Het groot niet te vermijden off-topic topic

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Thijsse wrote:
Wondermike wrote:Ik had ook vaak geen zin op vrijdag, daarom werk ik van maandag tot donderdag :lol:

Ik merk nu dat ik op donderdag ook vaak geen zin heb......
Simpel op te lossen, ook niet meer werken op donderdag!


Wat doet iedereen hier voor werk eigenlijk?

Ik zit sinds 3 weken voor een half jaar op stage bij www.Lely.com te rotterdam
Gewoon in ploegendienst gaan werken want dan weet je niet meer welke dag het is :shock:

Mijn werk: Ik ben proces-operator in de petrochemische industrie en werkzaam in de Botlek.


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Wondermike wrote:Ik had ook vaak geen zin op vrijdag, daarom werk ik van maandag tot donderdag :lol:

Ik merk nu dat ik op donderdag ook vaak geen zin heb......
Haha, geweldig herkenbaar.
Deze week ben ik erg druk geweest en op zo'n "op de zaak" dag heb ik dan niet zoveel zin meer. Bovendien is het super stil.


@ Peter,
Die ziekte van mierenneuken hebben meer mensen hier hoor..Ik heb zelf ook al jaren last van en het wordt alleen maar erger.
Bovendien snap ik je opmerkingen wel aangaande de spuitkwaliteit en de degene die dat dan heeft gedaan. Als je iets doet - doe het dan goed...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Post by gerrit323 »

323baur wrote:Heb ik ook, maar wel een groot nadeel: de veren van het kofferdeksel zijn te licht uitgevoerd. Ik heb al meerdere keren de klep op mijn vingers gehad..
Bij de 735 idem dito..
Das raar Ite want bij mij is de grote toolkit nu gevuld en ook de foha spoiler zit op de kofferklep en ze blijft nog steeds mooi open onder spanning ... ik denk dat je veren van de kofferbak verkeerd zitten je kan ze op 2 manieren monteren ... had ik ook na de resto en dat scheelt idd kwa spanning ... enkel weet ik nu niet meer hoe het juist zit kwa montage .. zal es effe kijken bij tijds :wink:

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

De veren hebben zowieso al twee standen als ze wel goed zijn gemonteerd. Aan de zijkant verstelbaar.

Snap niet wat je met zo'n grote set moet.
Ik heb gewoon een kleine gereedschapset en die heb ik nooit nodig :twisted:
So many cars, so little time
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Post by gerrit323 »

Wondermike wrote:De veren hebben zowieso al twee standen als ze wel goed zijn gemonteerd. Aan de zijkant verstelbaar.

Snap niet wat je met zo'n grote set moet.
Ik heb gewoon een kleine gereedschapset en die heb ik nooit nodig :twisted:
De inleg heb ik gratis gekregen, deze was al gemonteerd en ik vond het zo lullig staan leeg :lol:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Moet je met een Hartge veel sleutelen dan? :o
So many cars, so little time
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Post by gerrit323 »

No way maar ik wil andere met kleine toolkits kunnen helpen bij panne :mrgreen:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Ach ik ben een beetje optie freak, en bij mij zat het erin.
Qua kofferbak veren houd ik me aanbevolen! Ook de 735 heeft last van zware deksels..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3576
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Ik heb de veren ook te licht staan en zal ze ook moeten veranderen. Ze staan al in de sterke stand. De veren zullen toch omgedraaid moeten worden.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3576
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Ik heb net de veren dus verwisseld, kost veel inspanning, maar het is nu perfect.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7012
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Zin om ff lekker off topic te zeiken over de Mompel Mompel.

Binnen een paar dagen tijd onstonden er 3 niet gerelateerde problemen met de auto.

- Flikkerende display climate control, known issue, display vervangen 300 euro.
- Startknop werkt alleen nog maar als je hem ingedrukt houdt, known issue, kaartlezer vervangen 400!! euro.
- Linker raam gaat niet meer naar beneden, knows issue, raammechanisme vervangen 300 euro.

Maar gelukkig hebben we het machtige internet.

Flikkerende display is een weerstand op de printplaat waarvan de soldering niet goed is. Unit uitbouwen, demonteren, solderen, en unit inbouwen. 30 minuten werk, als nieuw :wink:

Startknop probleem komt doordat er in de kaartlezer een lipje afbreekt wat op een klein schakelaartje drukt zodra de kaart erin gestopt wordt.
Unit lag er al uit want zit onder het display, demonteren, secondelijm, strookje tie-wrap er bovenop lijmen als versteviging en weer monteren.
Ongeveer 20 minuten werk, als nieuw :wink:

Het raammechanisme is een systeem van handremkabels die gaan roesten waarna er 1 of meerdere draadjes knappen en dan gaan opstropen. Met het vastlopen tot gevolg.
Dit is op te lossen door een kabelsetje te kopen a 13 pond in de UK maar dan ben je 5 uur aan het klooien.
Het hele mechanisme kost zonder motor 103 euro en deze heb ik binnen een uur ingebouwd. Volgende keer waarschijnlijk zelfs in een half uur.

Resume, naar de stealer kost 1000 euro, zelf doen met de hulp van het internet 103 euro en wat zeep om je handen te wassen....

Welkom in de wondere wereld die Renault heet :evil:
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Geloof me maar dat dat niet alleen bij Renault is hoor.

Ieder merk heeft zo zijn eigenaardigheden. Toch mooi dat je er zelf aan begint :wink: Je kan je geld maar 1 keer uitgeven en dat moet je niet aan een Renault geven :wink:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Haha, geweldig verhaal.
Die elektronische storingen komen bekend voor.
Mijn broer heeft een scenic - wat een drama.
De dealer lacht zich echt een bult..

Bij ons op de zaak rijdt een Espace 2.0T. Dát kost pas echt geld...
Ik denk dat er in 4 jaar tijd (hij gaat er nu uit) zeker voor 20k aan verspijkerd is. (nieuwe automaat, nieuw dak, nieuwe elektromotoren voor de ecc: hele dashboard eruit....)
bij die laatste storing wilde de originele dealer er niet eens aan beginnen. Pas na advocaat dreiging (auto was 17 mnd oud) is de hele handel door Renault NL gedaan. Ik denk dat bij deze auto zeker 10 kaartjes vervangen zijn.

Oh en dan de nieuwe Ford Mondeo;
ook zo'n geweldig ding. Cilinderkop, brandstofpomp, bestuurders stoel, spontaan ontplofte airbag...

Bent daar nog?
Mooi dan hebben we ook nog een dikke A6 in de aanbieding.
Buiten het feit dat de dealer een werklijk belachelijk uur tarief er op na houdt zijn de achterlichten toch zeker 3x vervangen (uitgevallen LEDjes). Is het schuifdak al zeker een keer 5 gereset, ook hier een automaat die niet doet wat ie moet doen.

En dan de Croma.
Helemaal niks.
Nou ja: een setje banden is max 40k. De dealer snapt werkelijk niks van zakelijk rijders. Na elke beurt moet ik minimaal 2x terug voor de vergeten dingetjes. En de JTD begint behoorlijk olie te gebruiken. Maar dat ligt niet aan mij :roll:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Post by Nick1984 »

Tegenwoordig zit in elke wagen zoveel snufjes dat er gewoon wel eens iets moet kapot gaan. Toch zweer ik bij een degelijke duits, japans is ook niet slecht, maar plastiekerig en geen uitstraling. Italiaans is knap, maar eens over de 100.000 km het ene na het andere kapot. Wat Franse wagens betreft, zeer slechte ervaring mee, franse roemel! :D

BMW is zo slecht nog niet 8)
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Hahaha leuke ervaringen! Ik heb eea geleased in het verleden en zocht altijd wel apart spul uit en evengoed ook wel Frans of Engels, maar na dat nieuwe spul is een ouwe BMW als daily wel een verademing hoor!
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply