Eifeltrip 2019 reactietopic

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Jeroen »

Snif, het mooiste weekend van het jaar is alweer voorbij, maar wát een weekend is het geweest! Indian summer, vriendschappelijke banden nog eens verder verdiept, heerlijke routes gereden, prima gegeten en gedronken, en lamme kaken van het kletsen en vooral van het lachen! Leuk dat er ook nog een uitnodiging voor het Oldtimer Treffen in het op de route gelegen Oberkail uit de lucht kwam vallen waar de meters bier gratis waren haha!

Had zelf vandaag geen in om aan de Ring te gaan kijken. Samen met Ite en Mathilde hebben we de A1 gepakt en daarna zijn we de L72 opgedoken, een prachtige 17km lange route door de bossen die zo ongeveer naast de Aral in Barweiler uitkomt. Vol mikken met 102 octaan en daarvandaan zijn we naar huis gereden. Had het wel leuk gevonden om even een tussenstop te maken bij de Classic Remise in Düsseldorf maar daar was blijkbaar niet zoveel animo voor, wellicht een andere keer.

Wij hebben een geweldig weekend gehad, paar puntjes met de Baur die ik wel even in de Baur z'n eigen topic uiteenzet, verder gewoon prima en ook Bernhard heeft z'n best gedaan en het weer een stapje beter gedaan dan voorgaande jaren. Als ik zelf een verbeterpuntje mag noemen dan is het dat we voortaan wel Cochem en omgeving moeten zien te vermijden, veel te druk, teveel campers en fietsers enzo, maar verder waren de routes ook dikke pret met voldoende uitdagend stuurwerk voor iedereen.

Ik wil iedereen danken voor een beregezellige tijd samen en hoor graag de tops en flops, ofwel wat was super en wat kon er nóg beter... laat maar weten. Zelf nauwelijks foto's gemaakt, ik hoop dat er mensen zijn die daar meer werk van gemaakt hebben de afgelopen dagen. Nogmaals dank! :thumbsup


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by 323baur »

Een vette plus 1 aan allen.
Ik zou het erg waarderen als een ieder even zijn puntjes achter laat.

Zelf vond ik het samen zijn in het slaaphotel erg fijn en prettig.
Op een of andere manier gezelliger en beslotener.
Mooi ook om te zien hoe we elkaar kunnen toespreken en kunnen bemoedigen als het even minder gaat.
Een diepe buiging voor u allen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1924
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Wilmo »

Wederom heel erg bedankt voor het weekend, het gezelschap en de routes. Wij hebben er heel erg van genoten!
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Peter V. »

Absoluut weer een goed weekend gehad. Femke heeft het reuze naar haar zin gehad.

Mijn puntjes:
* Volgende keer wil ik wel weer graag in het huis slapen. Begrijp me goed boven het cafe is ook heel erg goed en kwam nu voor Femke mooi uit maar ik weet bijna zeker dat Paulien dit niet wilt.
* Uiteraard is het rond de Moezel een stuk drukker waardoor je niet echt door kan trappen maar die omgeving hoort er ook bij. Laat dat dan maar de "rustmomenten"zijn in een tour van 200+ km.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Manitoba »

Het was in 1 woord weer geniaal... Kan er niet meer of minder van maken. Routes waren mooi, afgezien van de vele omleidingen op dag 1. Voor mij geen enorme irritatie; dit is niet te voorkomen met al onze drukke agenda's en het daardoor niet kunnen voor-rijden van de routes. En het blijkt elke keer wel dat we er toch telkens wel uitkomen. M.b.t. puntje "Cochem": ook dat is voor mij geen ergernis, zoals Peter zegt prima rustpuntje en mooie omgeving.

Wat ik wel een keer wil zeggen: er wordt iedere dag een korte briefing gegeven door Koos. Volgens mij zit daar geen woord buitenlands bij. Dus: degene die zich desondanks binnen de bebouwde kom niet gedraagt (inhalen, toch net nog ff dat driftje over rotonde/hoek om) is er het jaar daar na niet bij. Dat vind ik in ieder geval...

Ik heb me in ieder geval uitstekend vermaakt. Samenstelling groep is leuk, het hotel gaat elk jaar beter, de sfeer is geweldig (ook om elkaar te helpen: zie hoeveel mensen direct de handen uit de mouwen staken om Jeremy te helpen). Het Oldtimer festival in Ubergeil was ook een mooie belevenis, met een (terechte!) heldenontvangst voor onze 19 auto's. Lachen was dat. Daarna heb ik met een deel van de "hele snelle groep" nog een mooi stukje van Adenau terug naar Schalkenmehren gereden. Voor hen ging het misschien niet in full-attack-mode maar voor mij ging het soms best ff stevig en dat vond ik voor deze 3 kwartier leuk om ook ff mee te mogen maken.

Zeker een aparte vermelding waard: de tijd en moeite die onze Mario en Luigi er (elk jaar weer!) in steken om iets legendarisch te organiseren tijdens de inmiddels bijna traditionele lunch-bbq: GE-WEL-DIG! Dank, Odo en Geert!

Als de agenda het toelaat, sta ik zeker open voor een dag langer, zoals Jeroen suggereert.

Iedereen bedankt en tot volgend jaar!

Greetz,
Walter.
Martijn M5T
Newbee
Posts: 3
Joined: Mon Sep 13, 2010 9:04 pm

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Martijn M5T »

Beste allen,

Namens Han en mij ook dank voor de fijne dagen en de inzet van de organisatie.

Naarmate je elkaar meer spreekt, gaat t om zoveel meer dan enkel de auto’s die ons enthousiastelingen verbindt. Ook zijn de rijders goed op elkaar ingespeeld zodat je lol kunt hebben zonder dat t onverantwoord wordt.

Het hotel maakt stappen en is een fijne basis. Tegelijk zou ik het niet erg als we volgend jaar een andere locatie zouden overwegen. Voornaamste pré daarvan zou zijn dat je vanuit de thuisbasis direct andere mooie routes kunt rijden die de Eifel rijk is. Bijvoorbeeld (excuus Jeremy) dat hotel/restaurant waar we Jeremy’s auto 2 jr geleden een zetje hebben moeten geven met uitzicht op de rivier en waar we gelunched hebben.

De porto’s lijken elk jaar een slechtere ontvangst te hebben. Ik weet niet of er alternatieven zijn met een betere ontvangst maar dat zou wel wenselijk zijn.

Met weekenden zoals deze hoop je dat een jaar weer gauw voorbij is.

Hartelijke groet,

Martijn

Ps: op de terugweg nog geraced tegen een M4. Het verschil viel ons allezins mee. Vanaf 240 km/u werd het gat wel wat groter haha. Mooie afsluiter.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by gerrit323 »

Alles is gezegd en dikke +1 de regio's vlak aan de moezel vermijden.. veel te druk idd .. niet echt een ergernis als het een kort stukje is maar als het te lang duurt niet zo fijn.

Wat we met deze fijne groep mensen hebben is speciaal .. dat moeten we vooral niet vergeten.

Het gaat al lang over meer dan alleen auto's

Tot de volgende
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
kielr
Upcoming E21 fanatic
Posts: 56
Joined: Sat Sep 21, 2013 11:45 am

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by kielr »

Sluit ik mij helemaal bij aan Gerrit en bij het overige wat er al gezegd is hierboven.
Het was een geweldig weekend met z'n allen !! Moeten we vooral koesteren.

Ik wil nog een compliment geven aan de organisatie en dan met name over de beheersing van de veiligheid.
Dit wordt door jullie goed in de gaten gehouden en zonodig op de juiste wijze bijgestuurd. Dat zorgt ervoor dat we dit evenement jaarlijks veilig kunnen herhalen. Jullie voelen perfect aan hoe en wanneer er moet worden ingegrepen.
Helemaal goed !

Ik verheug me al weer op volgend jaar.

Groet,
Robert
Peter van Uum
Upcoming E21 fanatic
Posts: 79
Joined: Sun Jun 09, 2013 8:15 pm
My E21(s): '81 Alpina B6 '82 Alpina B6
Location: Hellevoetsluis,Netherlands

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Peter van Uum »

Wij hebben er weer van genoten, mooie route leuke plekken gezien en heerlijk gereden

Zeker een leuke groep zo niet alleen in onze passie maar ook op het personelijke gebied leuke gespreken gehad.

Odo en Geert het was weer zeer amusant de lunch leuke foto's van gemaakt (staan op Facebook)

Het bezoek aan het oldtimer treffen was ook wel leuke spontane aktie tijdens de dag er voor van Matilde en Ite toen we stopte voor een bakkie(bij een kroeg uit de jaren 70)

De Alpina heeft het ook goed uit gehouden, alleen bij de terug reis bij Nijmegen file, dat vond hij niet leuk, temperatuur liep aardig hoog op in het rode vlak aan en het olieverbruik is nog steeds te hoog(vorig jaar was hoger) nu iets meer dan 1 Ltr op 1000 km

Groetjes Peter en Kathy
Gr. Peter
'78 320/6 Scheiders cabrio. '81 316 Baur '82 323 i His cabrio
'79 Alpina B6 '81 Alpina B6 Baur '82 Alpina B6
'79 323i Baur '81 323 i '05 320d
'79 Alpina C1 2.3
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Jeroen »

Het blijft nog erg stil met foto's plaatsen. Ik heb er maar weinig geschoten maar wat ik heb geschoten wil ik wel graag met jullie delen.

Tijdens de vrijdagrit maken we een koffiestop in het dorpje Oberkail, waar de tijd al decennia stil lijkt te hebben gestaan. We worden aangesproken door de plaatselijke garagist die vraagt of we met de hele reut willen komen buurten op de klassiekerdag die daar op zaterdag gehouden wordt. Aangegeven dat we eerst gaan toeren en lunchen en daarna op bezoek komen. Dat werd omarmd en er werd een BMW Arena voor ons ingericht. Sponsor Bitburg leverde een leuke goodiebag, inclusief bier, en de meters bier waren gratis. De sfeer was opperbest en er waren diverse andere bimmers te zien!

Image

Image

Image

De lunch BBQ was hilarisch!

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
Bram_Baur
E21 Fanatic
Posts: 435
Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983
Location: Kasterlee , Antwerpen, België

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Bram_Baur »

Leuk om lezen. Blijkbaar weer een topweekend!!
Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1352
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by raymondw »

Beste mensen,

Allereerst een welgemeende dank je wel aan eenieder van jullie voor weer een geslaagd weekend welke ik altijd als een persoonlijke mijlpaal in het jaar beschouw. Daarnaast speelde het mooie nazomerweer ook nog eens geweldig mee.

De afgelopen jaren had ik constant slechte ervaringen met de A1 tussen Leverkussen en Euskirchen en dan met name de beperkingen op de Rheinbrucke bij Leverkussen en de bouwput en verkeer geleidende maatregelen op de A1 langs Keulen. In plaats daarvan heb ik dit jaar de A3 richting Frankfurt vervolgd om deze vlak voor Montabaur voor de A48 te verruilen. Deze leidt rechtstreeks naar de samenkomst van de A48 en de A1 bij Mehren. Toegegeven, deze route is wat langer (circa 70km) en je moet nog steeds langs dat vermaledij Keulen, maar de A3 is daar twee maal vier baans en dat rijdt ondanks het vele stadsverkeer dan nog wel door. Bovendien zijn de A3 achter Keulen en de A48 van Koblenz naar het knooppunt bij Mehren ook nog eens een stuk leuker om te rijden dan de A1 en de A61.

De gereden route was vanuit mijn perspectief een combinatie van bekende en onbekende wegen waarbij we volgens mij ook door niet eerder bezochte regio’s zijn gereden. Daarbij wordt nog eens een keer bewezen dat de Eiffel en Rijnland-Pfalz twee pareltjes zijn omdat deze regio’s nog niet met die grootstedelijke fratsen als drempels, stoplichten, rotondes en off-camber bochten verpest zijn. Die eerste zijn irritant, de laatste vereist elke keer weer wat vertrouwen winnen omdat onze wegbeheerders er continu een gewoonte van maken om er een potje van te maken.

Of we de route gereden hebben zoals de uitzetters dat hebben bedacht is vanuit mijn perspectief gezien vers twee aangezien de route dit keer alleen in digitale vorm aangeleverd werd. Zelf vind ik dat niet zo handig aangezien ik de technische hulpmiddelen daarvoor niet heb, en ook niet van plan ben om aan te aanschaffen (ben sowieso digibeet). Wat dat betreft heb ik een sterke voorkeur voor een papieren routebeschrijving.

Ondanks de vele wegafsluitingen op met name de eerste dag was de route prima in de beschikbare tijd te rijden. Dat geldt ook voor de tweede dag waarbij het middagdeel gezien het ingelaste bezoek aan een plaatselijke oldtimer show na de lunch een mooie bonus was.

Het rijden door het Moezeldal vind ik zelf niet vervelend en mag gerust blijven aangezien het vooral de plaatsjes in het dal zelf zijn waar de drukte te vinden is. Ik denk dat we daar met een paar simpele aanpassingen best mee kunnen leven, ook omdat er aan de zuidzijde van het Moezeldal mooie wegen te vinden zijn die de moeite van het rijden waard zijn.

Een nadeel van de Eiffel vind ik wel dat je je moeilijk kan oriënteren. In de Alpen is dat eenvoudiger, je rijdt van A naar C, eventueel via B waarbij er weinig opties zijn. In de Eiffel is dat anders, veelal weten we daar niet waar we zijn en welke richting we uit moeten.

Het rijden in de eerste groep is me prima bevallen. Toegegeven, de E34S heeft t.o.v. de andere auto’s in de groep een hoger wagengewicht wat zich bij haarspeldbochten in een iets langere benodigde remweg en daardoor een wat lagere ingaande bochtsnelheid uit; om deze toch zo hoog mogelijk te houden moest ik wijdere lijnen rijden, ergo op langdurige aanhoudende stukken met scherpe bochten verloor ik wat tijd. Op de langere stukken met snellere bochten was het verschil m.i. niet zo groot, hoewel Han en Martijn met hun E90S wel enorm binnen hun reserve reden, maar dat is gezien de twintig jaar die beide platformen in ontwikkeling van elkaar verschillen geen verrassing.

Echter, als ik moet inschatten welk ander platform uit de vijf-serie of van de concurrentie hetzelfde kan als de E34S, dan denk ik dat de spoeling erg dun is. De E39S zeer zeker niet, die heeft weliswaar voldoende koppel voor de long-runs en kan wat gemakkelijker verloren grond goedmaken, maar in de kortere bochten werkt al dat koppel eerder averechts en komt het op de balans en wendbaarheid aan. Die is voor een auto van het formaat E39 weliswaar goed te noemen, maar is en blijft afhankelijk van de grootte van de auto. De E60S werkt dan ondanks het formaat een maatje kleiner.

Verder vielen de vele SoF’s mij op de heen en terugweg op, allemaal gedragen ze zich als de koning van de snelweg waarbij met name de Volvo X-poten in negatieve zin opvallen. Allemaal hebben ze een behoorlijke deuk in hun ego gekregen (haha).

Voor de foto’s moet ik kijken – een aantal heb ik inmiddels wel op FB geplaatst.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1144
Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip
Location: Assen

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Smartie »

Klinkt geweldig. Hier eens tijd maken om weer een keertje mee te gaan
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by Jeroen »

Ik wil nog wel even inhaken op de reactie van Raymond: ja, idealiter werk je alles uit in een mooie routebeschrijving die ook nog eens op de hoogte is van de laatste wijzigingen, werkzaamheden en evenementen, maar de organisatie komt neer op een klein en drukbezet clubje, dus dit is even wat het is. Prima te ondervangen met een gratis route-appje op de telefoon trouwens...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18654
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Eifeltrip 2019 reactietopic

Post by uwbuurman »

Mijn foto's komen nog, korte termijn.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply