Tulpenrallye 2013: start za 4 mei 2013 in Noordwijk

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Tulpenrallye 2013: start za 4 mei 2013 in Noordwijk

Post by Jeroen »

De afgelopen jaren is de Tulpenrallye meer en meer een internationaal evenement geworden, maar gelukkig doet men nog genoeg om 't in NL ook aantrekkelijk te houden. Op zaterdag 4 mei 2013 vindt aan de Koningin Wilhelmina Boulevard de officiële start plaats. Met de deelnemers aan het internationale evenement, maar ook met een keur aan Nederlanders die puur aan de rallysprint deelnemen. Zo vinden we daar onder andere Bert van den Dool, Ton Roks, Renger Guliker en last but not least onze eigen Walter in zijn 323i! Als het weer ook maar enigszins meezit ben ik van de partij.

De rallysprint start om 11.00 aan de Koningin Wilhelmina Boulevard in Noordwijk, de finish is vanaf 15.00 op de parkeerplaats van het naastgelegen hotel Huis ter Duin.

Image


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Tulpenrallye 2013: start za 4 mei 2013 in Noordwijk

Post by Jeroen »

Helaas Walter misgelopen, maar wel wat leuke platen geschoten op deze zonovergoten dag!

De start bij Huis ter Duin in Noordwijk

Image

Image

Image

Image

Image

De rallysprint op de Noordwijkse boulevard

Image

Image

Image

Image

Roelof Hemmen en Frits Wester voor RTL Nederland en Stichting KiKa

Image

Image

Image

Rondrit door de bollenstreek

Image

Verderop op de dag moesten de deelnemers twee rondjes op de drafbaan van Duindigt doen

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

We hebben er echt een ongedwongen dagje uit van gemaakt inclusief bezoek aan wat bollenvelden, een polowedstrijd gezien en Tamara was helemaal verliefd op een Border Collie. Later nog wel een paar fotootjes!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Tulpenrallye 2013: start za 4 mei 2013 in Noordwijk

Post by 323baur »

Die blauwe xk is de zoon van mijn werkgever. Die heeft er en stuk of veel staan..

Ooit komt de dag dat ik een keer mee rijd
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Tulpenrallye 2013: start za 4 mei 2013 in Noordwijk

Post by Jeroen »

Over toeval gesproken met die paar auto's die ik op de foto heb gezet. Plaat is retescherp, kun je 'm vast wel blij mee maken...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Tulpenrallye 2013: start za 4 mei 2013 in Noordwijk

Post by Manitoba »

Mijn werkgever is al een aantal jaar (media-)partner van de Tulpenrallye. Wij zetten ieder jaar 2 van onze bekende gezichten in die met een beschikbaar gestelde auto de hele Tulpenrallye rijden (in de Tourklasse, als ik me niet vergis). Daarmee zamelen we geld in namens RTL voor KiKa. Dit jaar waren dat, net als vorig jaar, Frits Wester en Roelof Hemmen. Daarnaast gaan er vanuit ons cameraploegen mee die voor diverse platforms dagelijks verslag maken van de Tulpenrallye. Vanaf volgende week wordt dat uitgezonden bij RTL-Z en daarna nog regelmatig herhaald in de caroussel van RTL-Z.

Vanuit dat partnership nemen wij ook jaarlijks deel aan de Partnerrallye. Die is, afhankelijk van of de start of de finish van de Tulpenrallye in Noordwijk is, op de laatste of de eerste dag van de echte Tulpenrallye. De rijders van de Partnerrallye rijden dan (grotendeels) dezelfde route als de "echte" Tulpenrallye'ers, inclusief sprint op de Boulevard van Noordwijk en finish op het bordes van Huis ter Duin. Vanuit RTL gebruiken we dit evenement als een relatie-event; per auto rijdt er 1 RTL' er met een gewaardeerde relatie die dan samen een team vormen. Meestal rijden deze mensen met gehuurde klassieke rally-auto's. Gelukkig zijn de toelatingseisen daarvan aanzienlijk minder streng dan die van de echte Tulpenrallye, dus zodoende mocht ik, nadat ik de afgelopen jaren ook met een gehuurde auto de Partnerrallye heb gereden, nu m'n eigen BMW'tje "aan de start laten verschijnen". :banana

Vorige week vrijdag meldde ik me dus keurig met de BMW bij Huis ter Duin. De overige 6 gehuurde auto's van RTL stonden aan de achterzijde op het grasveld van Huis ter Duin, aan de strandzijde. Daar mocht ik m'n auto mooi naast parkeren:

Image

Welkomstdrankje voor alle Partner-rijders en daarna diner en rijdersbriefing door Frank Pauli, al tig jaar 1 van de routeplanners van de Tulpenrallye en een zeer sympathieke man. Daarna nog een klein afzakkertje in de bar en dan naar de hotelkamer. Ontbijt op zaterdag om half 8, start Partnerrallye vanaf 08:30 uur. Mijn navigator Oscar en ik (goede vriend van me die zijn eigen reclamebureau heeft waar ik veel mee samenwerk) hadden startnummer 326, dus we mochten pas om 09:27 starten. Oscar was er vorig jaar ook bij en bleek ondanks zijn 0,0 navigatie-ervaring een briljant en talentvol navigator. Bij de briefing kreeg hij het weer even benauwd, want het is allemaal best ingewikkeld. Delen zijn relatief eenvoudig bol-pijl, maar veel moeilijker stukken zijn echt puzzelen voor gevorderden op de kaart. En dat heeft hij ook dit jaar weer heel goed gedaan. Het was dan ook vooral aan mij als driver te wijten dat we hier en daar net een controle-lettertje teveel gemist hadden om echt in de punten te rijden, maar qua tijdsschema zaten we perfect. Einde dag precies op de juiste minuut gefinisht bij Huis ter Duin.

Dan het BMW'tje: auto heeft het echt fantastisch gedaan, ondanks de bekende breuk ergens in de motorkabelboom. Klein hic-upje: de vrijdagavond moesten de auto's een paar meter naar voren, van het grasveld af wat 's nachts gesproeid zou worden. Ik wil de auto starten, draai de sleutel om en... helemaal niks, noppes, 0,0, nada. Kap open:

Image

Kon helemaal niks vinden. Leek alsof de startmotor gewoon bleef hangen, hoewel ik die ook niet hoorde tikken bij het draaien van de sleutel. 1 van de jongens van de Technische Dienst die alle rijders de hele rallye lang tot dienst zijn, kwam even helpen. Bleek het massaslot op de minpool van de accu net iets teveel richting standje "op slot" te staan. Probleem opgelost, starten en lopen.

Nog een paar plaatjes van hoe de auto er bij stond, met zee en ondergaande zon op de achtergrond:

Image

Image

Image

Image

Image

De volgende ochtend vanuit mijn hotelkamer op de 8e verdieping was dit een deel van mijn uitzicht:

Image

Lekkâh!

Aangezien het rijden en navigeren best wel serious business is, heb ik overdag niet veel foto's gemaakt, 's avonds bij Huis ter Duin nog wel een paar mooie snoetjes op de plaat gezet:

Image

Image

Image

Image

Ondanks de magere eindkwalificatie was het echt te gek om er weer bij te mogen zijn. Ik vind dit echt 1 van de mooiste historische auto-evenementen. De Tulpenrallye staat, net als de Mille Miglia, erg hoog op m'n lijstje om een keer helemaal mee te rijden. Blijft nog even bij dromen, want m'n huidige trots op wielen is niet oud genoeg en m'n bankrekening niet dik genoeg :loll

Maar bij de Partnerrallye van de Tulpenrallye 2014 hoop ik dat mijn 323i weer acte de presence mag geven!

Greetz,
Walter.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Tulpenrallye 2013: start za 4 mei 2013 in Noordwijk

Post by Peter V. »

Lijkt me een machtige ervaring inderdaad.

Het is in ieder geval genieten geweest. Volgende keer heb je in ieder geval geen breuk meer in de kabelboom.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Tulpenrallye 2013: start za 4 mei 2013 in Noordwijk

Post by uwbuurman »

leuk man!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Tulpenrallye 2013: start za 4 mei 2013 in Noordwijk

Post by Jeroen »

Leuk verslag en leuke platen zo, thanks!
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply