Reactietopic Sharknosemeeting 2015
-
- E21 VIP
- Posts: 211
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Het was weer een geslaagde goed georganiseerde meeting.
Er was ook veel interesse in onderdelen, de meeting krijgt elk jaar weer meer bezoekers lijkt het wel.
Er was ook veel interesse in onderdelen, de meeting krijgt elk jaar weer meer bezoekers lijkt het wel.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Was weer prima geregeld, goed gedaan organisatie!
Tevens goed om te zien dat ondanks slecht weer verwachtingen er zoveel auto's en bezoekers komen.
Wij hebben ons vermaakt.
Tevens goed om te zien dat ondanks slecht weer verwachtingen er zoveel auto's en bezoekers komen.
Wij hebben ons vermaakt.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Wat een mooie dag was het weer! Complimenten aan de organisatie, bezoekers en natuurlijk de BMW-rijders voor het neerzetten van zo'n prachtig mooie collectie aan voertuigen.
Wát een geweldige auto's stonden er tussen. Mooi ook om als jurylid en sponsor deel uit te maken van de Show 'n Shine contest, samen met Ivo Christov, Jeremy Vos en Raymond Woertman. Het ene voertuig was nog mooier dan de andere, elke keer vielen we weer in verbazing en was het nog lastig om de categoriewinnaars te kiezen.
Helaas zelf weinig(lees: geen) foto's gemaakt. Maar die vind ik ongetwijfeld genoeg op het interweb!
Wát een geweldige auto's stonden er tussen. Mooi ook om als jurylid en sponsor deel uit te maken van de Show 'n Shine contest, samen met Ivo Christov, Jeremy Vos en Raymond Woertman. Het ene voertuig was nog mooier dan de andere, elke keer vielen we weer in verbazing en was het nog lastig om de categoriewinnaars te kiezen.
Helaas zelf weinig(lees: geen) foto's gemaakt. Maar die vind ik ongetwijfeld genoeg op het interweb!
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
-
- E21 VIP
- Posts: 972
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Zeer gave dag gehad! Organisatie bedankt, tot volgend jaar;)
Gr. Jan
Gr. Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Ik heb in een kleinere setting al een wat uitgebreidere samenvatting gedeeld; die is inhoudelijk te diepgaand om zomaar te delen, maar het was een topdag waarbij ik veel mensen (zowel bekenden en onbekenden) heb gesproken. V.w.b. mij rol in de jury van de 'show-and shine contest' sluit ik me helemaal bij Jurre aan. De samenwerking met Ivo, Jeremy en Jurre verliep top. Ondanks dat we een ieder een eigen aandachtsgebied hadden trokken we als team op en lieten ruimte voor discussie. Het was daarom uiteindelijk niet gemakkelijk om een winnaar te kiezen. Uiteindelijk ging het per categorie om kleine details die het beeld bepaalden; de ene zal niet zo verrast zijn dan de andere, maar overall denk ik dat we met elkaar terechte winnaars hebben aangewezen. Daarbij wil ik wel aanmerken dat de afkadering tot de mensen die de flyer achter de voorruit hadden geplaatst enorm geholpen heeft, want er zaten echte snoepjes tussen.
- De rode E21 316i was echt een snoepje; nee, niet de beste en de mooiste, maar wel zo puur en op een zo mooie wijze oud geworden dat deze v.w.b. de orginaliteit de voorkeur genoot boven de vele gerestaureerde auto's.
- De turquoise-groene E9 was weliswaar niet origineel, maar i.c.m. de kwaliteit van de restauratie en spuitwerk waren alle modificaties zo smaakvol (bijna zonder uitzondering allemaal originele CSL delen) doorgevoerd dat deze ons inziens de prijs voor de best gemodificeerde auto verdient heeft.
- De bruin-bronze E21 met driedelige BBS velgen en het hart daarvan in met de carrosserie matchende kleur, was niet alleen de meest smaakvolle van de deelnemende extreme auto's, maar de kwlaiteit van het lakwerk en het smaakvolle interieur stak boven de rest uit.
- De witte E20 Alpina stak met kop en schouders boven de rest uit. het kostte enige discussie voor de categorie, want in die tijd was Alpina geen autofabrikant, dus origineel is de auto niet, maar wel hele goed gemodificeerd, maar ja dat kan ook niet anders voor een Alpina. Hetzelfde gold eigenlijk ook voor de E12 B8. Ook hier waren het de details die het verschil maakten.
Persoonlijk was voor mij de hele vroege 1974 E12 525 met 3.0 Motorsport conversie het absolute snoepje van de dag. Nee, het was niet moeders mooiste, maar het betrof wel een van de allereerste auto's die door Motorsport gmbh zijn geleverd; dit was de voorloper van de Zuid Afrikaanse E12 M530LE van 1976 (o.i.d). Destijds maakte Motorsport gmbh nog niet op zich zelf staande modellen, de E12 M535i was de eerste, maar als er. 'kraftkur' op het koopcontract stond kreeg de klant een 3.0 motor met bijbehorende aanpassingen. Deze optie was destijds slechts beschikbaar voor de happy few (erkende klanten, VIP's en topmanagers van BMW zelf) waardoor de prod. aantallen altijd zeer laag zijn gebleven en het aantal 'survivors' zelfs nog veel lager is. Historisch gezien was dit de meest waardevolle en belangrijkste auto van de gehele Sharknose.
Ook spectaculair en dat is iets wat de organisatie eigenlijk vast moet houden is de verm. meetbank. Ik heb geen moment gezien dat deze niet draaide, soms met knallende effecten. Ik heb er een aantal bijgewoond en ondanks dat ik vragen heb bij de absolute getallen die eruit zijn gekomen gaf het de eigenaren wel ene hele goede indicatieve meting. Zelf vond ik het risico voor mijn auto te hoog, ik kies dan liever de gecontroleerde omgeving van de MAHA MSR500 van bijv. Kleinjan bij mij in het dorp. Maar het was een aandachtstrekker van jewelste.
Verder heb ik ondanks enige vertwijfeling nog een aantal (5) modelautootjes gescoord. De vertwijfeling kwam doordat ik deze collectie eerder gezien heb en daardoor weet waar ze vandaan kwamen en het ongelooflijk vindt dat dit zomaar uit elkaar wordt getrokken; er zaten absolute juweeltjes bij, sommigen hadden raakvlakken met mijn eigen auto's en als ik ze niet meenam, nam een ander ze wel mee.
Last but not least, topdag, veel mooie auto's gezien en veel leuke foto's geschoten. Deze kun je hier vinden. Rest mij nog de organisatie te bedanken, ook voor de eer om deel te mogen nemen aan de jury.
- De rode E21 316i was echt een snoepje; nee, niet de beste en de mooiste, maar wel zo puur en op een zo mooie wijze oud geworden dat deze v.w.b. de orginaliteit de voorkeur genoot boven de vele gerestaureerde auto's.
- De turquoise-groene E9 was weliswaar niet origineel, maar i.c.m. de kwaliteit van de restauratie en spuitwerk waren alle modificaties zo smaakvol (bijna zonder uitzondering allemaal originele CSL delen) doorgevoerd dat deze ons inziens de prijs voor de best gemodificeerde auto verdient heeft.
- De bruin-bronze E21 met driedelige BBS velgen en het hart daarvan in met de carrosserie matchende kleur, was niet alleen de meest smaakvolle van de deelnemende extreme auto's, maar de kwlaiteit van het lakwerk en het smaakvolle interieur stak boven de rest uit.
- De witte E20 Alpina stak met kop en schouders boven de rest uit. het kostte enige discussie voor de categorie, want in die tijd was Alpina geen autofabrikant, dus origineel is de auto niet, maar wel hele goed gemodificeerd, maar ja dat kan ook niet anders voor een Alpina. Hetzelfde gold eigenlijk ook voor de E12 B8. Ook hier waren het de details die het verschil maakten.
Persoonlijk was voor mij de hele vroege 1974 E12 525 met 3.0 Motorsport conversie het absolute snoepje van de dag. Nee, het was niet moeders mooiste, maar het betrof wel een van de allereerste auto's die door Motorsport gmbh zijn geleverd; dit was de voorloper van de Zuid Afrikaanse E12 M530LE van 1976 (o.i.d). Destijds maakte Motorsport gmbh nog niet op zich zelf staande modellen, de E12 M535i was de eerste, maar als er. 'kraftkur' op het koopcontract stond kreeg de klant een 3.0 motor met bijbehorende aanpassingen. Deze optie was destijds slechts beschikbaar voor de happy few (erkende klanten, VIP's en topmanagers van BMW zelf) waardoor de prod. aantallen altijd zeer laag zijn gebleven en het aantal 'survivors' zelfs nog veel lager is. Historisch gezien was dit de meest waardevolle en belangrijkste auto van de gehele Sharknose.
Ook spectaculair en dat is iets wat de organisatie eigenlijk vast moet houden is de verm. meetbank. Ik heb geen moment gezien dat deze niet draaide, soms met knallende effecten. Ik heb er een aantal bijgewoond en ondanks dat ik vragen heb bij de absolute getallen die eruit zijn gekomen gaf het de eigenaren wel ene hele goede indicatieve meting. Zelf vond ik het risico voor mijn auto te hoog, ik kies dan liever de gecontroleerde omgeving van de MAHA MSR500 van bijv. Kleinjan bij mij in het dorp. Maar het was een aandachtstrekker van jewelste.
Verder heb ik ondanks enige vertwijfeling nog een aantal (5) modelautootjes gescoord. De vertwijfeling kwam doordat ik deze collectie eerder gezien heb en daardoor weet waar ze vandaan kwamen en het ongelooflijk vindt dat dit zomaar uit elkaar wordt getrokken; er zaten absolute juweeltjes bij, sommigen hadden raakvlakken met mijn eigen auto's en als ik ze niet meenam, nam een ander ze wel mee.
Last but not least, topdag, veel mooie auto's gezien en veel leuke foto's geschoten. Deze kun je hier vinden. Rest mij nog de organisatie te bedanken, ook voor de eer om deel te mogen nemen aan de jury.
Last edited by raymondw on Mon Jun 01, 2015 11:34 pm, edited 2 times in total.
Carpe Diem, Raymond
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Dat heb je netjes neergeschreven Raymond!
Voor mij was het de eerste, maar zeker niet de laatste keer dat ik ben geweest.
het koffer zat goed vol toen ik naar huis reed!
Voor mij was het de eerste, maar zeker niet de laatste keer dat ik ben geweest.
het koffer zat goed vol toen ik naar huis reed!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Is die Alpina geen e10? Verder een mooi verhaal en mooie plaatjes, Raymond!
Oh en niet iedereen hier heeft facebook, wil je ze ook in een photobucket oid zetten?
Oh en niet iedereen hier heeft facebook, wil je ze ook in een photobucket oid zetten?
- heidjan
- E21 VIP
- Posts: 57
- Joined: Mon Apr 15, 2013 9:05 pm
- My E21(s): '82 316 manual
- Location: Oldenzaal
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Was voor mij de eerste SM om mee te maken, maar heb absoluut een toffe dag gehad die aan het einde natuurlijk super werd afgesloten!
-
- E21 Fanatic
- Posts: 435
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Ik besloot pas laat om toch te komen maar heb er weer van genoten. Auto's genoeg om van weg te dromen. Top!
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 189
- Joined: Thu Jan 05, 2006 9:25 pm
- My E21(s): '82 323i Polaris
- Location: Netherlands
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Op zich ben ik niet zo'n 'clubmens' maar de Sharknosemeeting is altijd speciaal.
Zo veel gelijkgestemde bij elkaar is mooi.
(Elders moet ik nog wel eens uit leggen wat ik toch in die oude BMWeetjes zie... Da's hier niet nodig!)
Met de hele familie weer genoten, zeker ook zoonlief.
Dus de volgende generatie Sharknose-liefhebber staat al klaar.
Ik was wat aan de late kant, dus m'n E21 werd het gras op gedirigeerd.
Maar ik kwam vooral de andere bekijken!
Mooie, diverse collectie auto's. Goed georganiseerd. Leuke standjes.
Dank!
Zo veel gelijkgestemde bij elkaar is mooi.
(Elders moet ik nog wel eens uit leggen wat ik toch in die oude BMWeetjes zie... Da's hier niet nodig!)
Met de hele familie weer genoten, zeker ook zoonlief.
Dus de volgende generatie Sharknose-liefhebber staat al klaar.
Ik was wat aan de late kant, dus m'n E21 werd het gras op gedirigeerd.
Maar ik kwam vooral de andere bekijken!
Mooie, diverse collectie auto's. Goed georganiseerd. Leuke standjes.
Dank!
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Was mijn eerste sharnosemeeting maar zeker niet de laatste.
Mooie wagens gezien, goede sfeer en tof volk leren kennen. Een perfecte dag.
Mooie wagens gezien, goede sfeer en tof volk leren kennen. Een perfecte dag.
Marrakech brown e21 315
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Hoi Koos, de link van FB heb ik op open gezet, dus iedereen kan de foto's zien.uwbuurman wrote:Oh en niet iedereen hier heeft facebook, wil je ze ook in een photobucket oid zetten?
N.B: ik ben wel met Photobucket aan het spelen als alternatief op mijn huidige webspace, maar ik kijk er nu al tegenaan om alle URL's om te zetten. Maar ja, wat moet dat moet ! Ik heb namelijk gemerkt dat photobucket een heel krachtige tool is.
Carpe Diem, Raymond
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Reactietopic Sharknosemeeting 2015
Mooi Raymond! Het is ook mogelijk om een map in PB aan te maken, daar je foto's in te zetten en daarna de link naar de map te delen. Dat is uiteraard veel minder leuk voor de forumbezoekers, die gewoon de plaatjes willen zien in de diverse topics, maar voor jou wel makkelijk.