Het groot niet te vermijden off-topic topic
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Zow, dat waren drie dagen North Sea Jazz! Vermoeide voeten, maar wat een hoeveelheid en variëteit aan artiesten hebben we gehoord. Gouwe ouwe als Hall & Oates, Toto, Jamie Cullum, Anita Baker, doorgaans geen spetterende top optredens maar conform verwachting toch wat meer routinematige concerten van ouwe rotten, maar natuurlijk wel leuk om die allemaal eens live gezien te hebben. Tower of Power maakte er al een groter feest van en José James zetten ook een mooi optreden neer, ondersteund door het Noordpool Orkest dat helaas veel te zacht stond waardoor de bijdrage te klein was imo.
De toppers? Gladys Knight bouwde een prachtige Motown revival gelardeerd met haar herinneringen, de Australische Teskey Brothers zetten een fraaie show neer, maar zoals supergitarist Kenny Wayne Shepherd tekeer ging, dat was bijna ongekend. Als je van blues en Fenders houdt is dat een absolute aanrader, en 4 november speelt hij in Amsterdam. De afsluiter op zondagavond was Young Gun Silver Fox. Ik had eens twee nummertjes van ze gehoord, maar het optreden was van begin tot eind genieten. Fraai teamwork met duidelijke invloeden a la Steely Dan, 10cc, Hall & Oates, vooral veel Donald Fagen, en dat maakte het echt een top afsluiting. Hun werk gaan we -net als dat van Kenny Wayne Shepherd- zeker toevoegen aan de collectie. En volgend jaar gaan we maar weer 3 dagen.
Overigens is er ook een prachtige line up voor de editie van North Sea Jazz die eind volgende maand op Curacao gehouden wordt. Hmmmm misschien een leuke om voor een van de komende jaren eens op de lijst te krijgen.
De toppers? Gladys Knight bouwde een prachtige Motown revival gelardeerd met haar herinneringen, de Australische Teskey Brothers zetten een fraaie show neer, maar zoals supergitarist Kenny Wayne Shepherd tekeer ging, dat was bijna ongekend. Als je van blues en Fenders houdt is dat een absolute aanrader, en 4 november speelt hij in Amsterdam. De afsluiter op zondagavond was Young Gun Silver Fox. Ik had eens twee nummertjes van ze gehoord, maar het optreden was van begin tot eind genieten. Fraai teamwork met duidelijke invloeden a la Steely Dan, 10cc, Hall & Oates, vooral veel Donald Fagen, en dat maakte het echt een top afsluiting. Hun werk gaan we -net als dat van Kenny Wayne Shepherd- zeker toevoegen aan de collectie. En volgend jaar gaan we maar weer 3 dagen.
Overigens is er ook een prachtige line up voor de editie van North Sea Jazz die eind volgende maand op Curacao gehouden wordt. Hmmmm misschien een leuke om voor een van de komende jaren eens op de lijst te krijgen.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18662
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Klinkt goed, Jeroen!! Hadden jullie een hotelletje in de omgeving? Lekker hoor!
-
- E21 Fanatic
- Posts: 435
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Koppel rijdt elke avond oldtimer de living binnen en kijkt naar auto in plaats van naar tv
https://www.hln.be/het-leukste-van-het- ... ~af0b3194/
https://www.hln.be/het-leukste-van-het- ... ~af0b3194/
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Oh oh oh wat zijn we begaan met het milieu. Verhitte discussies als men de milieuvriendelijkheid van het elektrisch rijden in twijfel trekt. Maar worden de bijtellingsregels aangepast is 't ook ineens over. Verkocht Tesla in december nog ruim 12.000 stuks model 3, in de maand januari zijn het er 36.
https://www.ad.nl/auto/verkoop-tesla-3- ... ~addadd59/
https://www.ad.nl/auto/verkoop-tesla-3- ... ~addadd59/
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Echt debiel hé. Eigenlijk kan ik de berijders van die dingen het niet eens kwalijk nemen, het is de overheid die dit soort korte termijn politiek bedrijft, met alle - kinderlijk eenvoudige - effecten daarbij.
Over 4 jaar worden alle Tesla’s geëxporteerd..
Over 4 jaar worden alle Tesla’s geëxporteerd..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Laten we het hopen! Tesla heeft kennelijk een marktbehoefte weten te creëeren waarop innovatie bij vele producenten en instituten een vlucht neemt. Ontwikkeling van motoren en energieopslag neemt nu een vlucht en daarmee zullen de EV's van nu over vier jaar hopelijk achterhaald zijn. Alle materialen zijn te hergebruiken wat van die duizenden liters brandstof niet te zeggen is. Natuurlijk zijn andere auto's ook te hergebruiken maar die zijn wat betreft zeldzame metalen veel minder waard.
En is het niet voor het klimaat, dan is het wel voor de leefbaarheid in steden en dergelijke. Ik vind het wel mooi om te zien hoe een enfant terrible de hele autoindustrie op zijn kop zet.
En is het niet voor het klimaat, dan is het wel voor de leefbaarheid in steden en dergelijke. Ik vind het wel mooi om te zien hoe een enfant terrible de hele autoindustrie op zijn kop zet.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Yup, en alle stroom die die EV's dan verbruikt hebben is natuurlijk ook mileuvriendelijk en recylclebaar opgewekt geworden ?!?
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Als er gebruik gemaakt wordt van olie of gas dan is het totaal rendement van centrale tot aan de stekker een stuk hoger dan van verbrandingsmotoren.
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
En toch zal het de toekomst zijn, al geloof ik wel dat er snel waterstof aan te pas gaat komen voor de actieradius toch nog wat te vergroten.
Vorige week mogen proefrijden in een Porsche Taycan Turbo, ik heb nog nooit in iets gezeten dat sneller lanceert dan dat.
Vorige week mogen proefrijden in een Porsche Taycan Turbo, ik heb nog nooit in iets gezeten dat sneller lanceert dan dat.
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Waterstof zie ik niet gebeuren vanwege het rendement.
De batterijontwikkeling als in kWh per kg is in de laatste jaren enorm toegenomen en zal de komende jaren blijven toenemen, het is een kwestie van onderzoek en ontwikkeling.
De batterijontwikkeling als in kWh per kg is in de laatste jaren enorm toegenomen en zal de komende jaren blijven toenemen, het is een kwestie van onderzoek en ontwikkeling.
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Lees onderstaand artikel eens
[urlhttps://www.chinasquare.be/china-voorloper-voor ... waterstof/][/url]
China zet momenteel alles op alles om waterstof erdoor te krijgen, en naar mijn mening is dit ook de enige weg voor de toekomst.
Het rendement van waterstof voor wagens zit momenteel tussen de 15 en 20%
Het rendement van een benzinewagen zit gemiddeld op 20% en dat van een diesel op 25%
Dus dat lijkt mij na 70 jaar ontwikkeling toch ook niet zo fantastisch...
[urlhttps://www.chinasquare.be/china-voorloper-voor ... waterstof/][/url]
China zet momenteel alles op alles om waterstof erdoor te krijgen, en naar mijn mening is dit ook de enige weg voor de toekomst.
Het rendement van waterstof voor wagens zit momenteel tussen de 15 en 20%
Het rendement van een benzinewagen zit gemiddeld op 20% en dat van een diesel op 25%
Dus dat lijkt mij na 70 jaar ontwikkeling toch ook niet zo fantastisch...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Het zit hem in de productie van waterstof. Daar zit een rendement van 70-80% op en dan volgt de compressie daar nog op.
65% centrale * 80% productie waterstof * 20% wagen = 10%
65% centrale * 80% productie waterstof * 20% wagen = 10%
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Ondertussen gaat China de komende 10 jaar ook meer dan 1.000 (!!) nieuwe kolengestookte elektriciteitscentrales openen om aan de explosieve groei van de vraag naar elektriciteit te voldoen...
Regards/groeten, Jeroen