FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

250.000 is ook al goed betaald lijkt me!


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Manitoba »

Nee, 2.

Greetz,
Walter.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Onze politie gaat actie voeren. Politie? Ja die poppetjes in uniform en met pet die je vroeger nog weleens tegen kwam. Die in het leven zijn geroepen om te waken over orde en veiligheid van de burger. Die poppetjes, geen idee wat ze tegenwoordig doen, maar ze zijn al jaren gefrustreerd. Gefrustreerd over over veel dingen, waaronder hun salaris.

Maar er is een plan, we gaan actie voeren voor een beter salaris. De burger nog meer narren. Wegen en binnensteden afsluiten. En als dat je niet bevalt laten we ons wel even gelden, want wij zijn politie en verdienen respect. Ja dat zeg je goed, respect is iets wat je moet verdienen. En dat doe je niet door de burger te narren. Die burger waarover je al zo gefrustreerd bent, omdat die je niet respecteert. Dit gaat vast helpen.

Misschien is het beter om je eigen politieorganisatie te gaan narren. Zeuren over kostbare feestjes en rare verkwanselingen. Zeuren over een gebrek aan toezicht en/of gedrevenheid waardoor bijvoorbeeld zo'n Centrale Ondernemingsraad jarenlang ongestoord feest heeft kunnen vieren. Ga die eens even narren. Zo lang dat niet gebeurt nar ik de politie.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by gerrit323 »

Ik nar ze ook .. een paar jaar geleden heb ik een politievriend kletsnat laten worden in de regen terwijl ik een naar mijn menig onrechtvaardige boete aan het nalezen was .. toen ik vorige weekend naar zee reed had ik weer zoiets .. er tufte voor me een nogal zenuwachtige politiecombi die op een verkeerswisselaar vond dat het links niet snel genoeg ging en vrolijk rechts inhaalde. Toen ik ze een paar km later tegen 130 voorbij reed moest ik aan de kant want foei foei 130 is levensgevaarlijk. Ik ging uiteraard niet akkoord want iedereen gelijk voor de wet weet je wel .. als ik me aan de regels moet houden jullie ook .. toen ik aangaf dat ze rechts hadden voorbij gestoken een paar km eerder was daar natuurlijk niets van waar .. ik hoorde het al.. Dit tweetal stond boven de wet en zou mij wat centen afhandig maken

Ik heb gezegd als jullie me beboeten stuur ik de beeldjes van mijn dashcam naar een paar tv stations .. die gaan het vast leuk vinden een rechts inhalende politiecombi.

Ze konden deze reactie maar matig appreciëren maar gingen het plots wel bij een waarschuwing laten.

Was dit overdreven van mezelf.. ik denk het niet!!

Als je overal ten lande gaat verkondigen dan de verkeerveiligheid beter moet dan zijn zij de eerste die het goede voorbeeld moeten geven.

Ik heb nog wel wat bezwarende beeldjes op mijn dash cam staan
Last edited by gerrit323 on Wed Aug 29, 2018 12:58 pm, edited 1 time in total.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18662
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Hahaha, goed bezig, Gerrit!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Manitoba »

gerrit323 wrote: Wed Aug 29, 2018 12:12 pm Ik nar ze ook .. een paar jaar geleden heb ik een politievriend kletsnat laten worden in de regen terwijl ik een naar mijn menig onrechtvaardige boete aan het nalezen was .. toen ik vorige weekend naar zee reed had ik weer zoiets .. er tufte voor me een nogal zenuwachtige politiecombi die op een verkeerswisselaar vond dat het links niet snel genoeg ging en vrolijk rechts inhaalde. Toen ik ze een paar km later tegen 130 voorbij reed moest ik aan de kant want foei foei 130 is levensgevaarlijk. Ik ging uiteraard niet akkoord want iedereen gelijk voor de wet weet je wel .. als ik me aan de regels moet houden jullie ook .. toen ik aangaf dat ze rechts hadden voorbij gestoken een paar km eerder was daar natuurlijk niets van waar .. ik hoorde het al.. Dit tweetal stond boven de wet en zou mij wat centen afhandig maken

Ik heb gezegd als jullie me beboeten stuur ik de beeldjes van mijn dashcam naar een paar tv stations .. die gaan het vast leuk vinden een rechts inhalende politiecombi.

Ze konden deze reactie maar matig appreciëren maar gingen het plots wel bij een waarschuwing laten.

Was dit overdreven van mezelf.. ik denk het niet!!

Als je overal ten lande gaat verkondigen dan de verkeerveiligheid beter moet dan zijn zij de eerste die het goede voorbeeld moeten geven.

Ik heb nog wel wat bezwarende beeldjes op mijn dash cam staan
Briljante en passende reactie, geweldig!!!

Greetz,
Walter.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Blijven narren Gerrit!

Gisteren reden we op de A4 van Leiden naar Den Haag, het bekende gedeelte met de trajectcontrole (die overigens uit staat). Linkerbaan voorzien van een rood kruis, maar dat werd massaal genegeerd. Nee niet door af en toe een auto, door honderden. Leidde tot wat gevaarlijk geslinger door mensen die daardoor verrast werden. Zowel het rijden onder een rood kruis als het feit dat mensen verrast werden zijn natuurlijk rare zaken en bewijzen maar weer hoe de doorsnee Nederlander als een dooie door het verkeer hobbelt.

Anyway, plichtsgetrouw als Tamara is wilde zij dit melden via 0900-8844. Maar ja, dat narrende k..volk is door de weeks al niet tot werken aan te zetten, dus op zondag nemen ze de telefoon echt niet op. Ofwel na 5 minuten betaald naar een bandje luisteren heeft ze het maar opgegeven.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

De elektrische bolderkar genaamd Stint. Diep triest wat daar gebeurd is, en natuurlijk heb je als fabrikant je verantwoordelijkheid om een deugdelijk product op de markt te zetten, en eerlijk gezegd denk ik dat men dat ook heeft nagestreefd. Maar nu? De Stints worden langs een meetlat gehouden die er -bij mijn weten- bij de introductie nog niet was. Het niet daaraan voldoen kun je ze dus niet verwijten in mijn ogen.

En elke dag komen er in ons land toezichthouders bij. Overheidsdienaren, nee zeker geen dienaren van de burger, nee gewoon wereldvreemde zieltjes die van ons belastinggeld in immer toenemende mate ons welzijn lopen te bewaken. Meestal door kantoren in te richten, veel te vergaderen en dienstreizen te maken. Ook nu weer. Men was zo vol van het innovatieve karakter dat men de veiligheid maar even overboord had gemikt. Je gaat er toch alleen maar kinderen mee vervoeren. En zo werd de Stint goedgekeurd door de kostbare hoeders van onze veiligheid, en werden latere wijzigingen zonder gedegen nader onderzoek gelaten voor wat ze waren. Gaan er koppen rollen? Niet bij onze overheid. Ik denk wel dat er minstens één nieuw toezichthoudersclubje bij komt.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Onze regering. Meer en meer bezig met korte termijn politiek, op zoek naar snel geld om gaten te dichten, zodat er niet al te veel ingegrepen hoeft te worden in ons overheidsapparaat. Vroeger hoorde je nog weleens iets over een bestendige gedragslijn, maar lange termijn visie is alleen nog een excuus om irreële klimaatdoelen na te jagen.

In haar geldzucht moest en zou onze nationale trots, de oudste nog bestaande luchtvaartmaatschappij, van de hand gedaan worden. Dat geld is natuurlijk vervolgens in recordtijd links en rechts verkwanseld. En nu, nu mekkeren we dat we het niet eens zijn met de koers die KLM-AF vaart, eh vliegt. Dat na verkoop aan een Franse partij de focus minder op Nederland ligt. Dat we er geen invloed meer op kunnen uitoefenen. En dus neemt de staat maar weer een belang in KLM-AF. We steken een slordige 680 miljoen in het verwerven van een minderheidsaandeel van 12% in het consortium.

En wat was de opbrengst dan in 2004 vraag je je af? Toenmalige Minister van Financiën Gerrit Zalm verkocht héél KLM voor 784 miljoen euro, terwijl de boekwaarde van de KLM vliegtuigen alléén al bijna het dubbele was. Toen hebben we dus al honderden miljoenen weggegeven, en dat doen we nu nog een keer. En dan zijn we nog niet eens in de buurt van waar we stonden voor de verkoop van KLM. Goed gedaan overheid! En verrek, wéér de VVD in de bocht!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18662
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Tja, triest. Ik ben wel blij dat ze nu iets doen voordat KLM echt dood is... Verschil tov je bedrag van 2004 is dat je nu deelneming hebt in ook AF, niet alleen KLM. Maar goed, verkoop had nooit gemoeten. Net als Prorail, dat nu weer de staat wordt ingetrokken.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Nee dat snap ik, maar we geven nu bijna net zoveel geld uit als destijds de opbrengst was. Alleen toen hadden we wat te zeggen, en een forse overwaarde. Nu geven we een bak geld en hebben we nog niks in de melk te brokkelen.

En idd, ProRail hetzelfde laken een pak.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Triest volk is er vandaag op uit om buitenstaanders slachtoffer te maken van hun onvrede over de verhoging van de pensioenleeftijd. En bij voorkeur misbruiken we daarvoor voertuigen van onze hulpdiensten, en de belastingbetaler betaalt onvrijwillig mee. Aandacht: ja. Sympathie: nul. Stop eens een keer belastingcenten te verkwanselen en ga eens normaal aan het werk! :evil:
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by 323baur »

Een vette plus heel veel.
Echt gruwelijk irritant.
En als jij het ergens niet mee eens bent, en je gaat 66 rijden op de snelweg...dat gaat echt niet goedkomen niet.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29246
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Gezien onze aankomende verkiezingen voor Provinciale Staten en Waterschappen vraag ik me weer eens wat af. Provinciale Staten, daar kan ik met wel wat democratische beginselen bij voorstellen. Maar nu die Waterschapsverkiezingen. Wellicht kan onze waterschapsman daar wat over zeggen?

Ik vraag mij al jaren af waarom we daarvoor door alle tijd, moeite en geld moeten om daar verkiezingen aan te hangen. Als ik probeer uit te zoeken waarom ik zou kiezen krijg ik steeds nul op het rekest. Dan wordt alleen maar aangedragen hoe belangrijk het werk is van de Waterschappen en hoe zij over ons welzijn en onze veiligheid waken. Dat snap ik. Ik snap dat men kan zorgen voor schoon water, overstromingen kan helpen voorkomen, etc etc. Maar waar kies ik dan uit? De één wil schoon water en de ander niet? Zijn er moslimterroristjes of vissenhaters geïnfiltreerd in onze Waterschappen en kun je zo ook kiezen voor vuiler water, minder vissen of dat ze minder geld over de balk knikkeren met mooie kantoren, vergaderingen enzo? In mijn ogen moeten ze gewoon allemaal aan de bak en hun stinkende best gaan doen voor niet stinkend water. Oftewel: ik snap het weer eens niet.
Regards/groeten, Jeroen
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1924
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Wilmo »

Als ik een duit in het zakje doe en het een beetje zwart-wit trek dan spelen bijvoorbeeld belangen mee als grondwaterstand. En dit is een soortgelijke meer-of-minder-discussie als ook in de Tweede Kamer wordt gevoerd.


Voor droge zomers zou je een hogere grondwaterstand willen maar boeren daarentegen willen over het algemeen een lage grondwaterstand. Voila, een tegenstrijdigheid à la schoon of vies water. Waterschapsverkiezingen zijn er voor om de macht bij partijen te leggen die meer of minder voor meer of minder zijn.
Post Reply