FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
e-einundzwanzig
E21 Pro
Posts: 889
Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
My E21(s): '82 318i manual
Location: Dinxperlo, the Netherlands

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by e-einundzwanzig »

50+ heeft zeker goede punten, het rare is dat bij al mijn vrienden (leeftijdscategorie 25 tot 30) 50+ als hoogste uit de stemwijzer komt. Dat maakt het voor mij eigenlijk best dubieus, is het dan niet gewoon een fantastenpartij? Ik ben een voorstander van met 65 met pensioen gaan, nadeel is dat dat 12 miljard euro gaat kosten. Dat is veel geld, ik ben bang dat dat ergens vandaan gaat komen waar het bij veel mensen pijn gaat doen.


I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29309
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

12 miljard is met groot gemak binnen de overheid te bezuinigen. Weg met het budgetstelsel en inkrimpen al die gezellige theekransjes.

Zie ook mijn vroegere mijmeringen over onze eigen politieke partij haha
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29309
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

En, wat denken we van de verkiezingsuitslag? De opmars van 'verkeerd' populisme een halt toegeroepen? Er zal een gezellige formatieperiode aankomen en door alle versnippering zal dat even duren, en vragen om compromissen. Vertrouwen dat we weer vier jaar positief voort kunnen?
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11776
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by 323baur »

Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat.
Vvd cda d66... En dan?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jakob E21
Upcoming E21 fanatic
Posts: 62
Joined: Sun Apr 10, 2016 2:24 pm
My E21(s): '83 NL 315
Location: Houten

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jakob E21 »

Wordt lastig. Stop er maar wat kleine christelijke partijen bij :)
Versnippering gaat ervoor zorgen dat er compromissen moeten worden gesloten. Wat volgens mij enigszins negatief voor het beleid kan uitpakken.. We gaan het zien.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29309
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Hee verrek, een VVD-er die de boel heeft voorgelogen? Wat een verrassing! En ik gok dat dit niet alleen bij Eritreeërs het geval is.
De Telegraaf wrote:Den Haag - Grote groepen Eritreeërs gaan nog altijd op vakantie naar het land waaruit ze nu juist gevlucht zijn. Het kabinet beloofde de verblijfsvergunning af te nemen van asielzoekers die dit doen. Daar is bij Eritreeërs niets van terechtgekomen. Deze krant toonde eerder al aan dat Eritreeërs in groten getale vakantie vieren in hun thuisland, dat volgens henzelf zo gevaarlijk was dat het noodzakelijk was te vluchten. Staatssecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) sprak daar toen ook schande van. Hij beloofde te controleren op deze ’terugreizigers’ en hun verblijfsvergunning af te nemen als ze gesnapt worden.
Regards/groeten, Jeroen
geerling
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 237
Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
Location: Ruinerwold Drenthe

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by geerling »

Dat viel mij ook zwaar tegen van de slimste mens, dit is toch niet uit te leggen!!
Desondanks hebben zij toch weer mijn stem gekregen. :roll:
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29309
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Onze overheid (CBS) heeft weer eens een nuttig onderzoek gedaan en geconstateerd dat 1 op de 8 automobilisten de telefoon weleens gebruikt tijdens het rijden.

Tuurlijk. Onderzoek om te bevestgen dat het met de verkeershandhaving echt wel goed zit zeker? Ik denk dat Max Verstappen méér in de richting zat met zijn inschatting dat het zo'n 90% van de weggebruikers beloopt. Allemaal 1.000 euro boete en 2 jaar voorwaardelijk wegens poging tot doodslag aub.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29309
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Een beetje druk aan deze kant, maar dat weerhoudt de overheid er evengoed niet van om elke dag weer de meest stompzinnige dingen te bedenken. Je zou verwachten dat er toch af en toe wel een eindverantwoordelijke ergens zit om de ergste stompzinnigheden eruit te vissen maar niets is minder waar, óf onze nutteloze dienders bedenken met zeer grote regelmaat nóg senielere uitspattingen hetgeen ook zeer waarschijnlijk is.

Ik licht er even twee uit. We weten allemaal dat onze overheid aan de lopende band toezichthouders verzint. Met een heel nobel streven, het bewaken van onze veiligheid en gezondheid. In de praktijk komt het er eigenlijk op neer dat het geldverslindende clubjes worden die niet veel meer doen dan vergaderen in extreem dure hotels in hele verre landen. Toezicht houden is wel het laatste wat daar gebeurt en als er eens een probleem boven komt drijven dan storten we tussen twee zakelijke buitenlandtripjes (met vrouw en golftassen natuurlijk) een lading excuses en goede voornemens naar buiten en gaan we weer door met geen toezicht houden.

Die clubjes woekeren rond als ratten en onkruid, en ze zijn ook eigenlijk niets anders. En dan breekt er een mast van een bedaagde en commercieel uitgewrongen zeilboot en spontaan begint onze overheid weer te blaten om de volgende toezichthouder! Zeker om uitgerangeerde vriendjes heen te loodsen? En welke toezichthouder wordt dat dan? Autoriteit (whahaha) Houten Masten? Punt is natuurlijk wel dat de kop van de doorsnee diender sterke affiniteit met zaagsel heeft, dus bij wijze van hoge uitzondering eens experts in overvloed!

Geval twee, de VWA. De Gestapo van de voedselveiligheid. Nadat men een -naar eigen zeggen succesvolle- reorganisatie heeft doorgevoerd mocht deze natuurlijk geen VWA meer heten. Alles moet op de schop, een nieuwe corporate identity om mee te kunnen komen met concurrerende VWA's denk ik. Of toch gewoon een potje gemeenschapsgeld dat over de balk moest, wellicht is dat aannemelijker. Hoe dan ook, de aanpak was dusdanig vernieuwend en verbeterd dat ze on-mo-ge-lijk VWA konden blijven heten dus werd het de Nieuwe VWA ofwel NVWA. En aangezien daar naar nu blijkt nog véél meer te reorganiseren valt zal het wel binnenkort de NNVWA worden.

Want onze toezichthouders hebben heerlijk liggen slapen en worden nu wreed gewekt. Want nee, niet onze toezichthouders maar een Belgisch voedingsmiddelenbedrijf vond in mei al een hoge concentratie potentieel gevaarlijke stoffen in eieren. Hoewel België en Duitsland in actie kwamen was in Nederland alleen nog gesnurk te horen. Dan ineens vorige week een kreet: alles is onder controle en consumenten lopen geen gevaar. Echter afgelopen maandag blaten onze wakers dat je beter even geen eieren kunt kopen of eten! Compleet out of the blue! Weet u het zeker? Ja. Anderhalve dag later weten we het ineens niet zo zeker en zijn we verkeerd geïnterpreteerd. Maar de schade is gedaan, de industrie ligt op z'n gat en angstige moeders storten veiligheidshalve al hun eieren in de chemobox.

Ofwel, onze schattige VWA heeft weer eens niets doorgehad, en zodra er eens werk aan de winkel is schieten ze in blinde paniek heen en weer als een bal in een flipperkast. Dat zijn de bewakers van onze veiligheid. Geweldig weer.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29309
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Overheidsclubje van de dag is het KNMI. Die gelukkig geen reputatie hebben van onnodige waarschuwingen en deze écht alleen maar uitvaardigen als we een nieuwe watersnoodramp tegemoet snellen. Dus na code geel gisteren direct het werk neergelegd, Afsluitdijk en wat andere dijken doorgeprikt zodat het water weg kon richting de zee. Hijskraan gehuurd en de auto's hoog en droog op het garagedak laten zetten, reddingsvesten uitgedeeld en gaan zitten wachten op Het Einde Der Tijden. In het zonnetje, was best warm met thermokleding en reddingsvest!

De ene gele vlag is nog niet weg of de volgende dient zich aan. Jawel, want dichte mist. Wederom alarm, we moeten onze voorbereidingen treffen. Maar hoe? En waarom? Voor het geval het zo mistig is dat we zelfs de mist niet kunnen zien? Of om te voorkomen dat we al Facebookend er pas na 20 kilometer botsautootje spelen achter komen dat het mistig is? Gelukkig hebben we tegenwoordig dagrijverlichting. Dus in plaats van dat we nog wekenlang tegen mistlichten aankijken, kijken we nu nergens tegenaan, want dagrijverlichting is alleen aan de voorkant. Wel zo veilig.
Regards/groeten, Jeroen
Jakob E21
Upcoming E21 fanatic
Posts: 62
Joined: Sun Apr 10, 2016 2:24 pm
My E21(s): '83 NL 315
Location: Houten

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jakob E21 »

En daar sla je moor de spijker op z'n kop. Het past niet helemaal in dit draadje (mogen we de overheid verantwoordelijk stellen voor DRL, qua regelgeving wel) maar wat een hoop auto's met alleen voor een paar LEDs zeg, vanmorgen.. Met de mist van vanmorgen echt niet handig. Valt me op dat de kleinere (ouder en nieuw) auto's allemaal gewoon netjes licht aan hebben, de nieuwere VAG en BMW-rijders rijden steevast met enkel voorop DRL. En dan ben je met dit weer dus gewoon echt niet zichtbaar.. Zal te maken hebben met de optie 'licht/regensensor' vermoed ik.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4549
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by gerrit323 »

Ja en even nadenken en bij mist de lichten handmatig aandoen is wat veel gevraagd .. het verkeer wordt wel veiliger hoor met al die automatisch remmende auto's enzo .. voor 80% van de chauffeurs zou de zelfrijdende auto er beter al zijn :roll:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29309
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Dagrijverlichting is gewoon ronduit gevaarlijk, met mist of regen heb je in veel gevallen gewoon geen achterlichten. Laat lekker twee peertjes meegloeien van achter. How hard can it be?
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29309
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Onze NVWA heeft heerlijk als een kip zonder kop rondgestuiterd en daarmee de gehele Nederlandse kippen- en eierenindustrie de nek omgedraaid, en het Nederlandse kwaliteitsimago wereldwijd forse schade toegebracht. Gelukkig treft dat de formatiebesprekingen voor ons nieuwe kabinet niet en kunnen we het gewoon hebben over de zaken waar het in de wereld echt om draait. Het Wilhelmus leren op school bijvoorbeeld.

:hammer
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29309
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Zojuist ook op Facebook neergeploft:

Het is geen nieuws dat ik van mening ben dat telefoongebruik in de auto gewoon met 1.000 Euro beboet mag worden, elke dag weer legio voorbeelden van gestuntel op de weg. Men is blijkbaar onbewust, of gewoon achterlijk.

Een meneer in een C-klasse maakte het vanmorgen wel heel bont. Telefoon voor de cockpit geplaatst en deze met een arm door het stuur heen aan het bedienen. Rijbewijs afpakken en nóóit meer teruggeven.

Misschien kan de hermandad eens gaan werken aan het bestrijden van de belangrijkste risico's, oorzaken en ergernissen in het verkeer, echter dat lijkt niet meer tot de kerntaken te horen.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply