Wat gaan we doen deze zomer?

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Re: Wat gaan we doen deze zomer?

Post by 323baur »

Zo..ik ben bijna klaar met het globaal 4 weken doorlezen forum...oftewel: I'm back.
Net als Michel een Italie reis, maar dan wel met een automaat en een v8.
Wij hebben totaal een kleine 7dkm erop zitten, maar we trekken dan ook fors.

Via Frankrijk (frejus tunnel) Italie binnen getrokken (alleen maar regen..) Langs Genua met de vele, vele tunnels... Een M62TU klinkt op toeren echt fenomenaal.
Eerste echt grote stop: Volterra. Vandaar uit dagtripjes naar Pisa, Sienna, Florance, Lucca enzovoort.
Daarna doorgetrokken door Umbrië. We stonden in Viterbo. Vooral Orvieto als stad is een waar genoegen. Niet druk en zeker zo mooi als de vele overbekende steden.
Ook vanuit hier hebben we vele dagtochten gemaakt, vandaar ook de relatief vele km's. Waar de wegen in Toscane beter zijn, zijn de stuurmans wegen in Umbrië nog gaver. Veel korte bochten, en veel Italianen die tenminste een beetje doorrijden. Vooral zonder vouwwagen heb ik regelmatig een geel lampje op mijn dashboard gezien. Geen idee waardat voor geldt, maar ik heb dikke pret gehad.
Na Umbrië richten de Abruzzen. We draaien een heel klein campinkje op 3km het land in (close to Pescara), ver weg van die idiote grote campings vol domme Hollanders met hoempapamuziek en nog dommer Italianen, staan daar 1 van mijn betere vrienden..
Ach, 1 avondje ernstig Grappa zuipen en echt mega goede pizza eten hoort er ook bij. Verder hebben we elkaar lekker met rust gelaten.
Soms is het wereldje klein. Acquila bezocht, hier zie je waar Europa goed in is: veel geld over de balk smijten als er camera's op gericht zijn. De aardbeving in 2009 is echter nog immer goed te zien.

Hierna een reuze rit naar het noorden, richting Venetie. Zoonlief zijn liefje kwam op Treviso aan voor een weekje vakantie. Zelfs met 6 man in een e39 gaat dat..(ik zit voorin).
Uiteraard venetie bezocht, al vind ik het maar een groot commercieel en overgewaardeerde oude bende.
Daarna richting Milaan, zoon en vriendin op het vliegtuig naar NL gezet en eindelijk hadden we ruimte over.
Milaan is echt een gave stad vol met echt werkende mensen en soms echt mooi design.
Vele Ferrari's usw gezien.

Omdat het maar bleef onweren en regenen gingen we weer terug over Frankrijk, Domweg omdat ik Zwitserland haat als de pest als autoland.
Nu via de mt blanctunnel. Wat een overdreven veiligheidsgedoe..
Nog 2 dagen in de Jura gestaan - daar moeten we ook eens heen om te rijden!!! gave en mooie wegen. Wel veel glooiende bochten, maar soms ook echt grote hoogte verschillen.
En toen.. toen was het weer gedaan.

De e39 is echt een geweldenaar. 1000km op een dag is werkelijk geen probleem. Met name in Frankrijk heb ik uren 140-150km/u gereden (met vouwwagen). Dat schiet tenminste een beetje op.
Verbruik overall: 11,7liter/100km. (1:8,5)
Vooral in de bergen, full loaded en heuveltje op is echt killing voor het overall average.
Wel dikke pret gehad met een paar Hollanders opduwen.
Hoewel ik maar een 535 heb met formeel 247pk vermoed ik dat BMW erg voorzichtig is geweest met opgeven van de werkelijke vermogens. Dit ding is zoveel sterker dan een 218pk M30..

In Frankrijk wel opgelet dat ik niet geflitst werd, die bonnen komen thuis.. Ik heb van een collega een Coyote geleend, dat werkt feilloos..
In Italie ben ik denk ik wel 5x geflitst, maar die verwacht ik niet binnen.

En een paar plaatjes...die volgen straks.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Welkom thuis dan maar. Blij dat de V8 goed is bevallen en de vakantie naar tevredenheid is verlopen. Nu weer terug naar de orde van de dag!

De Jura is bekend hier. Al tweemaal de vakantie hier gehad en de wegen zijn er heerlijk inderdaad. Zelfs de drukte valt reuze mee.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Fijn dat je er veilig weer bent Ite! Leuk verslag, zo te lezen veel lol gehad.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

En ook een paar plaatjes.
Halverwege de vakantie vielen we midden in een Lancia Meeting. Erg nette dingen!
Ook leuk...die Hollandse Fiat, maar die was op een trailer naar Italie gebracht, de losers :)
Image

Image

Image

Image
Florance
Image
Dochter Lisa heeft veruit de meeste plaatjes geschoten, die begint er echt handigheid in te krijgen:
Image
Zo lief..
Image
Zou het echt de ALLLERRRlaatste zijn?
Image
Ik heb er (zeker in de Marken en Abruzzen) nog tientallen gezien:
Image
Romijnse watergang (bij Orvieto)
Image
Image
Zwaar verrot, maar gewoon gebruiken!
Image
Hoogvlakte tussen Umbrië en de Marche, geweldig platteau op hoogte. Wat een waanzinnig leeg gebied (heeft wel wat weg van de Noorse Harddangervida)
Image

2 middenklassers.. 2 verschillende tijden:
Image
Image

Lancia meeting:
Image
ok, ook een topo:
Image
Image
Monte carlo, rare!!!
Image
Image
Image
Image
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Met een totaal van 1621 foto's is dit nog niet alles..
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP

Post by Peter V. »

Mooie plaatjes en zeker en mooie omgeving :thumbsup
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Hey Ite, ook langs deze weg welkom terug. Bedankt voor een fraai verslag en minstens zo fraaie foto's!

Wij zitten nog immer in dubio, wordt het India, of Italië met de 320iS in 2015? En dan een Alpentrip wat mij betreft, al is Retro Rides in de UK misschien ook wel een leuke weekendtrip hier vandaan. Ideeën zat, maar eens kijken met z'n allen. Maar nu weer even NL en heel belangrijk, bijna naar de Eifel!
Regards/groeten, Jeroen
Michiel E32
E21 Fanatic

Post by Michiel E32 »

Welkom terug Ite.
Wat een prachtige plaatjes heb je geschoten. Krijg enorm de behoefte om in de auto te springen en die kant op te rijden.
Schitterend!
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

323baur wrote:De e39 is echt een geweldenaar. 1000km op een dag is werkelijk geen probleem. Met name in Frankrijk heb ik uren 140-150km/u gereden (met vouwwagen). Dat schiet tenminste een beetje op.
Verbruik overall: 11,7liter/100km. (1:8,5)
Vooral in de bergen, full loaded en heuveltje op is echt killing voor het overall average.
Wel dikke pret gehad met een paar Hollanders opduwen.
Hoewel ik maar een 535 heb met formeel 247pk vermoed ik dat BMW erg voorzichtig is geweest met opgeven van de werkelijke vermogens. Dit ding is zoveel sterker dan een 218pk M30..
Nette cijfers en ze vallen mij mee, heb jij automaat of handbak? Ter vergelijk, mijn M54B30 met 5HP19 heeft 10,8liter/100km over 2500km nodig gehad (zonder aanhangsel).
Carpe Diem, Raymond
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Automaat! Als ik 140 op de tempomaat rij zonder aanhanger rij ik precies 1:10.
Ik denk vooral dat het koppel erg helpt om het verbruik te drukken.
Ze hoeft er echt helemaal niks voor te doen..

Het enige wat ik echt niet fijn vind is het gaspedaal.
Mist enorme verfijning.
BertjeConti
E21 Mad
My E21(s): E12 520-6

Re: Op vakantie met de bmw

Post by BertjeConti »

Morgen vertrekken wij ook, niet zo ver maar wel met caravan. (Oldie caravan treffen in winterswijk)
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
BertjeConti
E21 Mad
My E21(s): E12 520-6

Post by BertjeConti »

Nou, ons weekendje vakantie met de BMW verliep probleemloos. de pas naar injectie en electronische ontsteking omgebouwde auto heeft het meer dan prima gedaan.

voor de gehele trip van 470km heeft de bmw ruim 50 liter benzine verbrand, helemaal niet slecht als je bedenkt dat hij daarvan 400 km een 1200kg zware caravan mee heeft moeten sleuren.

Image
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Zo, mijn e12 heeft dit jaar ook zijn sporen verdient.

Deze vakantie ruim 3500 km gereden, de teller is inmiddels de 136.000 gepasseerd.

Image

groeten loentje
Daniel
E21 Fanatic
My E21(s): 0

Post by Daniel »

Vandaag van Bergamo via het Como-meer richting St-Morits op weg naar Chaflur.
Op deze route rij je over de Passo Maloja
Was ik even blij met mijn steptronic-automaat, erg prettig om de 650nm te kunnen doseren bergopwaarts!

Hoop camouflage auto's in en om St-Morits, oa nieuwste 7
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP

Post by Peter V. »

Kom op met de foto's dan!!! Mooie omgeving daar.
Gr Peter V.

Post Reply