FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Ik ben eigenlijk teveel van de ene verbazing in de andere aan het rollen om een compleet verhaal te schrijven. Het lijkt wel of onze overheid en semi-overheid steeds verder ontsporen en geen flauw benul meer hebben met welk doel zij als cluppie bij elkaar zijn. Ministeries die tientallen miljoenen verkwanselen in een continue stroom van naamsveranderingen, die onze bestuurders desgevraagd heel normaal vinden.

We hebben een bosje gefrustreerde en gestrande ambtenaartjes in een Huis voor Klokkenluiders geloodst. Miljoenen werden uitgegeven en men heeft vast genoeg vergaderd en dienstreizen gedaan, maar nooit werd ook maar één zaak opgelost.

En het meest schrijnende voorbeeld is toch wel niet aflatende stroom van stommiteiten en missers rond moordenaar Michael P. Bij dat hele proces is werkelijk niet één zelfdenkend wezen betrokken geweest. Niet communiceren tussen instanties, cruciale informatie werd weggelaten, iets wat in ons ontspoorde land ook mag als de verdachte uit privacy overwegingen verbiedt dat dergelijke informatie wordt verspreid (???). Oh ja en als je weigert mee te werken dan is er niets aan de hand, dan laten we dat gedeelte gewoon buiten beschouwing.

Dat is dus nu ons land: er zijn legio mogelijkheden om te voorkomen dat iemand wordt aangesproken op of behandeld voor de feiten die hij of zij heeft gepleegd. Dan heb je vanzelf geen gevangenissen meer nodig, je laat elke mongool gewoon vrij rondlopen. Natuurlijk zijn we allemaal aangedaan en dit mag nooit meer gebeuren, maar zolang er niet één ambtenaar is met verantwoordelijkheidsgevoel gaat er niks veranderen. We richten gewoon weer twee nieuwe geldverslindende adviesclubjes op en alles blijft bij het oude. Anne Faber is niet het laatste slachtoffer van een idioot die nooit vrij had mogen rondlopen. Er gaan er nog diverse volgen, dat hebben we in Utrecht inmiddels ook al ervaren.


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Laten we weer eens wat doen. Ik heb reeds langs meerdere wegen te maken gehad met de Gemeente Den Haag, en dat cluppie leren kennen als een intern gericht, burger-onvriendelijk stel onkundige idioten dat vooral bezit is haar eigen straatje schoon te vegen, en zelfs dat redden ze niet want de tekorten en overschrijdingen lopen jaarlijks in de miljoenen. De meest vreemdsoortige blunders, verkwistingen (herinner je je de eekhoorntjesbrug van 200.000 euro nog, waar de eerste eekhoorn nog over moet?), tunnels die niet waterdicht zijn, sloopwerken zonder reden, iets bouwen en weer afbreken, noem maar op.

Blijkbaar bestaat het team louter uit mensen die maar één uitdaging kennen: wie begaat de grootste stommiteit. Zou me niets verbazen als daarvoor een wisselbokaal rond gaat. En deze week gaat die wisselbokaal naar de afdeling financiën die naar een ploeg werklozen een bonus zou overmaken voor deelname aan een werkgelegenheidsproject. In plaats van een douceurtje van in totaal 25.000 euro heeft men 2,5 miljoen overgemaakt, met uitschieters van dik een ton naar enkele uitkeringstrekkers.

Tuurlijk, men is daar zo gewend om het geld met tonnen tegelijk over de balk te kiepen dat het niemand was opgevallen. Controle, autorisatie, iedereen was waarschijnlijk op dienstreis dus dat was vast gedelegeerd, het was tenslotte maar een paar miljoen. Ook de gemeente Den Haag zoekt dus nog steeds naar een ambtenaar met een IQ dat hoger ligt dan z'n schoenmaat.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11766
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by 323baur »

Maar gelukkig is er al dik 2miljoen weer terug..
Die andere 5ton was binnen 24uur natuurlijk opgemaakt door deze kansrijke groep nederlanders.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Hoewel er nergens zoveel ICT geld over de balk kan als bij het UWV, blijven onze overheidsdiensten een goudmijn voor de ICT branche. Een compleet gebrek aan visie en betrokkenheid leidt keer op keer tot onduidelijke ICT projecten en dan is het feest. Eerder deze week hoorden wij al hoe de NVWA al 65 miljoen over de balk had gekieperd en dat daar nog minstens 30 miljoen achteraan moest, en dus is men maar gestopt. Ofwel, geen stap verder maar wel 65 miljoen belastinggeld zoekgemaakt. Vandaag horen we dat een ICT project bij het CBR oorspronkelijk geraamd was op 7 miljoen, er inmiddels 34 miljoen in zit, en het is nog niet klaar.

Mijn geest zal wel te simpel zijn om dit te bevatten. Wat gebeurt daar dat zooooooo bijzonder is dat er niet alleen maatwerk moet komen, maar dan ook nog eens maatwerk wat vele malen duurder is dan wat dergelijke projecten bij het bedrijfsleven kosten? Omdat het bedrijfsleven wel in staat is met een fatsoenlijk projectplan te komen? Omdat het bedrijfsleven zich niet laat piepelen, in tegenstelling tot ongemotiveerde, niet-betrokken of gewoon ronduit seniele ambtenaartjes? Gewoon weer 100 miljoen rechtstreeks door het putje....
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Hoewel de Galecopperbrug redelijk recent gerenoveerd en opgehoogd is lees ik net dat deze weer een grote onderhoudsronde gaat krijgen. Niet mooi in de vakantieperiode, maar net erna als de dagen korter worden en het weer natter. Het gaat vast een gezellige bende worden rond Utrecht vanaf eind september. Goed gepland!

Bij het UWV stuntelt men ook vrolijk voort. Een schier onbetaalbaar stuk software blijkt niet foutloos en je werk controleren is natuurlijk ook not done in overheidsland dus onjuiste vakantietoeslagen, uitkeringen naar mensen die daar geen recht op hebben waaronder gedetineerden, men stapelt stommiteit op stommiteit.

Heb op de harddisk nog een aflevering van Nieuwsuur staan over niet terug te vorderen onterechte uitkeringen en toeslagen ter grootte van een klein miljard voor als ik me verveel... we zijn duidelijk weer terug in Nederland!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3012
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by BertjeConti »

Denk aan je hart Jeroen, maar je hebt natuurlijk wel gelijk.

Maar het is niet alleen de overheid die ons probeert te treiteren, zoals een paar weken terug waarbij het openbaar vervoer eens lekker ging staken op de drukste dag van de week.
Advies van overheid, 'neem een dag vrij' of 'ga thuis werken'. Lekker handig als je net die dag midden in Den Haag moet (ja moet) zijn vanuit Limburg.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Ja da's altijd zo makkelijk geroepen, idem voor de werkzaamheden aan de A12. Mensen moeten gewoon Utrecht vermijden of het openbaar vervoer nemen. Wat zijn wij eigenlijk dom volk dat we dat niet allang deden! Gelukkig hebben we dan nog ambtenaren die voor ons denken.

Mooi tenenkrommend verhaal van Jeroen Dijsselbloem, tegenwoordig voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Yep, adviesclubje nummer zoveel, en uiteraard nul overlap met andere adviesclubjes. Hier is echt weer een leemte gevuld en elk bestede miljoen komt rechtstreeks ten goede aan onze veiligheid. Ofzo.

Anyway, de beste man weet te melden dat het slecht gesteld is met onze voedselveiligheid, er zijn veel meer meldingen van incidenten. Dat dat waarschijnlijk voor 90% veroorzaakt is door andere regels voor het melden, dat is bij onze ambtenarij niet in beeld. Verder pleit de voorzitter van adviesclubje nummer 22.999, jawel en met droge ogen, voor de oprichting van een instantie die hierop toezicht gaat houden. Want daarin voldoen zijn clubje en de NVWA blijkbaar niet? M'n broek hangt weer eens op mijn enkels.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Een grote grijns weer vandaag. Storing bij KPN. In eerste instantie zwijgt men in alle toonaarden, ook op de communicatiemiddelen die men nog wel werkend heeft is niets te vinden over een eventuele storing. Het is de nodige tijd gissen. Zaken komen in een stroomversnelling als 112 ook onbereikbaar blijft. Om één of andere reden werken de backup en de backup van de backup niet. Een alternatief bedenken duurt uren. En als dat alternatief er dan komt slingert een hersendode NL Alert medewerker een 06-nummer van een Telegraaf medewerker het ganse land in. Kansloos, onze overheid ten voeten uit. Gevolg: da's genoeg voer voor minstens 10 nieuwe adviescomitees en toezichthouders. Want dat miljoen ambtenaren, dat moeten we wel gaan halen dit jaar. Read my lips...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Vooral van dat telegraafnummer, hoe kansloos is dat. Wel gelijk een overheidslek richting media gevonden...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Liegen en bedriegen is nog steeds de standaard bij onze Belastingdienst. Werd eerder gemeld dat slechts er enkele gezinnen gedupeerd waren door ten onrechte stopgezette toeslagen. Mogelijk gaat het nu om tienduizenden gevallen waar toeslagen ten onrechte werden stopgezet, gedupeerden niet tijdig antwoord kregen op hun bezwaren en als het tot een rechtszaak kwam, werden onvolledige stukken overhandigd. Omdat mensen werden aangemerkt als fraudeur door de Belastingdienst, kwamen ze ook niet in aanmerking voor een betalingsregeling. :hammer
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Stel je bent niet zo snugger. Negeert de waarschuwing over een dalende bandenspanning (ik meen in een Audi), van een achterband nog wel. Dat negeer je 21 kilometer. En dan ineens, ineens kun je niet verder rijden op de linkerbaan waar je al even zit. Je kunt met geen mogelijkheid naar rechts al die 21 kilometer, je moet NU stoppen, op de linker rijstrook. Dat er dan iemand achterop vliegt en voor het leven verminkt is, dat is dan niet zo heel gek.

Als je zo dom bent hoor je geen rijbewijs te hebben, sterker nog, je hoort niet eens vrij rond te lopen. En wat vindt de rechter? Dat je maar 40 uur dienstverlening moet doen, dan is het wel weer goed.

Ik heb de bretels weer uit de kast gehaald. Vind je het met dat soort rechtspraak (recht??) dan gek dat mensen steeds meer eigen rechter gaan spelen? Ik niet in elk geval.
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by loentje »

Tsja, wat klote is, bij mijn e46 ging dat lampje bijvoorbeeld te pas en te onpas aan. Ik heb gewoon liever een oude auto waar al die rotzooi niet opzit. Want wat als die man geen lampje had gehad, dan was er helemaal geen straf geweest. Dus ik begrijp wel de 40 uur dienstverlening. Het is eerder een signaal vanuit de overheid dan dat je daadwerkelijk kunt straffen.

Aan de andere kant toen ik echt een lekke band had merkte ik dat ook meteen aan het rijgedrag. Daar kan geen lampje tegen op.

Groeten loentje
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Dat bedoel ik, als je een lekke band hebt dan voel je dat en zet je 'm aan de kant. En onrijdbaar of onbestuurbaar door een lekke achterband, op een kaarsrechte weg nog wel, dat wil er bij mij niet in.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Vandaag ontvangen we een aanmaning van de Stichting Reprorecht. Niks geks. Ware het niet dat het gaat om een factuur uit 2014 die niet betaald zou zijn. Betalingen zijn verwerkt tot en met 18 maart :shock 2019. Ofwel, budget begint op te raken dus we zijn voor het eerst sinds 5 jaar een keer aan het werk gegaan? Maar niet te hard, dus we liggen wel bijna een half jaar achter met het verwerken van betalingen.

Net zo kansloos als de Nationale Politie, CBR, NVWA en RDW waar de chaos voort suddert en de enige oplossing die men kan bedenken is om meer vee de brandende puinhopen in te jagen.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29248
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen heeft medische gegevens van tientallen mensen die hun rijbewijs willen verlengen toegevoegd aan digitale dossiers van anderen. Het CBR kan daardoor veel gegevens niet meer vinden. Ondertussen lopen de wachttijden verder op, 14% van de aanvragen heeft langer dan 4 maanden nodig om te worden behandeld.
Ik zeg een keer niks.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply