Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, video P3

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
Alex1971
Upcoming E21 fanatic
Posts: 54
Joined: Fri Apr 11, 2008 12:58 pm

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Alex1971 »

het zijn ook niet echt de evenementen om lijnen te gaan rijden natuurlijk; betekent niet dat dit forum niet zijn best gedaan heeft dat alsnog te doen :) Voor wie t (nog) niet kent; www.vrijrijden.nl is een goeie optie daarvoor. Doorgaans wel drukke dagen met 'gemengd rijtalent' om het subtiel te zeggen.

De E12 is van een Belg; de jongen heeft dat ding samen met zijn vader afgelopen seizoen opgebouwd en ze rijden er nu mee. Echt een keurig ding, gaat redelijk goed van zijn plek maar klinkt in mijn ogen nog errug braaf. De E21 man ken ik niet, reed wel vrij nette ronden. Er reed ook nog een 2002 mee; die kwam helaas niet verder dan het achterveld.


E21
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Jeroen »

Kijk, zo weten we weer wat meer!

Er zijn tegenwoordig ontzettend veel organisaties die circuitdagen organiseren en ik zou daar idd kritisch naar kijken, ofwel: eens een dag van zo'n organisatie op een afstandje bekijken of op zoek gaan naar deelnemerservaringen. Nog afgezien van potentieel gevaarlijk gemengd rijtalent spelen ook andere factoren een rol. Wat voor publiek er mee doet geeft ook een idee hoe men de zaken technisch voor elkaar heeft, ook daar zie je toch met enige regelmaat mensen door hun remmen trappen omdat die nieuwe eindversterker helaas even belangrijker werd geacht dan verse remvloeistof. Let ook op of de betreffende organisatie voornamelijk gebruikt wordt door racers die hun testronden komen maken, da's toch wat anders dan mensen die voorzichtig kennis willen maken.

Ook de organisaties verschillen sterk als het gaat om een fatsoenlijke briefing, duidelijke regels en een strakke leiding om te voorkomen dat het een allegaartje wordt. Onder geel wordt gewoon niet ingehaald en een organisatie die dat toch toelaat of niet eens vlaggers inzet is wat mij betreft geen knip voor de neus waard, laat staan dat ik daar de veiligheid van mijn liefhebbersauto aan toevertrouw.

Natuurlijk zijn we allemaal ervaren en staan we heel dicht bij meneer Vettel, het is goed om ons ervan bewust te zijn dat de belangrijkste winst zeker niet in peekaas of schokdempers zit maar in balans en voertuigbeheersing, en daar valt altijd weer wat bij te leren. Organisaties die instructie verzorgen zijn dus ook altijd welkom. Tweemaal op zo'n dag even een paar rondes een instructeur mee doet meer dan 100 pk extra, maak daar als het even kan gebruik van.

Goede ervaringen heb ik iig met de dagen van de HARC en van Driving-Fun. Daar wordt onder een strakke en duidelijke begeleiding met respect voor andermans materiaal gereden. Ben je bereid wat meer risico te namen dan is daar een heel leger aan organisaties waar je je rondes kunt maken, zowel op Zandvoort, Assen of Zolder en een enkele uitstap naar mijn favoriete circuit Spa (maar Spa is ook wel duurder). Tot slot: ben je nog niet heel ervaren zou ik deze circuits zeker prefereren boven bijv een Nordschleife a. omdat de baan dusdanig lang is dat je veeeel ronden moet maken voordat je de baan kent b. omdat de speelruimte zeer beperkt is (uitloopstroken, ruimte naast de baan etc) c. omdat de condities nat/droog sterk kunnen wisselen tijdens één rondje en d. omdat je nul zicht hebt op het niveau van de deelnemers en daar ook geen noemenswaardig toezicht op is.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by gerrit323 »

Wat Jeroen zegt .. kies voor een degelijke organisatie .. ikzelf heb altijd trackdays gereden georganiseerd door ERAN racing.

Voor de mensen die circuit Zolder of circuit Francorchamps willen ontdekken zijn zij echt wel aan te raden hier in Belgie :thumbsup

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
Alex1971
Upcoming E21 fanatic
Posts: 54
Joined: Fri Apr 11, 2008 12:58 pm

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Alex1971 »

even @ jeroen; der HARC is ook wel een van mijn favorieten, maar doen die ook dagen voor straatauto's dan? Ik zit inmiddels zo ver in de rees-otoos dat ik daar eigenlijk geen zicht meer op heb. Voor allerhande racers is de HARC erg gaaf maar ook de dagen van de Vijverberg trofee. Die laatste is alleen al leuk vanwege de behoorlijk dikke wagens die er komen :)
E21
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Jeroen »

Ja hoor, al wordt het programma altijd vastgesteld op basis van het aantal aanmeldingen, maar zie ook http://www.harc.nl/?id=54

Ik heb waarschijnlijk zelf al teveel gezien en gedaan om het van de Vijverberg Trofee warm te krijgen, maar er zijn niet-alledaagse auto's bij idd
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
lennardkvw
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by lennardkvw »

De 'BASTOS' BMW op de foto's van het evenement is van een (de) goede kennis van me!

Het is de originele Juma-BMW 530i waarmee Joosen, Andruet en Vermeersch in 1981 deelnamen aan de 24 uur van Spa-Francorchamps (Zie http://www.lm-eng.nl
voor meer info). Hij heeft hem geheel gereviseerd om als racend museumstuk te kunnen dienen. Voor de liefhebber: hij is te koop!
Image
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Jeroen »

Lachen! Had niet verwacht dat het de originele auto was, misschien is 'ie net te goed gerestaureerd haha! Wel leuk, maar ook jammer dattie nu weer weg gaat, nog niet zo lang klaar denk ik? Nieuw project in de planning?
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
lennardkvw
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by lennardkvw »

Dit project was grotendeels 'zakelijk'. Maar het hobby gedeelte speelde ook een aardige rol geloof ik :). Hij heeft er 5/6 races lekker mee gereden. Helaas heeft hij hem door kleine lullige dingetjes niet echt goed kunnen promoten op de baan, maar dat maakt de staat van de auto allemaal weer goed!
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nationaal Oldtimer Festival 2011 - verslag, foto's, vide

Post by Jeroen »

Lennard, weet jij of we de auto dit jaar weer gaan zien op Zandvoort met de Historic Grand Prix of het Nationaal Oldtimer Festival?
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply