Het groot niet te vermijden off-topic topic
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18662
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Ja godsamme, nu wil ik weten wat er dan zo wonderbaarlijk was aan dat voorval met die rothond..... en waarom was dat in de nacht? En wat vond de hond er zelf van?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Read the f-ing book you moron!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Het boek zelf is 200 pagina's maar ik denk dat ik het straks wel kan samenvatten in een verslag van een pagina of 300.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18662
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Zeker weten, het Vijflandentour schildje zit er nog op...Wondermike wrote:Lijkt me een bekende op 6:30 of niet?
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18662
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Das deze... Voor de goede orde, niet de mijne. Ik heb geen 14" kroonkurken met erg oude banden...
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2386
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Klopt, is JW van Oldenzaal Classics. Volgens mij is het filmpje al eens eerder gespot, vlak na de 5-landentour.
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Dus waarschijnlijk toch te koop
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Na 10 jaar BMW 3-series te hebben gereden hebben mijn zusje en zwager besloten dat een VW Passat een betere keuze zou zijn. Veel goedkoper om te rijden en ook prima toch? Kennissen waren zeer te spreken over hun VW's (duh, hoe vaak hoor je iemand nu zeggen dattie compleet de verkeerde auto heeft uitgezocht en spijt heeft als haren op z'n hoofd?).
Anyway. De lokale stealer heet Wittebrug en daar moet je af en toe mee afspreken voor onderhoud of storingen. En dan begint het gedonder. Werkplaats onbereikbaar. Soms krijg je de receptie van de vestiging aan de lijn, maar als ze je vervolgens gaan doorverbinden wordt er wederom niet opgenomen. Je kunt de receptie vragen of men terug kan bellen, maar dat terugbellen komt nooit. Via de site kun je aangeven dat je contact wilt. Dan wordt er gebeld vanuit de hoofdvestiging, men hoort je aan, maar kan je vervolgens niet doorverbinden (??). Ook zinloos dus. Ofwel, de enige manier om iets gedaan te krijgen is langsrijden. Ook dan laat men je rustig uitvoerig wachten.
Gisteren is ze langsgeweest met een kleine storing, of ze een idee hebben of misschien even kunnen kijken. Dan word je ernstig appelig aangekeken en bijna uitgelachen. Je mag de auto achterlaten, geen vervangend vervoer uiteraard, en men HOOPT dan met 1-2 dagen te kunnen vertellen wat er aan de hand is. Daaraan zijn overigens wel onderzoekskosten verbonden. Zo spreekt de dealer de de auto (gebruikt) heeft verkocht en in onderhoud heeft.
Oh ja en die lagere onderhoudskosten van een VW? Wél spijt als haren op hun hoofd dus. Dit was de eerste en laatste VW.
Naam en toenaam inderdaad. Triest volk. Project X bij de firma Wittebrug anyone?
Anyway. De lokale stealer heet Wittebrug en daar moet je af en toe mee afspreken voor onderhoud of storingen. En dan begint het gedonder. Werkplaats onbereikbaar. Soms krijg je de receptie van de vestiging aan de lijn, maar als ze je vervolgens gaan doorverbinden wordt er wederom niet opgenomen. Je kunt de receptie vragen of men terug kan bellen, maar dat terugbellen komt nooit. Via de site kun je aangeven dat je contact wilt. Dan wordt er gebeld vanuit de hoofdvestiging, men hoort je aan, maar kan je vervolgens niet doorverbinden (??). Ook zinloos dus. Ofwel, de enige manier om iets gedaan te krijgen is langsrijden. Ook dan laat men je rustig uitvoerig wachten.
Gisteren is ze langsgeweest met een kleine storing, of ze een idee hebben of misschien even kunnen kijken. Dan word je ernstig appelig aangekeken en bijna uitgelachen. Je mag de auto achterlaten, geen vervangend vervoer uiteraard, en men HOOPT dan met 1-2 dagen te kunnen vertellen wat er aan de hand is. Daaraan zijn overigens wel onderzoekskosten verbonden. Zo spreekt de dealer de de auto (gebruikt) heeft verkocht en in onderhoud heeft.
Oh ja en die lagere onderhoudskosten van een VW? Wél spijt als haren op hun hoofd dus. Dit was de eerste en laatste VW.
Naam en toenaam inderdaad. Triest volk. Project X bij de firma Wittebrug anyone?
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Hahaha. Nu heb ik niet de illusie dat een gemiddelde *** dealer het beter doet hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Haar ervaring met de lokale BMW dealer was aanzienlijk beter, maar dat was ook de dealer waar paps een berg auto's had gekocht dus ik denk dat de familie daar iets meer aandacht kreeg dan de gemiddelde klant.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Dat Volkswagen drama is de laatste jaren is ook al bekend. Hoge kosten nemen mensen tegenwoordig bijna voor lief. Sprak laatst een BMW monteur en die was ook echt niet te spreken over de huidige BMW kwaliteit. Hij gaf aan dat het enige wat goed heel bleef, eigenlijk de M modellen waren.
Een grote beurt van bijna 2000 euro kijken mensen al niet meer van op als ik dat zo af en toe op het werk hoor..
De monteurs die ik ken zijn trouwens nog steeds unaniem mee eens dat als je een goede midden klasser zoekt het best een focus of mondeo kunt kopen
groeten loentje
Een grote beurt van bijna 2000 euro kijken mensen al niet meer van op als ik dat zo af en toe op het werk hoor..
De monteurs die ik ken zijn trouwens nog steeds unaniem mee eens dat als je een goede midden klasser zoekt het best een focus of mondeo kunt kopen
groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29246
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Klopt hoor, ook de bouwkwaliteit van BMW is dramatisch deze dagen en leidt tot hele nieuwe issues. Hans Kous had laatst een getordeerde nokkenas, die dingen zijn tegenwoordig lichtgewicht en goedkoop, gewoon een holle buis. Dan ben je even aan het zoeken voordat je erachter bent waarom zo'n ding als een krant loopt! En de oorzaak??? Ofwel je krijgt allerhande rare nieuwe storingen erbij, maar meestal pas na een jaar of 6 dus het zal BMW of de dealer een worst zijn.
Hoewel Ford ook z'n issues heeft is Ford idd erg goede dingen aan het doen, daar kan de rest idd van leren. Maar ondanks dat iedereen op de goedkopere toer gaat, VW, Audi, Seat, Skoda, de VAG troep, daar heb ik inmiddels zoveel uit eerste hand over mogen horen dat ik er echt niet aan zou beginnen. Maar ook BMW moet ernstig oppassen dat ze haar kwaliteitsimago niet compleet om zeep helpt.
Hoewel Ford ook z'n issues heeft is Ford idd erg goede dingen aan het doen, daar kan de rest idd van leren. Maar ondanks dat iedereen op de goedkopere toer gaat, VW, Audi, Seat, Skoda, de VAG troep, daar heb ik inmiddels zoveel uit eerste hand over mogen horen dat ik er echt niet aan zou beginnen. Maar ook BMW moet ernstig oppassen dat ze haar kwaliteitsimago niet compleet om zeep helpt.
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Klopt, daarom rijd ik ook een goedkope goede ford focus. Al zou ik liefst een e39 rijden. DAT waren top bmw's.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm