Wordt hoog tijd dat ik ook eens ga reageren en een bijdrage ga leveren hier zeg! Hierboven al leuke platen en verhalen, en wat een geweldig panorama Gerwin!
Laat ik beginnen met Alpentour dag1, maandag 1 juni 2015. Die begon voor Ite en ondergetekende (met aanhang, uiteraard) in de Belgische Ardennen. We hadden besloten een dag eerder (zondags) al een stukje af te zakken en een avondje gezellig culinair te gaan doen. Nou, dat is prima gelukt! Volgende ochtend nog wat onwennig dat daglicht, maar we hadden de nacht doorgebracht op een fraai landgoed en dat was toch prima wakker worden in deze oude watermolen, met haar eigen meer en belangrijker: wijnkelder!
De équipes Arnold/Durk en Sven/Gerwin waren maandagochtend al in het donker vertrokken, team Gerrit/Peter startte ook in België dus ook die konden het wat rustiger aan doen. Nauwelijks onderweg was de eerste schade en roadkill al een feit, Arnold kreeg een vogel op de bumper en koplamp. Gelukkig bleef de schade beperkt tot een kapot koplampglas en kon die koplamp 's avond gelijk worden vervangen. De onderdelenpool was weer goed geregeld! Plaatje net na de klap:
Verzameld in Luxemburg waar we gelijk nog even voor 30 cent de liter minder de tanks vol konden gooien, en toen werd het tijd om via Metz-Nancy-Dijon naar Bourg-en-Bresse af te zakken (ter hoogte van het meer van Genève) om daar te overnachten.
Erg lekker dat een fransoos daar even zijn bestelbus zowat bovenop mijn auto parkeerde en de deur open mikte (toen wij aan het dineren waren dus dader onbekend) tegen mijn motorkap, lekkere bluts erbij weer. Nou is mijn auto er om gebruikt te worden dus dat je wat oploopt okee, maar niet door een bloedhond die geen respect heeft voor de spullen van een ander.
Maar goed, een paar bier nog en maar gauw gaan slapen want morgenochtend wachten de Franse Alpen!
Overigens heeft Gerwin die eerste dag op de Franse Autoweg nog een fraaie plaat geschoten die ik hier nog wel mis hoor!