Hardeman Motorsport - motorsport parts and diff specialist

Pastellblauer's E12 avonturen

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 1626
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti » Tue Jun 04, 2019 8:16 pm

6 Uren van Breda

Zondag 2 juni was de "6 Uren van Breda" aan de beurt, georganiseerd door de Baronierijders, meetellend voor NRF Klassiek.

Dus zou er veel klassiek materiaal aanwezig zijn, wij hebben ingeschreven in de sportklassen, samen met nog 24 andere deelnemers, bijna allemaal met een klassieke voiture, ouder dan 30 jaar dus.
In de expert klasse waren slechts 10 equipes waarvan maar 3 klassiek. In de tourklasse echter ruim 40 equipes.
Bij deze goed verzorgde rally werd naast de rallyschilden zelfs voorzien in grote deurstickers, en een flink gevulde goodybag.

Image

Wij mochten met startnummer 28 om 09:13 vertrekken voor het eerste deel, vertrek werd hier op de officiële manier aangekondigd door een Moderator , alwaar ook het routeboek overhandigd wordt. De startboog staat bij Amrath Hotel te Breda.

Image

Image

Deel 1 bestond volledig uit het systeem Baril, een ingetekende lijk met baricades dus, het eerste stukje leidde ons al snel uit de stad alwaar de routen voornamelijk kronkelde rond de snelweg westwaards, geen idee hoe vaak we de snelweg over gestoken zijn, maar het was vaak.
Sommige hadden pech en kwamen in een stoet bejaarde trekkers terecht.
Bijna 2 uur later kwamen we al met tijdstraf binnen bij de eerste TC. Een leuke pauzeplaats, Lodge Visdonk ten zuiden van Roosendaal, voor koffie / thee en een worstenbroodje. En natuurlijk in het routeboek deel 2 verkennen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Na een klein half uurtje pauze ging het verder westwaards, dit deel bestaat uit het systeem pijlen kortste en punten één na kortste route, en in dit 2 uur durende deel zal ook nog een regularity proef met het visgraat systeem.
De regularity zat al aan het begin, dit keer op een industrie terrein alwaar je geen langere straatjes had dan 150 meter, je moest een gemiddelde rijden van 36 km/u en de finish tijdwaarneming was geheim, zaak dus vanaf het begin goed op de gemiddelde snelheid te zitten, oh ja er stonden ook nog controles in deze special,waarvan we er ééntje gemist hebben door een concurrerende slome deelnemer in te halen :hammer
Die slome was dus de knaloranje Toyota Corolla Levin.
Maar we hebben de special wel weer met 0 seconden straftijd weten te rijden, dit was nog 4 andere equipes gelukt.
Daarna ging het weer snel door want we wilden natuurlijk niet nog meer tijdstraf, maar het was moeilijk met deze hitte door de sterke zon scherp te blijven, in de auto liep de temperatuur op naar 40 graden , pffff, wegen door de bossen waren zeer welkom.
Nou en dan km je natuurlijk weer van die boeren tegen die menen dat alles wat ze kunnen zien ook van hun is, 2 keer een weg waar we in moesten gebarricadeerd met een landbouwvoertuig, zielig volk. Maar goed, ondanks dat en een paar keer flink verkeerd gereden te zijn en wat zoekwerk waren we nu wel net op tijd binnen bij de lunchlocatie, mede dankzij de zware voet van Petra. :launch

Image

Image

Image

Image

Image

Image

De lunchlocatie was werkelijk een verademing, "Natuurlijk Kloof" lekker weggestopt in een vekoelend bos ten oosten van Bergen op Zoom.
Een uurtje lunchpauze, waarna we weer de hitte ingestuurd werden, nu een 3 kwartiertjes grensbenaderen voor alweer een korte pauze.
Het grensbenaderen verliep goed, maar achteraf bleek wel dat ik hierin veruit de meeste fouten gemaakt had, wel 4, 2 kaartleesinstinkers, en 2 door gepruts met controles noteren. :stupidme :stupidme
Alle stempelcontroles onderweg waren bemand, erg plezierig want dan hoef je de auto niet uit.
Nu een korte pauze met een ijskraam waar we getrakteerd werden op verkoelend vers schepijs, alweer met enkele minuten tijdstraf.

Image

Image

Image

Tien minuten later weer verder voor nog een dik uur Pijlen en (kompas)punten kortste route, dit systeem kennen we nog niet, en dan loopt het natuurlijk mis. Maar goed dat Petra vastberaden was geen tijdstraf meer op te lopen, dus nu ging het gas alleen nog maar vol open, we reden in het begin van het traject op 45km/u gemiddeld, maar goed ook want we hebben flink wat kilometers teveel gemaakt door een fatale denkfout van mij. En even later nadat we de fout hersteld hadden liepen we in een file deelnemers die opgehouden werden door een huifkar met chetlanders en families erin. Poep, het gemiddelde zakte helemaal terug tot bijna 30km/u.
Eenmaal die huifkar voorbij was het alleen nog maar planken en planken, en de juiste route rijden natuurlijk.
Het laatste deel hebben we ondanks het oponthoud en de vele extra kilometers toch binnen de tijd weten af te ronden, kwa snelheid durven we nu de expert klasse echt wel in.
Uiteindelijk toch maar 3 fouten gemaakt in het laatste deel, net zoveel als in deel 1 en deel 2.

Finish was ook weer bij het Amrath in Breda, waar het gezellig nakeuven was, wachtend op de uitslagen en het afsluitende erg goed verzorgde diner.

Een goed verzorgde rally organiseren, dat kun je de Baronierijders wel toevertrouwen, alles tot in de puntjes geregeld en een heerlijke route om te rijden, kortom, ondanks de hitte een geweldige ervaring.
Foto's dit keer van de organisatie gejat, op het boeren materieel na.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Oh ja, ondanks de blunders hebben we toch nog de 5e plek weten te behalen, helemaal goed. :shake :shake


Image Megasquirted '77 E12 520-6

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15194
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman » Tue Jun 04, 2019 10:55 pm

Nice!!! Maar als je in de expertklasse was gestart, was je zeker vierde geworden? Want daar waren nu maar 3 oudjes?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 1626
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti » Tue Jun 04, 2019 11:15 pm

uwbuurman wrote:
Tue Jun 04, 2019 10:55 pm
Nice!!! Maar als je in de expertklasse was gestart, was je zeker vierde geworden? Want daar waren nu maar 3 oudjes?
Zou je denken, maar voor de uitslag maakt het (helaas) niks uit of je klassiek of modern rijdt. Alleen klassiekers krijgen punten voor het kampioenschap.

Winnaar in expert klasse reed in een toyota avensis station (bleeh saai)
Winnaar in sportklasse was overigens de slome van de regularity, ja die corolla levin is nu onze grootste tegenstander in het kampioenschap. En er zijn nog maar 2 wedstrijden die meetellen. Spannend ..
Image Megasquirted '77 E12 520-6

User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 1626
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti » Tue Jun 04, 2019 11:18 pm

uwbuurman wrote:
Sat Jun 01, 2019 1:08 pm
Netjes!! Ik had een oude oliepomp onder de b27, die was goed versleten. Deze heeft inderdaad geen zwaar leven gehad. En het monteert zo lekker, als je alles schoon op de plank hebt liggen!
Wist je dat er in die frituur E12 van je een oliepomp zit die een veel groter debiet heeft
Image Megasquirted '77 E12 520-6

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15194
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman » Wed Jun 05, 2019 8:55 am

In de m21? En is die uitwisselbaar???
Ben wel benieuwd hoe zoiets er aantoe is na 625k km en 450kilo patat.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 1626
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti » Wed Jun 05, 2019 1:29 pm

uwbuurman wrote:
Wed Jun 05, 2019 8:55 am
In de m21? En is die uitwisselbaar???
Ben wel benieuwd hoe zoiets er aantoe is na 625k km en 450kilo patat.
Ja, is uitwisselbaar, wordt door turbofreaks veel gedaan.
Maar na zo'n km stand zal het niet veel meer zijn idd.
Image Megasquirted '77 E12 520-6

User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 1626
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti » Wed Jun 12, 2019 11:40 pm

Zo langzaam aan beginnen de voorbereidingen voor het laatste optreden van de Pastellblauer voor het "zomer recess", komend weekend staat de 4 landenrit nog op het programma, en dan mag ik achter het stuur....

2 dagen, 800km ardennen en eifel, dit keer zelf een hotel geregeld dus als het nu niet goed is kunnen we alleen onszelf de schuld geven.

We hebben vroeg ingeschreven, dus mogen we zaterdag ook vroeg van start, 07:05 vertrekken we.

We hebben er zin in...
Image Megasquirted '77 E12 520-6

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15194
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman » Wed Jun 12, 2019 11:44 pm

Gaaf!! #helemaalnietjaloers :bag.

En dan in het reces de grote wisseltruc qua blok?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 1626
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti » Wed Jun 12, 2019 11:56 pm

uwbuurman wrote:
Wed Jun 12, 2019 11:44 pm
Gaaf!! #helemaalnietjaloers :bag.

En dan in het reces de grote wisseltruc qua blok?
Je had ook in kunnen schrijven hoor, ik heb het een tijdje terug hier nog eens aangehaald.

Nee, recess = laswerkzaamheden aan linkerschutbord en bodem, daarvoor moet pedalerie en stuurkolom eruit. Helemaal geen zin in.
Image Megasquirted '77 E12 520-6

User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11172
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Peter V. » Thu Jun 13, 2019 9:37 am

Ziet er allemaal weer heel erg goed uit. Dat is inderdaad genieten en volop gebruik maken van de E12.

Wie weet als ik heel veel tijd over heb gaan we zoiets ook eens doen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW E87, 2006 130i Titansilber metallic.
BMW E60, 2006 525d Silbergrau metallic

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15194
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman » Thu Jun 13, 2019 1:14 pm

BertjeConti wrote:
Wed Jun 12, 2019 11:56 pm
Je had ook in kunnen schrijven hoor, ik heb het een tijdje terug hier nog eens aangehaald.
Wellicht ben ik gewoon jaloers op het feit dat jullie dit doen en kunnen doen :wink: En een rondje Eifel is gewoon heerlijk.
BertjeConti wrote:
Wed Jun 12, 2019 11:56 pm
Nee, reces = laswerkzaamheden aan linkerschutbord en bodem, daarvoor moet pedalerie en stuurkolom eruit. Helemaal geen zin in.
De frituurpan wordt momenteel ontmanteld, voor jou gratis donorblik en andere delen beschikbaar, indien nodig. Kom maar zagen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 1626
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti » Fri Jun 14, 2019 12:59 pm

Geweldig aanbod Koos, we zullen straks eens kijken wat er aan blik nodig is.
Image Megasquirted '77 E12 520-6

User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 15194
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman » Fri Jun 14, 2019 4:54 pm

Prima!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA High Executive Sportline

Post Reply