Het groot niet te vermijden off-topic topic

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Manitoba »

Ben het met je eens Jeroen. Maar weet intussen ook wel vanuit de bron dat het is waar de markt om vraagt. Als warme broodjes...

Greetz,
Walter.


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Zoals ik op FB al constateerde... je rijdt in een drol, maar dan wel een sport drol. Ongelofeloos maar al dat soort shit loopt als een gek. We zijn een uitstervend ras... en dat gaat hard... ik rij tenslotte ook al automaat haha. Maar ja, ik ben ook al oud.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by gerrit323 »

Kijk maar naar de 2 reeks active tourer.. een BMW waar je mij nooit in zal krijgen .. ze verkopen ook als zoete broodjes ..

We zijn idd een uitstervend ras .. de techniek een auto te kunnen beheersen tot in de details .. wie is daar buiten een paar zonderlinge figuren nog mee bezig .. :mrgreen:

Om even verder te gaan off topic .. bij ons loopt er een reportage programma waar men de wegpolitie volgt. De ene moment zie je ze achter iemand aangaan die jawel de hele 150km/u rijd op een droge autosnelweg .. gevaar op de baan :!: .. een volgend moment in de reportage rijden ze onderweg naar een ongeval zelf 170 in de regen .. als de reporter aangeeft dat dat toch wel snel is zeggen de heren wegpolitie .. dat is helemaal niet zo snel hoor en heus niet gevaarlijk .. wij hebben de ervaring want doen dat dagelijks .. dan denk ik bij mezelf .. ik ook :mrgreen: Ik heb dus ook de ervaring .. maar wordt wel als groot gevaar beschouwd met 170 in de regen .. hypocrisie ten top en puur op geld belust
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Zelfde hier in NL hoor. Terwijl de doorsnee diender nou niet echt uitblinkt in rijvaardigheid...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman »

Daarom krijgen ze ook Audi a6 3.0 tdi quattro avant dinges autos.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Als die krengen niet motorisch op een hoop lopen dan schuift oom agent wel de vangrail in haha
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3012
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by BertjeConti »

Je moet het maar zo zien, daardoor worden onze gekoesterde bolides alleen maar bijzonderder van.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1925
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Wilmo »

gerrit323 wrote: Om even verder te gaan off topic .. bij ons loopt er een reportage programma waar men de wegpolitie volgt. De ene moment zie je ze achter iemand aangaan die jawel de hele 150km/u rijd op een droge autosnelweg .. gevaar op de baan :!: .. een volgend moment in de reportage rijden ze onderweg naar een ongeval zelf 170 in de regen .. als de reporter aangeeft dat dat toch wel snel is zeggen de heren wegpolitie .. dat is helemaal niet zo snel hoor en heus niet gevaarlijk .. wij hebben de ervaring want doen dat dagelijks .. dan denk ik bij mezelf .. ik ook :mrgreen: Ik heb dus ook de ervaring .. maar wordt wel als groot gevaar beschouwd met 170 in de regen .. hypocrisie ten top en puur op geld belust
Nah, een beetje nuance mag wel toch? ;)

De overheid heeft het geweldsmonopolie en het monopolie op te snel rijden, dat is niet hypocriet, dat hebben we zo afgesproken. En de meneren van de wegpolitie hebben wel een training gevolgd en kunnen ook best wel wat. Dat een beslissing ons misschien niet altijd goed uitkomt, dat is dan zo, maar we hebben bewust het risico genomen omdat we dondersgoed weten dat we te hard rijden. En jij weet als Vlaming ook dondersgoed dat jullie een hele bijzondere relatie met de wet hebben. Op mijn werk wordt de wet een 'gat in de weg' genoemd 'waar je omheen rijdt'.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by gerrit323 »

Deels akkoord maar ... dan moeten ze ook duidelijk aangeven dat 170 in de regen gevaarlijk is .. nu was het net of dat was de normaalste zaak omdat zij die snelheid reden daar waar ze een burger die 150 rijd op de droge autosnelweg afdoen als gevaarlijk .. dat blijft in mijn de mensen voorliegen .. het is niet omdat zij een cursus volgen en een blauw licht hebben dat hun 170 minder gevaarlijk is dan de mijne die ook een gelijkaardige cursus heb gevolgd en ook de ervaring van het regelmatig te rijden. Ik ben me bewust van het grotere gevaar .. zij willen dat wegmoffelen onder de noemer .. wij zijn de arm der wet
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
krijn98
E21 Fanatic
Posts: 277
Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
My E21(s): '78 bmw 316
Location: Ovezande, Zeeland

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by krijn98 »

gerrit323 wrote:Kijk maar naar de 2 reeks active tourer.. een BMW waar je mij nooit in zal krijgen .. ze verkopen ook als zoete broodjes ..

Als rijles wagen viel het mij niet tegen.

Mvg, Krijn
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Dat we de crisis van 1929 niet helder voor ogen hadden is niet zo gek bijna 100 jaar na dato, al zagen genoeg mensen de crisis van de afgelopen jaren overduidelijk aankomen, al is het maar vanwege de luchtbel die we samen gecreëerd hebben. Die crisis is best diep geweest en heeft veel impact gehad, niet zo gek als zoveel gebaseerd is op papieren waardes, gouden bergen, verwachtingen tot in de hemel, en bovenal: alles zakelijk en privé lekker bij elkaar gefinancierd.

Je zou dan verwachten dat we wat geleerd hebben, maar niets lijkt minder waar, het is net alsof ons geheugen alles ouder dan een paar maanden compleet gewist heeft. Na een run op allemaal kleine vierwielige grasmaaiertjes gaan we weer voor grote auto's. We betalen compleet overtrokken overwaardes voor huizen 'want de rente is zo laag'. Vervolgens betalen we wel aan verbouwingskosten een drievoud van wat je een paar jaar terug kwijt was maar dat mag niet deren. En bovenal vieren de financieringen weer hoogtij. De tweede hypotheek, de private lease (want dat klinkt lekkerder) voor de auto, en ach wat kleinere zaken kunnen ook prima gefinancierd want de rente is toch zo laag.

Na steen en been geklaagd te hebben lijkt het wel of we die bubbel zo snel mogelijk weer in ere willen herstellen, we staan zelfs in de rij om 'm te helpen opblazen. Blijkbaar willen we graag weer terug naar die crisis en dan wel zo snel mogelijk. Ik snap het niet. Rare jongens die Nederlanders.

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Jeroen wrote:Zoals ik op FB al constateerde... je rijdt in een drol, maar dan wel een sport drol. Ongelofeloos maar al dat soort shit loopt als een gek. We zijn een uitstervend ras... en dat gaat hard... ik rij tenslotte ook al automaat haha. Maar ja, ik ben ook al oud.
zo vond ik vandaag dat ik een advertentie voor de Peugeot nogwat SW op FB moest rapporteren wegens misleidende tekst... kom op hè, dynamisch en sportief en daaronder dan een kontverhaal over hoogwaardige materialen in het interieur en veel ruimte. Kansloos die Franse rotzooi.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by uwbuurman »

Pietje Oldenhof heeft weer eens iets om mee in de krant te staan.

Mijn eigen ervaring met Piet betekent dat deze Porsche's teruggedraaide tellers hebben, hoewel dat nu niet waarschijnlijk lijkt hahahaha
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by Jeroen »

Klein maar indrukwekkend tijdreisje gisteravond, Harrie Jekkers en Het Klein Orkest terug bij hun (en mijn) roots in het Haagse. De zangstem van Jekkers vond ik altijd al fraai, en ook zijn cabaretprogramma's als "Het gelijk van de koffietent" en "Met een goudvis naar zee" vind ik bij vlagen nog immer hilarisch. Jekkers bouwde een sabattical in van 14 jaar maar kwam vorig jaar terug met een show samen met Jeroen van Merwijk. Toen deed hij slechts enkele liedjes en net als ondergetekende vonden velen dat er meer ruimte moest komen voor de muziek uit de jaren '80. De oorspronkelijke band werd benaderd en met uitzondering van de toetsenist stond iedereen open voor een soort van revival toernee, en daarvan zag ik gisteren de laatste show in het Circustheater.

Mooist was en blijft... nee wat mij betreft niet het officieuze Haagse volkslied, maar "Over de muur", geroerd om dat weer live te mogen horen. Net als hun andere nummers met de karakteristieke simplistische keyboardklanken, en het fraaie timbre van Jekkers' stem. Voor mij heeft dat nog iets meer gewicht, omdat ik in '84 druk doende was met een bijzondere trip toen "Over de muur" uitkwam: Vanuit de middelbare school mochten we in 1985 een bijzondere schoolreis gaan doen. Naar Londen, Parijs, Berlijn & Oost Duitsland, of naar Rome. Dat laatste had mijn voorkeur, ook omdat je dan stoer met het vliegtuig mocht, maar mijn wijze grootvader zei "ga naar Berlijn, ga die rondreis maken. Het zal je wat leren over verschillende culturen, en het zal je het leven aan de andere kant van het IJzeren Gordijn laten zien". Hij besloot met de woorden "dat is zoiets geks, dat gaat geen eeuwigheid meer duren. Pak dat mee, dat vergeet je van je leven niet meer". En hij had gelijk, dat blijft je bij, en enkele jaren later was de val van De Muur een feit natuurlijk.

In dat licht blijft "Over de muur" dus wel bijzonder voor mij. Druk met de voorbereidingen van onze Berlijn trip, erg spannend voor een stelletje 16-jarigen, en erg lastig om visa geregeld te krijgen voor een rondreis achter De Muur (dat kon destijds ook niet op eigen houtje maar moest onder begeleiding van een door de Oostduitse autoriteiten aangewezen gids). En dan komt dat nummer uit tijdens je voorbereidingen, en nog een jaar later loop je daar: Unter den Linden, Kurfürstendamm, etc. Dan kijk je echt wel even een keer extra als je inderdaad vogels over het stuk niemandsland tussen de twee helften van Berlijn ziet vliegen. Om dat nummer weer live te mogen horen gisteren, dat stuurde me zomaar weer terug naar 1985. Erg leuk!

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
bremboap
E21 Mad
Posts: 2267
Joined: Sun Jul 03, 2011 8:43 pm
Location: Amersfoort

Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic

Post by bremboap »

trip into memory lane. Lekkere muziek, oude eenvoudige keybord klanken en pakkende teksten.
Mooi en vooral leuk. Mooi dat jullie ervan hebben kunnen genieten.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Post Reply