FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

het ging al fout bij C-klasse. En naming en shaming: kenteken?


It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Haha moest om 'm heen laveren dus geen tijd om me bezig te houden met het kenteken. Staat op camera maar ik heb ff geen software om daar een passage uit te trekken. Maar als ik toch boetes mocht uitdelen dan werd het lopende band werk.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Oh lekker pathologische leugenaar Wiebes komt ondanks de miskleunen en leugens, bijv aangaande de Belastingdienst en de aanpak van oldtimers, nu terug als minister van Economische Zaken? Misdaad loont...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Over misdaad gesproken, was net op de radio. Een stel heeft zich laten misleiden met zo'n nep bank-app en dacht dus een auto verkocht te hebben maar dat geld kwam nooit binnen op hun rekening. Stom natuurlijk, maar het zal dagelijks gebeuren, op naar onze hoeders bijde Politie dan maar. Petje en broekje (om maar een oude term van Michel af te stoffen) zijn natuurlijk geenszins bereid om in actie te komen dus in plaats daarvan heeft men een privé-detective ingehuurd om de dader op te sporen, terwijl men een kopie rijbewijs en het adres van de dader al had! Te moeilijk voor die teringambtenaren en dus mag je er zelf achteraan. Flitsers opstellen en koffie drinken kunnen ze overigens wel maar daarmee zit je echt aan de grens wat het brein, voor zover daar sprake van is, van de doorsnee plietsie dodo.

En nu? Wachten. Als je pech hebt valt de oplichter niet te plukken: dan wel komt onze roverheid eerst, en heb je kans dat het geld en de opbrengst van de auto al ingepikt zijn. Kunnen we tenminste het immer groeiende leger ambtenaren verder uitbreiden en nog meer centen over de balk mikken.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

De plietsie nog eens een keer. Wat hieraan vooraf ging, en ik ben hier slechts indirect bij betrokken geweest hoor: op een parkeerplaats in NL staat een Alpina. Volgens het Alpina register gestolen, en na enig mailen bevestigt de voormalige eigenaar dat ook. Bel de stoere mannen van de hermandad maar. Die komen een auto of wat sterk, maar weten niet wat te doen. Meenemen? Tracker plaatsen? Het zou natuurlijk het mooiste zijn als de dader nog geen lont heeft geroken en te pakken is. De verzekeringsmaatschappij blijkt reeds eigenaar (>30 dagen gestolen) en die beveelt dat de auto veilig gesteld wordt. Dus wordt de auto afgevoerd.

PARDON? Sinds wanneer bepaalt een verzekeraar of onze petjes en broekjes boeven gaan vangen of niet? Dat deze auto van ten minste 8 jaar oud belangrijker is dan mogelijk een clubje snelkrakers oid oprollen? Ik hoop maar dat ik het plaatje niet compleet heb want anders gaat het mijn verstand te boven.
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by loentje »

ik denk vooral dat er te weinig politie is, dit zorgt voor werkdruk en daarom zijn ze af en toe liever een case armer dan rijker.

Ik snap ook nog niet dat append Nederland niet wordt aangepakt.


groeten loentje
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

werkelijk onvoorstelbaar.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Append Nederland is ook weer zoiets. Er wordt gewerkt aan een aanpak omdat het aantal 'onverklaarbare' ongevallen momenteel krankzinnig hard stijgt.

Ook een leuke nieuwe actie: seniel Nederland probeert z'n trieste ingeslapen leven op te fleuren door ongevallen onderweg te filmen. Hebben ze thuis eindelijk ook eens iets te melden. Alleen al dat filmen, door bestuurders!!, veroorzaakt al een berg gevaarlijke situaties en nieuwe ongevallen. Recent is bij een ongeval een agent aangesteld om filmende passerende bestuurders te noteren, en die schreef z'n boekje vol. Blijkbaar erg veel van die droeftoeters zonder leven. Anyway, die krijgen binnenkort een welverdiende herinnering aan het evenement. Helaas slechts 230 euro want een EMG mag van mij ook. Net als bij appen.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Herinnert u zich deze nogggggg?
Jeroen wrote: Mon Jan 02, 2017 8:45 am Overigens, Claudia de Breij haalde in haar eindejaarsconférence het Nationaal Hitteplan aan. Ik dacht dat ze alleen maar de boel op de hak nam, maar nee, de teksten die ze aanhaalde staan echt in het Nationaal Hitteplan. Ofwel, we hebben de ambtenarij miljoenen gegeven om met iets te komen en vervolgens mist het essentiële onderdelen en is het van een kwaliteit die zo ongeveer elke 7-jarige in een spreekbeurt al overtreft. Volstrekt kansloos dus. Wederom bakken belastingcenten regelrecht de gierput in :hammer
Nationaal Hitteplan wrote:
Wat te doen als het lang warm weer is?
Eenvoudige maatregelen die helpen om de gevolgen van hitte te beperken:

Drink voldoende: zorg ervoor dat u voldoende drinkt (...)

Zorg voor koelte: draag dunne kleding. Blijf in de schaduw (...)

Houd uw woning koel: opwarming van de woning kan worden beperkt door tijdig gebruik te maken van zonwering, ventilator of, indien aanwezig, airconditioning (...)

Zorg voor elkaar: let bij warm weer extra op mensen in uw omgeving die uw hulp kunnen gebruiken
:screwy
Vandaag in het nieuws: er zijn in de hittegof van dit jaar minder mensen overleden dan bijvoorbeeld in de hittegolf van 2006, en dat komt volgens onze overheid omdat mensen nu beter geïnformeerd zijn. Whaahahahahahaaha jaaaa dat geweldige Hitteplan redt levens. Ik denk het ook. Aan de andere kant, wellicht ligt onder onze ambtenarij het gemiddelde IQ zo dramatisch laag dat het Hitteplan daar inderdaad toegevoegde waarde heeft. Daar zou ik dan liever natuurlijke selectie dan een Hitteplan op loslaten :sealed
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by BertjeConti »

Hittegolf? Niks van gemerkt.

Waar ik wel triest van wordt zijn die miljoenen liters kostbaar drinkwater die al de hele zomer elke dag over de gazonnetjes in de woonwijken gegoten wordt.

Er komt geen "verbod" op sproeien met leidingwater, maar nu komt het waterschap wel met een verhoging, dus als je zelf wel zuinig bent geweest op het kostbare drinkwater, dan wordt je nu alsnog genaaid.

De boeren zijn dit jaar zwaar de klos, maar de gemiddelde burger heeft wel een prachtig groen matje in de achtertuin.


Oh ja, nog gekker, een paar weken terug is de gehele zoutvoorraad hier op de warmste dagen van het jaar over de straten en wegen gestrooid, zelfs de meest verstopte landweggetjes hebben alvast een flinke lading zout gekregen. Voorzorg voor de komende winter zullen we maar zeggen.....
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1917
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Wilmo »

Zout strooien in de zomer
25 juli 2018 17:27
Laatste update: 27-07-2018 14:00
Door Gemeente

De strooiwagens van de gemeente Weert rukken vanaf donderdag 26 juli 2018 uit om zout te strooien op een aantal wegen. Door de aanhoudende hitte kan het asfalt namelijk beschadigd raken. Strooizout beschermt het asfalt.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Met stijgende verbazing heb ik de afgelopen dagen weer één en ander vernomen
De gemeente Gorinchem wil de inhuur van externe bureaus drastisch reduceren en veel meer inzetten op de kennis en kunde van de eigen ambtenaren. Dat vraagt om een cultuuromslag, maar om deze te bewerkstelligen is een externe deskundige ingehuurd.
Of wat hiervan te denken?
Tientallen criminelen met een openstaande celstraf krijgen ten onrechte een uitkering. Ze zijn onvindbaar voor justitie en politie, maar sociale diensten en het UWV weten hen wel te vinden om een uitkering over te maken. Het kabinet probeert al sinds 2011 een einde te maken aan deze situatie.

Daarnaast lukt het voortvluchtige veroordeelden regelmatig om hun uitkering via de rechter terug te eisen. De onderzoeksredactie van RTL Nieuws achterhaalde 13 zaken waarin rechters een sociale dienst of UWV terugfluiten en beslissen dat de uitkering moet worden doorbetaald en de ingehouden uitkering moet worden teruggeven.
Vervolgens verhindert volgens het UWV onze huidige privacyregelgeving nog eens dat uitkeringsinstanties meewerken aan de opsporing van criminelen. Wat nou een gerechtelijk bevel om gegevens te verstrekken om criminaliteit te bestrijden? Dat werkt in andere landen zo, maar duidelijk niet in NL. Diverse overheidsclubjes zijn reeds eerder betrapt op een verkeerde interpretatie van regelgeving dus dat zou natuurlijk ook zomaar het geval kunnen zijn.

Oplossing? Veel meer externen inhuren zodat ons incompetente ambtenarenleger lekker kan blijven doen waar het goed in is.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Gelukkig ben ik beschikbaar tegen acceptabel tarief.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Hahaha vast goeiekoper dan twee speedboatjes voor 5 ton per stuk. Da's in mijn ogen al best geld voor wat ik op de foto's zie, maar misschien kunnen ze ook rijden en vliegen. Alleen vervolgens zijn ze mogelijk (analyse van adviesclubje zoveel, zijn nooit in gebruik genomen) niet geschikt voor het beoogde doel. Het is zelfs zo'n goede keuze geweest dat op een BVA veiling niemand ook maar 75k over had voor zo'n bootje van 5 ton. Maar ach wat is een miljoen, het is belastinggeld en dat moet gewoon over de balk.... en dat doel is bereikt.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Nee, waren 4 voor een miljoen toch??? Maar het is te belazerd voor woorden, zoveel is duidelijk. Sukkels
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply