedoeling om de toertocht op zondag ook te rijden. Deze zou op ruim een uur rijden van het hotel beginnen, maar het afhandelen van de rekening kostte nogal wat tijd waarbij Yvette weer eens echt chagrijnig toekeek. Als blikken konden doden. Uiteindelijk arriveerden wij omstreeks half twaalf bij het verzamelpunt in Straimont. Omdat ik mijn kinderen die dag ook nog even wilde zien heb ik mijn plannen gewijzigd en heb besloten de toerrit niet verder te rijden.

Na een korte omweg via Luxemburg , tja we blijven Ollanders zijn we via Bastogne (E25) naar Luik en Maastricht gereden. In Belgie schoot het lekker op, maar in NL was het weer typisch Hollands druk met filetjes bij Maastricht en Venray. Tegen 16:30 waren we weer in Nijverdal, maar alvorens de E28 weer in de loods te parkeren, eerst de modder van het stukje off road afgespoeld.

Ervaringen met mijn E28 M5:

Dit keer waren wij een vreemde eend in de bijt. En ondanks dat ik deze auto al ruim 9,5jaar in bezit heb, was dit de eerste echte toertocht welke ik met deze auto heb verreden. Ik ben er wel eens mee naar diverse meetings op de Nordschleife geweest, maar daarbij heb ik nooit echt de handling van de E28 M5 kunnen vergelijken met wat ik van mijn E34 M5 ken.

Bij aanvang van de rondrit had ik net 3000km op de nieuw gereviseerde motor gereden. Aangezien dat nog steeds de inrijfase betreft deed ik het voor een M vrij rustig aan; dat houdt in maximaal 75% van volgas en niet meer dan 5000toeren.

Na de rondrit wist ik dat de motor en de aandrijflijn eigenlijk prima in orde zijn. Alleen heeft ruim twee jaar stilstand wel zijn tol geëist van het onderstel. Bij het afremmen trilde de voortrein hevig tussen 100km/h en 70km/h. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de fusees dus dat wordt nieuwe draagarmen.

Olieverbruik was nihil; brandstof verbruik niet. Tijdens de toertocht heb ik 15,6ltr/100km gemeten. Niet wat je voor dagelijks gebruik wilt, maar bij dit soort quality kilometers mag het van mij ook wel het dubbele zijn.

Foto’s:

Inmiddels heb ik een selectie gemaakt van 39 foto’s die ik binnenkort zal tonen.

Een woord van dank:

Via deze weg wil ik een ieder bedanken voor de gezelligheid en de gastvrijheid waarmee wij werden ontvangen. Met name wil ik Jeroen, Tamara en Gerrit bedanken voor de uitstekende organisatie. Deze meeting is voor ons zeer zeker voor herhaling vatbaar. Tot een volgende keer.

Mvrgr,

Raymond
Carpe Diem, Raymond
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Jeroen »

Raymond,

Dank voor het fraaie verslag en helemaal voor de complimenten. Gezien jouw ervaring met het organiseren en rijden van toerritten tellen die complimenten dubbel!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by raymondw »

Een selectie van mijn foto's van dit weekeinde:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Raymond
Carpe Diem, Raymond
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by Jeroen »

Nice work, thanks! Lachen die net-dovende grootlicht units van Gerrit!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11758
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by 323baur »

Hmmm, dat smaakt naar meer...
Zag je trouwens dat achterwiel van Jeroen's 323ix.
Hoezo gecupt..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010

Post by gerrit323 »

Héél mooie foto bijdrage raymond ... TOP

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
Post Reply