Bezoeksverslag Youngtimer Event 2012 in Ulft

Directe links: Kalender en verslagen 2024-2025 ; Verslagen eerdere evenementen
Post Reply
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Bezoeksverslag Youngtimer Event 2012 in Ulft

Post by 323baur »

Wel nu, omdat ik zeer benieuwd was naar deze meeting in het algemeen en vooral ook in de (schitterende!!) lokatie in het bijzonder vanmiddag maar eens in de oude 7 gestapt om samen met zoon Bas hier eens te kijken.

Allereerst mijn dikke complimenten aan de organisatie, zeker voor een eerste keer zeer goed en gedegen georganiseerd.
De lokatie is echt heel gaaf, maar wel heel erg groot. Daardoor ook wat onoverzichtelijk en te verspreid.
Vooral ín de loods (De SSP hal) is het goed toeven. Een erg mooie oude fabrieks hal waar de historie vanaf druipt.
Hier kan je mooie foto's maken! Het weer was prachtig (hoop hoop..) en er was voldoende te zien.
Dit zou een erg mooie lokatie kunnen zijn voor een toekomstige SM, al heb ik werkelijk geen idee van de tarieven...
...en daarop komend..een paar forse kanttekeningen en bemerkingen:

Hoewel ik pas rond een uur of 13 er was (terrein open vanaf 10u) vond ik het ronduit rustig. Veel te rustig.
Mede door de grootte van het terrein had je alle ruimte om eea te bekijken. Maar ik denk dat de organisatie hier met een forse kater komt te zitten, dit kan nooit uit..
Het is echt lastig schatten maar ik denk dat er 500-600 auto's op het terrein stonden. Met misschien een 1000 bezoekers erbij - en dat lijkt me echt hoog geschat) valt zo'n brede meeting eigenlijk een beetje veel tegen. Ik hoop oprecht dat ik er faliekant naast zit..
Ik denk dat door de decentrale ligging, de toegangsprijs (!!) en ook de zeer brede doelgroep: youngtimer in het algemeen er een te vaag beeld is ontstaan.
Als ik bedenk hoeveel mensen we bij een SM bijelkaar krijgen- specifiek van/voor BMW denk ik het gelijk aan mijn kant te hebben, maar ik ruil hem echt graag in voor een betere.

Wat dan wel leuk is aan de hele brede opzet: je ziet nog eens youngtimers die echt in jaren niet meer gezien hebt...
En omdat iedereen tegenwoordig van de plaatjes is:

Gelijk een eerste treffer, op het algemene parkeer veld:
Image

En vlak daarbij een te koop staande e23 735 - nette auto, Op zich terecht geprijsd op 8500,- al gaat niemand dat nu betalen - handel is zo dood als een pier..
Image

He, een bekende:
Image

En nog eentje; beetje rommelig interieur, maar verder een hele nette verschijning, is deze niet van Martin?? :
Image

En waarom komen er zo weinig Duitsers naar NL meetings...wel nu dit is een van de redenenen..smaak;
Image

Speciaal voor Jeroen de meest spannende RWD:
(stiekum vind ik zo lelijk dat ze weer mooi worden..)
Image

Een bosje e30 cabrio's met daarbij een wel heel zeldzame verschijning, de uiterst betrouwbare en nimmer roestende 5 deurs Gamma :mrgreen:
Ik denk dat dit de laatste was:
Image

Een eerste blik in de SSP hal;
Image

En om dat het kan een 2e:
Image

Te koop bij German Classics, de beste man geadviseerd om vooral volgende week naar de SM te komen - gaattie doen!;
Image

Een echt mooie en originele 635csi, niet mals geprijsd met 18,5k..
Maar eerlijk is eerlijk, ga ze maar zoeken - al staat deze er nog wel even denk ik:
Image

En nog een bekende (Dit waren volgens mij alle e21's)
Image

Er stonden maar liefst 3 (!!) van deze wan producten op deze meeting. Dat is ongelofelijk, want slechtere auto's zijn niet gemaakt geloof ik.
Een van de grotere Franse floppies, kom d'r maar in met Merk en Type :boogie
Image

Speciaal voor Wm een alternatief voor een oliehok. Ik heb ooit eens 2 weken zo'n ding gehad - eerlijk is eerlijk, fijne auto..
Image
Image

Lelijk...absoluut :bag en toch heeft het iets;
Image

keijk nah, dat dit blijft drijven mag een wereld wonder genoemd worden..daar heeft iemand heel veel uurtjes in zitten die er echt nooooit meer uitkomen;
Image

En dan deze boot op wielen, met laten we zeggen, steriotype autoverkopers er in..
Image

En weer terug op de algemene - overloop& bezoekers parkeerplaats - zie de leegte en de mogelijkheden..
Image

Image

Tot slot: ik heb echt een leuke middag gehad waarin ik mijn kop even leeg heb kunnen lopen, leuke dingen gezien, maar voor het totaal (parkeren 4,= 2x bezoekerskaart a 10,- en een beetje friet met drinken ook iets van 10,-) echt te duur en te dun..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
RJ
E21 VIP
E21 VIP

Re: Bezoeksverslag Youngtimer event in Ulft

Post by RJ »

Ite, schaam je! Die eerste E21 is ook een bekende :wink: :D klik

Verder ben ik het met je eens: best goed opgezet evenement met een groot (te?) terrein. Mooie locatie met die oude fabrieksgebouwen (deed me ook denken aan de Westergasfabriek in Amsterdam), waar de komende jaren nog het nodige aan gesleuteld wordt. Zo komt er ook bijvoorbeeld nog een museum, zodat men goed kan zien wat men er vroeger maakte.

Wat mij persoonlijk naar dit evenement trok, is om veel verschillende auto's uit de jaren 70, 80 en 90 te zien (voor de verandering eens niet alleen maar BMW's (blijft natuurlijk favoriet :D)) En gelukkig heb ik er ook een paar kunnen zien die eigenlijk niet meer in het huidige straatbeeld voorkomen.
Alleen had ik er meer verwacht... als je de website mag geloven, krijg je het idee dat je het niet redt om binnen een paar uur over het terrein te lopen... maar dat was dus anders.

Ook ik vond het niet erg druk, maar het aantal mensen dat er was, was wel goed verspreidt.
Kosten vond ik aan de ene kant nog wel meevallen, maar omdat ik meer verwacht had, vond ik dit achteraf toch wel wat duur, maar goed, wie weet hebben zich een aantal partijen zich niet aan afspraken gehouden en zijn deze niet komen opdagen.

Al met al: geen spijt ervan gehad, het was lekker weer en de E21 heeft ook nog een lekker stukje kunnen rijden (was lang geleden...)

groeten, Roel
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Hey Ite,

Dank je voor je uitvoerig verslag. Ik heb een paar maand geleden in Youngtimer Magazine over dit evenement gelezen, maar eigenlijk nooit serieus overwogen om er naar toe te gaan. De doelgroep is niet alleen de bestaande youngtimer eigenaar, maar ook diegene die dat wil worden. En deze laatste groep kijkt vooralsnog de kat uit de boom vanwege de economische onzekerheid. Blijft over de bestaande youngtimer eigenaar en liefhebber. Die heeft i.d.r geen brede oriëntatie meer nodig en kiest meer de meetings die aanvullend zijn op het merk/type wat zij rijdt. Daarom geeft ik bij mijn agenda-bepaling de voorkeur aan meetings zoals Sharknose en Marum. Die voegen ten aanzien van mijn auto's wat toe aan de beleving en dat is naar mijn inschatting in Ulft niet het geval.

Dus je hebt Erik Schulp eveneens ontmoet. Leuk da je hem hebt overgehaald om volgende week naar de sharknose meeting te komen.

Mvrgr

Raymond
Carpe Diem, Raymond
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Dank voor het uitgebreide verslag en een +1 voor wat betreft jullie bevindingen. Verkeerde tijd wellicht, maar ik denk dat de promotie ook wel beter heeft gekund. Dat is eigenlijk wel een must als je zoiets breed neer wilt zetten.
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Ik denk dat dit financieel echt heel erg pijn gaat doen!
Met zulke bezoekersaantallen gaan standhouders met een aantal auto's echt niet blij worden, laat staan terugkomen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot

Post by Manitoba »

Ben ook even wezen kijken, en stapte na afloop met exact hetzelfde gevoel in de auto. Op zich leuk, mooie locatie (understatement!), maar (veel) te duur en te dun. Heb me ook, in m'n oriëntatie naar een E21 niet zo goed vermaakt als gehoopt :loll

Image

Dit is volgens mij een Talbot Tagora. Die heb ik meerdere gezien, maar niet in die kleur. Daarom twijfel ik...

Greetz,
Walter.

BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Je hebt de koelkast hoor :boogie
e-einundzwanzig
E21 Pro
My E21(s): '82 318i manual

Post by e-einundzwanzig »

die auto was idd van mij... het interieur is idd rommelig (2 verschillende stoelen) de stiksels van de bestuurdersstoel moet opnieuw genaaid worden dus daarom heb ik er even een andere ingezet.

er was nog een zypressengroene e21 aanwezig (volgens mij heeft Jeroen Megens die te koop staan, ook eigenaar van de rode B6 replica die een tijdje op marktplaats stond)

Ik denk dat zo'n terrein/hal afhuren met de daarbij behorende catering heel duur gaat worden. de entree was er ook na dus de bezoekersaantallen vielen tegen. verder was het opzich wel gezellig, al had ik meer onderdelenkraampjes verwacht.

de jongens van de e30fansite waren ook aanwezig daar stonden nog best nette e30's tussen, veelal met weinig km's
Image

er waren ook 3 of 4 e30 M3 ook een cabrio! één m3 moest 27.000 euro kosten
er stonden zelfs 190's 2.3 evo's binnen die 37.000 euro moesten kosten :roll:

dubbele gevoelens al met al.

Martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
e-einundzwanzig
E21 Pro

19 mei is de tweede editie! nog mensen interesse om een kijkje te nemen?

http://youngtimerevent.com/

Image
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
martin318
Upcoming E21 fanatic
My E21(s): E30 316 1986 Wit.
E30 316 1991 Silver.

Post by martin318 »

Hmm die mag wel op de kalender :)
Hopen dat ik dan vrij heb....
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

leuk verslag,Ite!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
e-einundzwanzig
E21 Pro

Youngtimer event in Ulft 19 MEI!!!!!!!

uwbuurman wrote:leuk verslag,Ite!
't is wel het verslag van vorig jaar hé? 19 mei is er weer een nieuwe editie ;)
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

In verband met een feestje op 18 mei vrees ik dat 19 mei lastig wordt, maar ik noteer 'm iig wel.
Regards/groeten, Jeroen
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip

Post by Smartie »

Nog mensen die heen gaan, eventueel met een ander koekblik ?

Wij gaan met een '87 Ford Thunderbird...
En miss een frans gebakje :screwy
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Ik ga proberen er zo middag te zijn. Wordt dan mooi weer volgens piet p.
Post Reply