Page 3 of 3

Re: Techno Classica 2018, 21-25 maart

Posted: Wed Mar 21, 2018 9:58 pm
by uwbuurman
Hoi Remy, lijkt me goed daar af te spreken.

Re: Techno Classica 2018, 21-25 maart

Posted: Wed Mar 21, 2018 10:03 pm
by Remy
Dat is goed, hoe laat denken jullie er te zijn? Weet jij de betreffende parkeerplaats?

Re: Techno Classica 2018, 21-25 maart

Posted: Thu Mar 22, 2018 6:43 am
by uwbuurman
Hoop rond een uur of 10, half 11. Parkeerplaats: borden volgen en dan langs de snelweg staat het aangegeven met losse inforborden, dus niet de officiële bewegwijzering. Is goed geregeld, kan niet missen.

Re: Techno Classica 2018, 21-25 maart

Posted: Thu Mar 22, 2018 7:52 am
by Remy
Komt goed, tot straks

Re: Techno Classica 2018, 21-25 maart

Posted: Fri Mar 23, 2018 10:44 am
by Jeroen
Het was weer de gebruikelijke lange dag Techno Classica gisteren, maar vooral leuk en nuttig. Qua auto's, en met name in het hogere segment viel het dit jaar extra op dat handelaren van exclusief spul nog steeds met veel dezelfde auto's als vorig jaar in hun maag zaten, aan de andere kant stonden er ondanks dat we ditmaal op de donderdag aanwezig waren al best veel bordjes SOLD op auto's, inclusief oa een Veritas. Aanbod BMW is duidelijk groeiende. Vanwege vrijwel continue regen zijn we nauwelijks buiten gaan kijken maar binnen troffen we genoeg leuks terwijl prijzen iets minder extreem lijken te worden. Opvallend veel 635CSi en M635, uiteraard zat 02 en E30 M3, en ja, natuurlijk ook zat spul in matige staat. Echte favoriet, nee niet echt geloof ik. Afknapper van het jaar: AM DB5 in olijfgroen voor EUR 735.000. En dan niet strak, lijntjes niet netjes ingeschuurd, geen ruitrubber of sierlijst was losgeweest. Een spuitklus die voor een auto van 10k al niet acceptabel zou zijn op zo'n auto? Kansloos!

Eigenlijk is er meer tijd besteed aan gesprekken met deze en gene, en dan met name ten behoeve van de Sharknose Meeting, dan aan autootjes kijken. Het voltallige bestuur van de NL Coupé Club gesproken, Ulrich Sauer uitgenodigd voor SM18, uitgebreid wat gedronken met Martina Rossle van BMW Classic, er zijn wederom contacten gelegd met de Duitse E3 club en zo zijn er nog wel exposanten gewezen op het evenement. We moeten tenslotte toch weer werken aan een leuk gevulde hal en kijken of we wat nieuwigheden en afwisseling kunnen scoren, daar hebben we de dag volop voor benut. En ook even bijgekletst met John Holtfluwer en met Bulent en Jan-Willem van Oldenzaal Classics. Pizza met een pintje toe en het was weer een lange dag uit hahaha!

Re: Techno Classica 2018, 21-25 maart

Posted: Fri Mar 23, 2018 1:31 pm
by 323baur
Nuttig besteed dus!

Re: Techno Classica 2018, 21-25 maart

Posted: Fri Mar 23, 2018 4:30 pm
by uwbuurman
Ja, was een topdag!

Re: Techno Classica 2018, 21-25 maart

Posted: Sat Mar 24, 2018 5:22 pm
by raymondw
Essen is maar 175 kilometer van mijn huis, dus eigenlijk is de Techno Classica een no-brainer. Wederom viel er veel te zien, waarbij opvalt dat het thema of indeling t.o.v. voorgaande jaren niet echt is gewijzigd. Veelal dezelfde dealers, handelaren, merken, clubs met daarbij een kleine variatie in het aanbod. Ook dit jaar waren het vooral Porsche en Mercedes, Ferrari etc. die de boventoon voerden, maar BMW en dan met name het aanbod aan Motorsport is i.d.d. duidelijk aan het toenemen.

Ons plan was om vrij snel van hal 3 naar hal 14 te gaan en op de terugweg wat meer de tijd te nemen. Daarbij hebben we de Porsche/VAG en Mercedes hallen op de terugweg aangedaan. Ondanks dat dat laatste gelukt was kwamen we toch nog behoorlijk tijd te kort.

In hal 3 kort met de verkoper van de E28 M5 gesproken (prod. #83). Op het eerste gezicht leek deze een beetje rough around the edges, maar bij een wat nauwkeurige bezichtiging bleek dit een nette en complete auto te zijn. Bumpers netjes, techniek en interieur zien er prima uit, zij het dat de achter panelen ooit gespoten waren. Of de gevraagde 99k realistisch is moet de tijd uitwijzen.

Met een Mercedes en Porsche adept wordt er natuurlijk veel stilgestaan bij alle 911’s etc, maar op een gegeven moment heb je die wel gezien. Ik had mijn antennes vooral op de 911F Carrera RS 2.7 afgestemd. Niet omdat ik er een wil hebben, maar wel omdat deze bepalend zijn voor de markt. Vorig jaar waren er een stuk of zeven, dit jaar heb ik er maar een gezien. Ik kan er wat gemist hebben, waar zijn ze allemaal gebleven? Verkocht zeker niet, want dan zouden de prijzen weer aan het stijgen zijn en dat was bij het wel aanwezige exemplaar duidelijk niet het geval. Waarschijnlijk wordt er weer schaarste gecreëerd.

Op Freigelande 2 best veel BMW aanbod, waaronder een zwarte E28 M5 die net wat netter was als het exemplaar binnen. Vraagprijs voor dat moois was 85k Euro. Maar of deze beter is, is natuurlijk de vraag. Dat is op de TC natuurlijk niet te ontdekken.

De daar staande Oxford groene E34 M5 Touring uit Zweden was zijn geld zeker niet waard. Zeker niet als je die afzet tegen de hele mooie zilvergrijze E34 M5T van Premium Classics die maar een klein beetje meer moet kosten. Verder een E28 B9 (overprized voor de gebodene kwaliteit) en een hele mooie maar eveneens overprized E32 750iL individual.

Daarna geleidelijk door naar al 14 (BMW) toen ik een appje kreeg van Jan die gisteren een deel had gezien bij BMW Classic, maar deze niet kon bestellen. Of ik even navraag kon doen. In hal 12 kwamen we Jan Willem met Oldenzaal Classics tegen. Na een babbeltje en een kopje koffie hebben we een korte stop gemaakt bij Gina/Leitner tegen. Daar is altijd mooi spul te zien.

Eenmaal bij BMW liepen we meteen tegen de E28 M5 van Klaus Jansen aan. Voor mij is dit een niet onbekende auto, immers ten tijde dat ik met een defecte motor zat had hij daar ook mee te maken dus we hadden zeker destijds veel contact. Klaus zelf niet gezien, maar Kai Jakobson van BMW Classic wel. Navraag leerde dat het betreffende deel dat Jan wilde bestellen nu niet op voorraad was, maar medio juni weer wel. Verder had BMW er leuk spul staan, met name de ETC CSL en M1 procar waren een bezichtiging waard.

Op de terugweg nog een Nederlander gesproken die geïnteresseerd leek te zijn in de grijze E9 CSL van 220k. Volgens heem was dat een van oorsprong Engelse auto met de verkeerde motor die naar LHD was omgebouwd, ofwel blijf uitkijken met al dat moois.

Aan het eind nog bij Porsche en Mercedes gekeken. Mercedes had een minder interessante stand dan vorig jaar. Waarschijnlijk omdat het thema de G-klasse is en die had niet direct onze interesse. Wel die mooie (licht gepimpte) E500 limited. Dat is wel een auto die op mijn bucket list staat. Niet snel daarop volgde een leuk gesprek met een lid van de W124 IG die ons aansprak. Daaruit bleek maar weer dat autoliefhebberij en waardering niet tot een merk begrensd blijft.

Aan het eind nog even in de kelder gestruind. Daar stond Premium Classics met hun mooie aanbod. Maar het snoepje in de kelder voor mij was de Silverstone E39 M5 uit 2000 welke meer dan 47000 Euro moest opbrengen. Ik denk dat het niet lang duurt voordat de E6xS en E9xS daar ook staan.

Re: Techno Classica 2018, 21-25 maart

Posted: Sat Mar 24, 2018 9:17 pm
by uwbuurman
Mooie weergave, Raymond!